Sommige DeC's blijkbaar (zie bovenstaande posts).Laten we de vraag omdraaien: kent iemand een (PH)EV met type 2 stekker die niet goed laadt op een Tesla HPWC ? (ik denk het niet)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sommige DeC's blijkbaar (zie bovenstaande posts).Laten we de vraag omdraaien: kent iemand een (PH)EV met type 2 stekker die niet goed laadt op een Tesla HPWC ? (ik denk het niet)
Klopt, zie details hier Adapter voor Tesla HPWC naar Type-1Vergeet ook niet dat het met een Fiat 500e gelukt is bij @HWS. Met een verloopstukje en aanpassen van een HPWC dipswitch, dat wel.
Dit is meer voor het andere draadje: Destination Chargers in Europa niet voor in het thuisladen draadje...Dus Tesla stelt die switches dan zelf in alvorens die op te sturen naar die hotels? Want de installatie is de verantwoordelijkheid van de uitbater, die kan de switches dus gewoon zelf wijzigen.
De opmerking kwam hier ter sprake, en die andere vijf voor mij kan je dan misschien ook even aanspreken?
Het opgegeven topic gaat meer over de plaats van de laders in Europa, hier ging het nu even om de technische verschillen tussen een gesubsidieerde HWPC die Tesla ter beschikking stelt en de betaalde HWPC die iedereen kan kopen.
De opmerking kwam hier ter sprake, en die andere vijf voor mij kan je dan misschien ook even aanspreken?
Het opgegeven topic gaat meer over de plaats van de laders in Europa, hier ging het nu even om de technische verschillen tussen een gesubsidieerde HWPC die Tesla ter beschikking stelt en de betaalde HWPC die iedereen kan kopen.
Maar goed, ik ga nog even genieten van het Zwitserse berglandschap met zonsondergang (dat is waarschijnlijk dan weer voor het topic op reis met de Tesla), geniet jij nog van het ongevraagde modereren
Wat een zuurpruim ben jij zeg, eerst mijn reactie lezen en daarna snel je vorige bericht editen en afsluiten met een leuk verhaaltje over zonsondergang en een smiley. Dat is gewoon triest.
Die andere 5 personen welke jij noemde zijn TMC leden van het eerste uur met ieder een veelvoud van jouw bijdrages,
Ik weet nu in ieder geval waar die hoofdletter L voor staat in je TMC naam.
Omdat jij het blijkbaar eens bent met mensen welke off topic gaan en zonder hier verwijtend of agressief op worden gewezen, door mij in dit geval, als vervelend worden gevonden. Gezien jouw goede bijdrages aan dit forum had ik dit niet verwacht. Was dus niet een echt bedankje. Maar voordat het allemaal uit proportie getrokken gaat worden en dit nu zelf off topic gegaan is, laten we dan maar een topic maken en alles erin plempen of gewoon voor iedere vraag juist een appart draadje starten. Maakt blijkbaar niets meer uit.Dank? Waarvoor?
Omdat ik de vraag heb gesteld over het verschil tussen de hpwc en DeC's?
Is er geen plaats voor een laadpunt op een paal, of heb je niet genoeg ruimte in de breedte? De tesla wall charger is namelijk wel een erg mooie en voordelige oplossing.Laadbox voor thuis vraagje:
@HWS Jij gaf een aantal posts terug aan om de Tesla laadbox te kiezen tezamen met de Maxem, wellicht kan jij (maar iemand anders mag ook) mij verder helpen met het volgende. Met betrekking tot de laadbox, samen met m'n vrouw overlegd en we zijn op een esthetische variant uitgekomen, waarbij de laadbox aan de buitenmuur geplaatst kan worden, maar met een losse laadkabel, die als we die niet gebruiken gewoon in de garage opgehangen kan worden. (Garagedeur wordt electrisch bediend met een afstandsbediening, dus kost geen extra inspanning)
Probleempje is dat de Tesla laadbox alleen een vaste kabel heeft en de kabel niet langer is dan 7,5 meter (even opgemeten, een kabel van minimaal 8mtr zou makkelijker werken), dus die valt dan af. Heb jij nog tips voor een laadbox die goed met de Maxem te combineren is en waarbij je makkelijk de verbruikte energie kan doorbelasten? Ik zag in de faq van Maxem wel iets over een abonnement, maar geen bedragen. Wellicht kan jij als ervaringsdeskundige mij daar meer over vertellen?
Klopt het dat je met de Maxem de laadbox kan aansturen wanneer die moet gaan laden, daarmee bedoel ik de laadbox aan- en uit kan zetten (als het goed begrijp heeft de Tesla laadbox geen RFID), en kan de Maxem op elke laadbox worden aangesloten? Ik ben even aan het zoeken geweest en kom o.a. op de New Motion site de Home Fast (Lolo?) tegen die ik ook met een losse kabel kan bestellen, zou dat een goed alternatief zijn? Moet je bij een New Motion Home Fast ook een abonnement hebben voor je online portal en updates, of komen die updates ook zonder abonnement door?
Verder heb ik nog de laadbox van Laadpaal24 gezien, een vrij eenvoudige laadbox om op 11kWh te laden. Iemand ervaringen met de Laadpaal24 laadbox?
Ik hoor het graag, wellicht als iemand anders nog een aanvulling heeft.
Alvast bedankt!
Sorry, maar ben me van geen kwaad bewust. Ik stuur je een PM.Omdat jij het blijkbaar eens bent met mensen welke off topic gaan en zonder hier verwijtend of agressief op worden gewezen, door mij in dit geval, als vervelend worden gevonden. Gezien jouw goede bijdrages aan dit forum had ik dit niet verwacht. Was dus niet een echt bedankje. Maar voordat het allemaal uit proportie getrokken gaat worden en dit nu zelf off topic gegaan is, laten we dan maar een topic maken en alles erin plempen of gewoon voor iedere vraag juist een appart draadje starten. Maakt blijkbaar niets meer uit.
De ruimte is niet al te royaal, zie foto's in mijn eigen draadje. Een paal was een optie, maar dan zit de laadkabel in de looproute (oprit loopt, met een redelijke hoek, af naar de garagedeur en voordeur), dus risico dat je je nek breekt over een laadkabel. Andere optie is aan de voorgevel, het deel waar de laadbox kan komen te hangen tussen de voordeur en de garage is ongeveer 1.30mtr breed. Dat is een goede optie als je een laadbox met losse kabel hebt. Een laadbox met een vaste kabel, zoals de Tesla box (inderdaad een mooi ding), waar 7.5 mtr kabel aan hangt ziet er een beetje rommelig uit. De optie die bij mij de voorkeur heeft, is om de laadbox in de garage te hangen en dan een kabeltje doortrekken naar de voorgevel, aan de voorgevel een Mennekes contactdoos te bevestigen en een losse kabel van 8-10mtr in de garage te hangen. Staat alles redelijk uit het zicht en kan ik een redelijk eenvoudige laadbox met aan/uit schakelaar (of een schakelaar op de kabel die door de muur gaat) nemen. En is de kans klein dat mijn vrouw over een rondslingerende laadkabel bij de voordeur loopt te zeuren. Als deze optie niet lukt, dan zou de montage van de laadbox (met losse kabel)aan de voorgevel nog een uitvalsoptie zijn.Is er geen plaats voor een laadpunt op een paal, of heb je niet genoeg ruimte in de breedte? De tesla wall charger is namelijk wel een erg mooie en voordelige oplossing.
Omdat jij het blijkbaar eens bent met mensen welke off topic gaan en zonder hier verwijtend of agressief op worden gewezen, door mij in dit geval, als vervelend worden gevonden. Gezien jouw goede bijdrages aan dit forum had ik dit niet verwacht. Was dus niet een echt bedankje. Maar voordat het allemaal uit proportie getrokken gaat worden en dit nu zelf off topic gegaan is, laten we dan maar een topic maken en alles erin plempen of gewoon voor iedere vraag juist een appart draadje starten. Maakt blijkbaar niets meer uit.