peter85
Member
De TWC snapt volgens mij helemaal niets van loadbalancing zonder hulp van iets als Maxem.
Klopt inderdaad.. Was even in de war met de zappi
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De TWC snapt volgens mij helemaal niets van loadbalancing zonder hulp van iets als Maxem.
Ik heb een tijdje geleden Laadpunt.nl langs gehad en die hebben een offerte bij me neergelegd van 3700 euro.
Wat moet er gebeuren?
* 3 fase aanleggen in meterkast
* Newmotion Home Advanced laadpaal
* 6 meter door de kruipruimte (incl. mangat graven onder fundering door)
* 14 meter straatwerk open halen en kabel leggen
Volgens mij is dat bedrag echt veel te hoog.
Ik denk dat het straatwerk een flinke kostenpost is dus dat ga ik een beunhaas laten doen (of deels zelf) om wat kosten te besparen.
Of gaat dat sowieso tegenvallen en zit je gewoon aan dit soort bedragen?
De leeftijd van de groepenkast verteld je vrij weinig...
Laatst bij mijn schoonouders ook de groepenkast vervangen omdat die in hun huis van 2004 een aansluiting van 1x 35a hadden.
Nieuwe groepenkast 3x25a à €660,- zonder montage, wijzigen van aansluiting bij netbeheerder à €300,-. Een laadpaal van €1000,-, diverse materialen €200,-, 14 meter straatwerk is ook al een dag werk + huur graafmachine.... Het is zeker fors voor een laadpaal maar in een ongunstige situatie sta ik er niet eens van te kijken als je alles laat doen.
Via de App gaat dat niet lukken. Zul je toch echt in de auto moeten kruipen.Ik heb inmiddels een goed gesprek en scherpe offerte van laadcompas mogen ontvangen. Zij geven aan dat een load balancer in principe niet nodig is, ook al kook ik op inductie en heb airco in huis. Je kunt in de tesla aangeven hoeveel met kw je wilt laden en via de app ook nog tijden instellen begrijp ik?
ah goed om te weten thxVia de App gaat dat niet lukken. Zul je toch echt in de auto moeten kruipen.
Dus jullie doen ook aan load balancing?Wij hebben naast de auto ook airco, koken electrisch en hebben bovendien ook nog een bronpomp op 3 fasen die bijna 5 kwh doet als ie inschakeld. Maar de auto 's nachts laden geeft tot nu toe geen problemen
Die begrippen zie je inderdaad zo gehanteerd worden. Beetje raar, als je er goed over nadenkt. Want in het ene geval verdeel je de beschikbare aansluitcapaciteit over twee (of meer) laadpalen, in het andere geval verdeel je de beschikbare aansluitcapaciteit over je huis en een (of meer) laadpalen. In beide gevallen gaat het er om beide tegelijk te kunnen laten werken zonder problemen te veroorzaken: twee laadpalen of een huis en een laadpaal. Waarom heet het één load balancing het het ander niet?Volgens mij wat begripsverwarringen.
Load balancing: de laadstroom verdelen tussen 2 of meer auto's zodat deze tegelijk kunnen opladen.
Smart charging: de beschikbare laadstroom voor je laadpunt aanpassen aan overige verbruikers in huis.
Yep. Beide zo gedaan, maar toch weer anders. Ik verdeel de beschikbare aansluitcapaciteit maar ik verdeel ook mijn 3 fasen dynamisch tussen mijn Model 3 (met 3 fasen lader) en mijn Ampera E (met 1 fase lader)Als je zelf handig bent kun je het zelf knutselen met SmartEVSE. Die kan beide modi aan, ook gecombineerd.
Als je zelf aan load balancing doet (door de load van twee afnemers te verspreiden over de dag) dan hoef je het niet de load van één afnemer (de auto) over langere tijd uit te laten smeren. Handmatige load balancing versus geautomatiseerde loadbalancing. Ben blij dat ik het laatste heb en nergens over na hoef te denken.Smart charging is niet zo snel nodig, zeker als je je Tesla 's nachts oplaadt (andere verbruikers zijn dan doorgaans niet actief).
Dus jullie doen ook aan load balancing?
Volgens mij wat begripsverwarringen.
Load balancing: de laadstroom verdelen tussen 2 of meer auto's zodat deze tegelijk kunnen opladen.
Smart charging: de beschikbare laadstroom voor je laadpunt aanpassen aan overige verbruikers in huis.
Als je zelf handig bent kun je het zelf knutselen met SmartEVSE. Die kan beide modi aan, ook gecombineerd.
Smart charging is niet zo snel nodig, zeker als je je Tesla 's nachts oplaadt (andere verbruikers zijn dan doorgaans niet actief).
Wij hebben ook 2 EV's.Tenzij je 2 EV's hebt zoals wij...
Wanneer er twee auto's tegelijk laden deel je deel de beschikbare capaciteit simpelweg door twee, ongeacht wat er werkelijk afgenomen wordt. Dus je Leaf laadt dan op max 8 ampere en je MS op max 3 x 8 ampere (in plaats van 3 x 16 ampere). Ook als de Leaf al lang aan het taperen is. Ik zou dat weer niet echt load balancing noemen. Maar goed, als het voor jou genoeg is dan is het genoeg.Wij hebben ook 2 EV's.
We doen uiteraard aan load balancing (want anders gaan ze vrolijk beiden 16A trekken).
Smart charging, daar heb ik de spullen voor liggen (sensorbox e.d.), maar nooit de moeite genomen het te installeren. Bleek niet echt nodig.
De Leaf laadt zodra hij ingeprikt wordt (want kleine range), de MS laadt vanaf 21:00 (daltarief).
Is de Leaf nog aan het laden dan wordt er op dat moment geloadbalanced (beiden 8A).
Alles met twee SmartEVSE's.
Klopt. Met een 3x25A netwerk en een enkelfasig ladende auto ben je bijna genoodzaakt een slimme lader te installeren. Want zo'n lader instellen op een veilige stroom geeft te lange laadtijden. Of je moet je bord herschikken zodat een fase volledig vrijkomt voor de EV die je dan zorgeloos op 25A kan laten laden. Mag je geen overige driefasige verbruikers hebben uiteraard, maar dat is meestal het geval.