You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mooi paaltje!
De Tesla wordt bij ons de tweede stroomgebruiker (naast de Ampera). Om binnen de 3x25A te blijven, heb ik de volgende strategie bedacht. Het laadvermogen van de Tesla kan ingesteld worden op 3x12A. Dat zorgt ervoor dat ik per fase nog 13A headroom heb. Op de minst drukke fase gaat dan de Ampera met 6A laden. Ik heb dan op die fase nog 7A headroom waardoor deze niet overbelast wordt.
Op deze manier kan ik beide auto's in een nacht laden. Voor bijzondere situaties kan ik 1 van de 2 auto's met hoger vermogen laden.
Ik zou het liefste een slim stuk elektronica hebben, dat de laadstroom naar de ms beperkt als daar aanleiding toe is. Het liefst te plaatsen op een din rail in de meterkast. Maar dit bestaat nog niet, toch?
Met vriendelijke groet,
Daniel
Alleen communiceren die laadstations nog niet onderling. Je moet dus 3 aparte laadstations hebben die elk ook nog onderling het maximaal af te nemen vermogen communiceren.zie post 5268
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=27116&d=1375214639
ik heb straks het zelfde probleem met 3 elektrische auto's
Ja, 3x40A heb je nodig. Dan kan je 3x32A richting de auto voeren.Heren,
Ik heb een vraagje. Ik wil mijn aansluiting thuis laten verzwaren om met mijn duoladers maximaal te kunnen laden. Er ligt 400v in de straat. Moet ik dan een 3 fase 40a aansluiting vragen en weet iemand hoeveel kva dat dan is? Ik kom er zelf niet helemaal uit...
Ja, 3x40A heb je nodig. Dan kan je 3x32A richting de auto voeren.
Waarom heb je KVA nodig?
Houd rekening met de powerfactor van 0.8 ~ 0.9, dus dan zit je op ongeveer 30kVAThanks. Geen idee, kva vragen ze bij Eandis. Zal za wel ff bellen. Maar als ik het zo uitreken kom ik op 27,2 kva (400*1.7*40).
Alleen communiceren die laadstations nog niet onderling. Je moet dus 3 aparte laadstations hebben die elk ook nog onderling het maximaal af te nemen vermogen communiceren.
Wat Fuzzylogic gemaakt heeft is dus stap 1, nu komt stap 2.
Bij mij was het goedkoper om een extra aansluiting van 3x25A te nemen. Maandlasten zijn dan een stuk lager.Heren,
Ik heb een vraagje. Ik wil mijn aansluiting thuis laten verzwaren om met mijn duoladers maximaal te kunnen laden. Er ligt 400v in de straat. Moet ik dan een 3 fase 40a aansluiting vragen en weet iemand hoeveel kva dat dan is? Ik kom er zelf niet helemaal uit...
Bij mij was het goedkoper om een extra aansluiting van 3x25A te nemen. Maandlasten zijn dan een stuk lager.
in belgie kan dit niet tenzij je 2 huisnummers hebt.
Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht op de eandis website gezien te hebben dat je een extra aansluiting kon hebben? Ik kan het nu niet nakijken.
Hier hebben wij straks dezelfde situatie: een model s en een ampera. Beiden zullen worden opgeladen via normale stekkers, uiteraard wel op eigen groepen. Ik had bedacht dat de ampera op 10A kan blijven laden (via de thuislader), nu ik had begrepen dat op slechts 6A laden veel meer verlies oplevert. Op 10A is het laadverlies nu al ongeveer 25% (12,5 A op de meter om 10A in de accu te laden, meting in de winter). Natuurlijk moet ik er voor zorgen dat op de betreffende fase dan geen andere grootverbruikers zitten die 's nachts aan gaan.
Ik zou het liefste een slim stuk elektronica hebben, dat de laadstroom naar de ms beperkt als daar aanleiding toe is. Het liefst te plaatsen op een din rail in de meterkast. Maar dit bestaat nog niet, toch?
Met vriendelijke groet,
Daniel
Voor de duidelijkheid: gaat dit over een 2e huisaansluiting in een buitenopstelling die wel schijnt te mogen?. Volgens Cohere is er nog een klant die zelf een tweede aansluiting aanvraagt bij Stedin, als hij ook geweigerd wordt dan gaat hij ook een case laten openen bij de ACM. Zo'n zaak gaat natuurlijk te lang duren voor onze aansluiting, maar we kunnen later ook nog de laadpaal op de tweede meterkast laten aansluiten.
Ik vraag me alleen af of het bij meerdere EV's ook wel zo slim is.Bij mij was het goedkoper om een extra aansluiting van 3x25A te nemen. Maandlasten zijn dan een stuk lager.
Werkt ook deze oplossing samen met de slimme meter?Enkelen van jullie hebben waarschijnlijk in contact met Cohere al vernomen dat er een smart-charge oplossing aan zit te komen. Dat kan ik bevestigen; wij ontwikkelen een oplossing die alle verbruikers in huis uit meet en op basis van gebruikers voorkeur laadpunten dynamisch terug regelt. Dit werkt ook met meerdere laadpunten aan een aansluiting. Mocht je PV systeem op een goede dag veel energie opleveren, dan vertaalt dit direct naar een hoger laadvermogen. Het kan dus opportuun zijn om een 22kW laadpunt aan te schaffen en een kleine netaansluiting, die door onze oplossing 'beschermd' wordt.
Het geheel past op een DIN-rail, heeft een internet verbinding en is (in latere ontwikkeling) te bekijken met iPad etc. Meer info volgt later als wij daadwerkelijk alle typen auto's hebben kunnen testen met onze oplossing. Onze oplossing is nu nog niet commercieel beschikbaar, maar bij aanleggen van het laadpunt kunnen we alvast voorbereidingen treffen!
Klopt!Voor de duidelijkheid: gaat dit over een 2e huisaansluiting in een buitenopstelling die wel schijnt te mogen?
Dat is nl wat mijn voorkeur heeft, en ik moet ook naar Stedin. Ga ik na de vakantie maar ook die aanvraag doen.
Moeten dat aparte cases worden bij ACM?
Gaat dan het gehele verbruik naar 4 cent?Ik vraag me alleen af of het bij meerdere EV's ook wel zo slim is.
Je betaald namelijk een berg aan energiebelasting voor de eerste 10.000kWh, om precies te zijn wel 11 cent per kWh.
Boven de 10.000kWh gaat het terug naar 4 cent.
Als je dus twee EV's heb je wil eigenlijk alles op de zelfde hoofdaansluiting opladen, want dan kan je je huis (~3500kWh) er bij optellen en hoef je nog maar 6500kWh te verbruiken om daarna "goedkopere" energie te hebben.
Dit zou eens naast elkaar moeten worden gezet in een sheet, maar het kan in sommige situaties dus beter zijn om één aansluiting te houden van 3x35A / 3x40A?
Gaat dan het gehele verbruik naar 4 cent?Ik vraag me alleen af of het bij meerdere EV's ook wel zo slim is.
Je betaald namelijk een berg aan energiebelasting voor de eerste 10.000kWh, om precies te zijn wel 11 cent per kWh.
Boven de 10.000kWh gaat het terug naar 4 cent.
Als je dus twee EV's heb je wil eigenlijk alles op de zelfde hoofdaansluiting opladen, want dan kan je je huis (~3500kWh) er bij optellen en hoef je nog maar 6500kWh te verbruiken om daarna "goedkopere" energie te hebben.
Dit zou eens naast elkaar moeten worden gezet in een sheet, maar het kan in sommige situaties dus beter zijn om één aansluiting te houden van 3x35A / 3x40A?
Ik vraag me alleen af of het bij meerdere EV's ook wel zo slim is.
Je betaald namelijk een berg aan energiebelasting voor de eerste 10.000kWh, om precies te zijn wel 11 cent per kWh.
Boven de 10.000kWh gaat het terug naar 4 cent.
Als je dus twee EV's heb je wil eigenlijk alles op de zelfde hoofdaansluiting opladen, want dan kan je je huis (~3500kWh) er bij optellen en hoef je nog maar 6500kWh te verbruiken om daarna "goedkopere" energie te hebben.
Dit zou eens naast elkaar moeten worden gezet in een sheet, maar het kan in sommige situaties dus beter zijn om één aansluiting te houden van 3x35A / 3x40A.