In reactie op de post van Ebullio hier onze reactie over de waterschade:
Bij Cohere werden we inderdaad verontrust door het horen dat er waterschade was ontstaan na de fikse regenbuien van de laatste tijd. Natuurlijk zijn wij er direct ingedoken om uit te zoeken wat de oorzaak was. Samen met Keba hebben we de specifieke laadstations onderzocht en we hebben zelf uitvoerig onze eigen Keba getest op potentiële waterinfiltratie.
Dit zijn de conclusies:
- De oorzaak zit in de afdichting van het voorpaneel van de Keba. Deze moet goed worden vastgeschroefd, anders werkt de seal van de casing niet goed genoeg. Voor een installateur begrijpen wij dat dit kan gebeuren, omdat de schroeven echt ver moeten worden doorgedraaid. De casing zit al snel heel stevig vast, waardoor het lijkt alsof de schroeven niet verder door gedraaid hoeven te worden (zie foto's voor het verschil in vast draaien).
- De wartel aan de bovenkant is niet het probleem. We hebben dit uitvoerig getest en hier is geen silicone of iets dergelijks voor nodig.
We hebben meteen al onze installateurs ingelicht hierover en we gaan voor de zekerheid checken bij al onze installaties of de seal goed dicht zit. Als je iemand kent met een Keba die wij zelf niet geïnstalleerd hebben informeer hen dan hierover!
Het afgelopen jaar heeft Keba 5000 laadpunten wereldwijd geïnstalleerd en hiervan zijn er 6 teruggekomen voor inspectie, waar uiteindelijk niet veel bijzonders aan de hand mee was. Wij staan 100% achter de producten die wij leveren. En wij zullen met zekerheid gewoon Keba's die vol in de regen staan blijven installeren.
Als er nog vragen zijn hierover, bel of mail dan gerust. Onze normale kantoortijden zijn niet tot 22.30, maar vaak heb je toch een redelijke kans om iemand aan de lijn te krijgen
Michael Coussement
Director Cohere