Phil V
Well-Known Member
Die zijn uitgestorven toch. Of hangen aan het stopcontact.Fijn voor de auto’s die maar op 3.7 of 6.6 of 7.2kW kunnen laden
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die zijn uitgestorven toch. Of hangen aan het stopcontact.Fijn voor de auto’s die maar op 3.7 of 6.6 of 7.2kW kunnen laden
In NL zijn er nog ca. 150.000 geregistreerd. (EV ca. 250.000)Die zijn uitgestorven toch. Of hangen aan het stopcontact.
Welke modellen zijn dat dan? Dacht dat ze allemaal op 11kW konden laden tegenwoordig. Op EV database kan ik er zo direct geen vinden.In NL zijn er nog ca. 150.000 geregistreerd. (EV ca. 250.000)
En ja, er hangen er nog steeds behoorlijk wat aan de lader in gebieden waar men niet op eigen terrein kan laden.
Las het en was niet verbaasd op basis van mijn ervaringen met ze.Bij evbox komen een hoop lijken uit de kast,
EVBox dieper in de problemen door ondeugdelijke laadpalen
De producent groeide pijlsnel uit tot een van de paradepaardjes op de markt voor laadpalen. Maar het bedrijf, dat in december een beursgang afblies, kampt met oplopende verliezen.fd.nl
Met de publieke laadpalen of met het model dat thuis wordt gebruikt?Las het en was niet verbaasd op basis van mijn ervaringen met ze.
Ervaringen met proberen wat te regelen op het kantoorparkeerterrein, dat me een ver te hoog WTF-gehalte had om door te zetten. Mijn conclusie toen: het zijn ouderwetse boekhouders met wat kennis van elektrotechniek. En mijn ervaring met zulke bedrijven waar de administratie en de basis-IT al een koppijn is (DHL, Ziggo, etc), is de rest vaak ook ellende - dus wel een aanname op basis van deze statistiek.Met de publieke laadpalen of met het model dat thuis wordt gebruikt?
Eerste model Ioniq, Dacia Spring, Opel Corsa, Mazda MX-30, Nissan Leaf (ook de nieuwe).Welke modellen zijn dat dan? Dacht dat ze allemaal op 11kW konden laden tegenwoordig. Op EV database kan ik er zo direct geen vinden.
dan corrigeer ik mijn ondergrens naar 6KW voor publiek Aden. De Leaf laadt wel tot 22kW.Eerste model Ioniq, Dacia Spring, Opel Corsa, Mazda MX-30, Nissan Leaf (ook de nieuwe).
Is een beetje omdraaien van het probleem. Natuurlijk ondersteun je de oude standaarden wel, moet gewoon backwards compatible zijn. Dat jij kiest voor een notebook zonder ethernet is een keuze, we blijven ethernet gewoon ondersteunen.dan corrigeer ik mijn ondergrens naar 6KW voor publiek Aden. De Leaf laadt wel tot 22kW.
Alleen het eerste model Ioniq vakt er dan uit. Maar op mijn laptop heb ik ook geen ethernet aansluiting meer, je kan geen voorzieningen blijven afstemmen op oude versies.
Het is gewoon een parkeerplaats met een laadmogelijkheid. Als je na het laden altijd moet verplaatsen dan is de ev gedoemd te mislukken.
De staketsels on jouw paard aan te binden inclusief voederbakken, zijn ook overal verdwenen.Dat jij kiest voor een notebook zonder ethernet is een keuze, we blijven ethernet gewoon ondersteunen.
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar laat ons nog meer differentieren.Er moeten gewoon laadpalen bij, het is helemaal niet realistisch om te verwachten dat iemand ergens aankomt voor een etentje, concert of musical tussendoor de auto moet gaan verplaatsen.
Hmm. Shoppen duurt normaal niet zo lang (tenminste niet bij een supermarkt) en dan heeft dat weinig zin. Dan liever een kwartier snelladen.
- 11-12kW voor wie tijdens een shoppingbeurt of klantenbezoek wil laden (en met minimumvermogen en idle fee). Als je hier aan 6kW laadt heb je er inderdaad dubbel zo veel nodig. Als er geen idle fee is nog eens een factor meer.
Ook dat lijkt ondertussen achterhaald. Het BMS laat de snelladers met fluwelen handschoenen opladen. Ik heb 200000km, 50% aan snellader. Degradatie is minder dan 10%.Bovendien er van uitgaande dat snelladen niet zo goed is voor de batterij en je dus bijvoorkeur op een langzaamlader laadt.
En inderdaad: voor zover het niet al achterhaald is, zal het snel achterhaald zijn.Ook dat lijkt ondertussen achterhaald. Het BMS laat de snelladers met fluwelen handschoenen opladen. Ik heb 200000km, 50% aan snellader. Degradatie is minder dan 10%.