Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Is er iets mis met Bluecorner?

Vorige week nog eens geladen met mijn laadkaart.
In mijn account zie ik geen laadbeurt, maar ook geen laadkaart.
Er is ook nog geen bedrag van de kredietkaart gehaald.

Als ik de app open blijft die heel lang hangen om laadpunten op te halen en uiteindelijk krijg ik het bericht "Oeps... Er ging iets mis bij het laden" en een knop 'Herproberen'.

Ik heb een laadbeurt van 2020 en 1 van 2021 waarvoor ik een correcte factuur kreeg.
 
Het is weer kouder buiten.. Dus we willen weer vaker laden. En ook na 3 jaar heeft de gemeente Utrecht het niet voor elkaar.

Zojuist opzoek gegaan naar een laadpaal in de wijk. Alles is bezet en de palen die nog vrij zijn zijn kapot. Mijn ratio van de afgelopen 4 pogingen om te laden (niet alleen vandaag) is dat 3 keer niet lukt om dat de palen kapot zijn.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is fatsoenlijke en betrouwbare palen te plaatsen.
 
Het is weer kouder buiten.. Dus we willen weer vaker laden. En ook na 3 jaar heeft de gemeente Utrecht het niet voor elkaar.

Zojuist opzoek gegaan naar een laadpaal in de wijk. Alles is bezet en de palen die nog vrij zijn zijn kapot. Mijn ratio van de afgelopen 4 pogingen om te laden (niet alleen vandaag) is dat 3 keer niet lukt om dat de palen kapot zijn.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is fatsoenlijke en betrouwbare palen te plaatsen.
Julie klagen over het gebrek aan werkende palen in een wijk. Wij zijn al tevreden als er in de gemeente staan.
Bij ons 1 paal (2 plaatsen) in onze gemeente van 6000 inwoners.
 
@Bart44 Heb je netjes de beheerders van de kapotte palen gebeld om een melding te maken van de defecten? Ik stond laatst bij een kapotte laadpaal bij Pathé Zuidplein in Rotterdam. De beheerder van de paal vertelde mij dat hij kon zien dat deze twee weken eerder voor het laatst succesvol was gebruikt. Maar er had in die tijd niemand over gebeld. :rolleyes: Als ze niet weten dat hij stuk is komen ze hem ook niet maken.
 
@Bart44 Heb je netjes de beheerders van de kapotte palen gebeld om een melding te maken van de defecten? Ik stond laatst bij een kapotte laadpaal bij Pathé Zuidplein in Rotterdam. De beheerder van de paal vertelde mij dat hij kon zien dat deze twee weken eerder voor het laatst succesvol was gebruikt. Maar er had in die tijd niemand over gebeld. :rolleyes: Als ze niet weten dat hij stuk is komen ze hem ook niet maken.
Klinkt leuk, maar je zou zeggen dat in 2022 die palen zelf ook kunnen inchecken als ze nog werken of een defect vertonen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Tsja, je zou ook denken dat je bij zo'n paal met je Apple Pay kan afrekenen anno 2022...
Draadloze betaalsystemen, andere dan de laadpas, zijn nog altijd een dingetje. De prijzen ervan zijn gezakt, maar nog altijd zit je met tussenpartijen die elk hun (per)centje vragen, de ene al wat duurder dan de andere. Met je bankpas via Maestro betalen kost bv meer dan via het oude Belgische Bancontact, en kredietkaarten gaan weer via een andere weg. Daar nog eens Apple of Google tussen voor hun (per)centje, ...
 
@Bart44 Heb je netjes de beheerders van de kapotte palen gebeld om een melding te maken van de defecten? Ik stond laatst bij een kapotte laadpaal bij Pathé Zuidplein in Rotterdam. De beheerder van de paal vertelde mij dat hij kon zien dat deze twee weken eerder voor het laatst succesvol was gebruikt. Maar er had in die tijd niemand over gebeld. :rolleyes: Als ze niet weten dat hij stuk is komen ze hem ook niet maken.
Als het goed is hebben de providers ook een trace op laadpalen waar al een lange tijd geen auto aan heeft opgeladen terwijl hij daarvoor regelmatig werd gebruikt, in zo’n geval sturen ze ook een monteur langs voor een check.
Het kan voorkomen dat een laadpaal wel een hartbeat geeft maar toch om een of andere reden weigert een laadsessie te starten.
 
De beheerder van de paal vertelde mij dat hij kon zien dat deze twee weken eerder voor het laatst succesvol was gebruikt. Maar er had in die tijd niemand over gebeld. :rolleyes: Als ze niet weten dat hij stuk is komen ze hem ook niet maken.

Ja en nee... dit zijn gederfde inkomsten. Het feit dat de beheerder er niet vanuit gaat dat er een defect is als een paal langer dan 24 uur niet is gebruikt op een plek waar er voorheen dat niet het geval is zegt alles over de kwaliteit van de dienstverlening en dat die palen niet eens hun core business is.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Juist mensen met zonnepanelen (en al helemaal met een netto teruglevering na saldering) en geen parkeerplaats op eigen grond zoeken creatieve manieren om toch de auto met 'huisstroom' te laden.

Nu kom ik er achter dat MOMENTEEL Engie ca 45 cent (enkeltarief) betaald voor netto teruglevering, na saldering) en Van Ons 43 cent (enkel tarief). Ook normaal/dal tarieven zijn mogelijk. Die teruglever tarieven over netto teruglevering na saldering kunnen elk moment (per maand?) door de energieleverancier worden verlaagd. Zo was het netto teruglevertarief bij UnitedConsumers nog veel hoger maar plots slechts 13 cent. Het is dus iets tijdelijks en daarna weer overstappen op de dan gunstigste aanbieder...

Wat mij verrast is dat het soms lonend kan zijn (of nauwelijks uitmaakt) om je auto aan een openbare laadpaal te laden of met stroom vanuit huis, zolang het netto teruglevertarief boven saldering gunstiger of gelijk aan het tarief van openbare laadpalen is.

Vraag: Zijn er forumleden die bij openbare laadpalen in de wijk gunstiger af zijn dan thuis laden?
 
Juist mensen met zonnepanelen (en al helemaal met een netto teruglevering na saldering) en geen parkeerplaats op eigen grond zoeken creatieve manieren om toch de auto met 'huisstroom' te laden.

Nu kom ik er achter dat MOMENTEEL Engie ca 45 cent (enkeltarief) betaald voor netto teruglevering, na saldering) en Van Ons 43 cent (enkel tarief). Ook normaal/dal tarieven zijn mogelijk. Die teruglever tarieven over netto teruglevering na saldering kunnen elk moment (per maand?) door de energieleverancier worden verlaagd. Zo was het netto teruglevertarief bij UnitedConsumers nog veel hoger maar plots slechts 13 cent. Het is dus iets tijdelijks en daarna weer overstappen op de dan gunstigste aanbieder...

Wat mij verrast is dat het soms lonend kan zijn (of nauwelijks uitmaakt) om je auto aan een openbare laadpaal te laden of met stroom vanuit huis, zolang het netto teruglevertarief boven saldering gunstiger of gelijk aan het tarief van openbare laadpalen is.

Vraag: Zijn er forumleden die bij openbare laadpalen in de wijk gunstiger af zijn dan thuis laden?
De paal bij mij in de wijk doet nog 19,5 cent. Ik sta daar ipv 44 cent thuis. Wij hebben een dekkend aantal panelen voor het huis verbruik.
 
Afgelopen weekend stond ik bij Shell Supercharger Klok (op zich prima qua broodjes koffie) afrit A28 Hoogeveen te "druppelen" ipv snelladen

2 van de 4 bezet met lege posities er tussen.

Van de beloofde 300kW kwamen er maar 60 kW binnen in de M3 op 8%

Heb ik niet eerder zo laag gehad bij Shell. Is dat een trend ?

Over druppelen gesproken. De buurman liet zich midden op de dag! in z'n verse EQC even door z'n passagiere bedienen incl happy ending. Dat was ook nieuw.

Dus na +100km aan boord geloofde ik het verder wel daar in Hoogeveen.
 
Last edited:
Over druppelen gesproken. De buurman liet zich midden op de dag! in z'n verse EQC even door z'n passagiere bedienen incl happy ending. Dat was ook nieuw.

Dus na +100km aan boord geloofde ik het verder wel daar in Hoogeveen.
Toen Tesla zijn SuC-netwerk opende waren er hier heel wat stemmen overtuigd dat chauffeurs van andere merken bij het laden aan een SuC onmiddellijk zouden overstappen naar Tesla (uit een soort jaloezie?). Ik vraag me af of het misschien omgekeerd is en we jaloers worden op de Duitse luxemerken?
Nu snap ik ook al iets beter waarom Mercedes er voor kiest om het interieur met alle roze neon-lichten er als een bordeel uit te laten zien.
 
Afgelopen weekend stond ik bij Shell Supercharger Klok (op zich prima qua broodjes koffie) afrit A28 Hoogeveen te "druppelen" ipv snelladen

2 van de 4 bezet met lege posities er tussen.

Van de beloofde 300kW kwamen er maar 60 kW binnen in de M3 op 8%

Heb ik niet eerder zo laag gehad bij Shell. Is dat een trend ?

Over druppelen gesproken. De buurman liet zich midden op de dag! in z'n verse EQC even door z'n passagiere bedienen incl happy ending. Dat was ook nieuw.

Dus na +100km aan boord geloofde ik het verder wel daar in Hoogeveen.

Had je deze snellader geselecteerd in de navigatie zodat de auto de batterij deed voorbereiden op snelladen? Anders begrijp ik het wel met deze buitentemperaturen. En leuk voor de buurman, maar bijzondere plek!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Toen Tesla zijn SuC-netwerk opende waren er hier heel wat stemmen overtuigd dat chauffeurs van andere merken bij het laden aan een SuC onmiddellijk zouden overstappen naar Tesla (uit een soort jaloezie?). Ik vraag me af of het misschien omgekeerd is en we jaloers worden op de Duitse luxemerken?
Nu snap ik ook al iets beter waarom Mercedes er voor kiest om het interieur met alle roze neon-lichten er als een bordeel uit te laten zien.

Op zich niets tegen look van EQC (en ook niet echt een Ludenkarre als je velgenkeuze in toom houdt en dat neon kan ook uit)

Maar -/- is vooral dat ie behoorlijk zuipt. 275+