Phil V
Well-Known Member
En zelfs bij de AP1 facelift tot ongeveer oktober 2016 ook niet.Ook bij de opvolger van de Classic, de pre-facelift AP1 van begin 2015, kun je de laadklep niet openen door erop te drukken.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En zelfs bij de AP1 facelift tot ongeveer oktober 2016 ook niet.Ook bij de opvolger van de Classic, de pre-facelift AP1 van begin 2015, kun je de laadklep niet openen door erop te drukken.
Zojuist even aan de kant gaan staan in Rotterdam. Zag een jonge dame in de weer met een X aan een snellader waar ook een CHAdeMO adapter naast hing maar zij type 2 erin stopte. Ze wist niet dat het gebruik van de CHAdeMO mogelijk was en ook niet dat je door de achterkant van je keyfob ingedrukt te houden je de laadklep kan openen. Was erg blij met de uitleg en dat ze zowat 2.5 maal sneller kon laden.... Er is gewoon erg veel nog wat Tesla rijders gewoon niet weten. Dat is naar mijn mening niet bevordelijk, het zijn uiteindelijk de rijders die er mede voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen overstappen op een EV en dan zijn alle positie ervaringen echt van belang.
Afgelopen zondag stond ik net te laden aan de supercharger in Bernau, toen ik de eigenares van een naast geparkeerde Model 3 haar UMC zag opbergen. Blijkbaar had ze dat ding uitgepakt aan de supercharger?Dat gekluns snap ik ook niet. Interesseren mensen zich kennelijk totaal niet voor de bijzonderheden van de auto
Afgelopen zondag stond ik net te laden aan de supercharger in Bernau, toen ik de eigenares van een naast geparkeerde Model 3 haar UMC zag opbergen. Blijkbaar had ze dat ding uitgepakt aan de supercharger?
Ik ken ook 2 eigenaars die helemaal geen kaarten hebben voor andere netwerken. Dat is veel te moeilijk.
Ik moet wel zeggen dat ik afgelopen weekend de moeilijkste en makkelijkste laadpaal heb aangetroffen, in Oostenrijk. Voorheen was het laden gratis, maar vanaf 1 mei is het betalend. Geen van mijn pasjes deed roaming, of ze waren veel te duur. Maar door simpelweg de QR code in te scannen geraakte ik op de juiste website met de juiste lader, en kon ik via Paypal laden aan 4,40€/uur of dus circa 40c/kWh voor onze Model 3. Je moest wel vooraf aangeven hoe lang je ging laden... In de tijd van contactless payments is het eens tijd dat er op zo een laadpaal gewoon een tarief staat en je gewoon met je pasje of telefoon kan zwaaien om te betalen...
Plugsurfing voor grootste bereik in Europa , bluecorner omdat we een laadpaal van hun dichtbij het het appartement aan zee hebben staan. En tnm omdat ik daarmee in de Efteling kon laden.Welke pasjes hebben jullie standaard op zak? Ik heb er voorlopig geen 1... (heb de auto nog maar 2 dagen)
ik heb die van chargemap maar ik heb 1x proberen laden in de haan (als test, was niet echt nodig) en het werkte al niet...Welke pasjes hebben jullie standaard op zak? Ik heb er voorlopig geen 1... (heb de auto nog maar 2 dagen)
NewMotion heeft een iets groter bereik, werkt ook bij de Efteling. Maar ik gebruik NewMotion enkel als ik echt moet laden en geen andere pas werkt.Plugsurfing voor grootste bereik in Europa
... Hoe doen jullie dit?..