Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Daarbij citeert het AD een woordvoerder van Stedin, de netbeheerder: "Een woordvoerder van Stedin laat weten dat het illegaal aftappen van stroom van een lantaarnpaal niet had gewerkt. ,,Die levert slechts 16 ampère, terwijl je voor een elektrische auto een 25 ampère-aansluiting nodig hebt.”
 
Daarbij citeert het AD een woordvoerder van Stedin, de netbeheerder: "Een woordvoerder van Stedin laat weten dat het illegaal aftappen van stroom van een lantaarnpaal niet had gewerkt. ,,Die levert slechts 16 ampère, terwijl je voor een elektrische auto een 25 ampère-aansluiting nodig hebt.”
Dus de oplader met een normale stekker die bij de meeste EV's geleverd wordt kun je niet gebruiken. :cool:
 
Daarbij citeert het AD een woordvoerder van Stedin, de netbeheerder: "Een woordvoerder van Stedin laat weten dat het illegaal aftappen van stroom van een lantaarnpaal niet had gewerkt. ,,Die levert slechts 16 ampère, terwijl je voor een elektrische auto een 25 ampère-aansluiting nodig hebt.”
En in tegenstelling tot wat de grappenmakers hier denken, in het kader van selectiviteit klopt dat. Dat een granny of laadpaal ook met lagere stromen kan laden is Stedin dan weer niet duidelijk. ;)
 
En in tegenstelling tot wat de grappenmakers hier denken, in het kader van selectiviteit klopt dat. Dat een granny of laadpaal ook met lagere stromen kan laden is Stedin dan weer niet duidelijk. ;)
Er zijn allerlei smart charging proeven waarbij in samenwerking met de netbeheerder juist dat wordt gedaan: middels netprofielen laadpalen aansturen om auto's tijdelijk op lagere vermogens te laden. Dus wellicht is het een nieuwe medewerker bij Stedin :)
 
Nee, nog eenvoudiger: een woordvoerder. Weet er wel wat van, kan wat navragen, maar maakte in deze een misser omdat ie natuurlijk niet de expert elektra-mobiliteit is.
Als gearresteerde Stroom dief zou ik de Stedin medewerker quoten en zeggen dat het dus niet gelukt is. Dan is het een poging tot en niet daadwerkelijke diefstal duidelijk minder zware straf.
Die Stedin woordvoerder moet echt eens uitleg krijgen want achter die klep die losgemaakt is zit de zekering van waarschijnlijk 16 A. De aanvoerkabel kan denk ik wel meer leveren.
 
Als gearresteerde Stroom dief zou ik de Stedin medewerker quoten en zeggen dat het dus niet gelukt is. Dan is het een poging tot en niet daadwerkelijke diefstal duidelijk minder zware straf.
Die Stedin woordvoerder moet echt eens uitleg krijgen want achter die klep die losgemaakt is zit de zekering van waarschijnlijk 16 A. De aanvoerkabel kan denk ik wel meer leveren.
Als ik Google kom ik op www.lantaarnpaalgek.nl (😅) het volgende tegen mbt zekeringen in lantaarnpalen -> "Bij de meeste lantaarnpalen is dit 4 of 6 ampère" Heel veel kun je daar niet mee met je EV:)
 
Wellicht is deze vraag al vaker gesteld: maar vinden jullie andere laadpalen via het scherm van je Tesla of gebruik je je mobiel daarvoor? Ik heb geen SuC in de buurt dus ben overgeleverd aan derden aanbieders
Daarvoor gebruik ik altijd de app die hoort bij de laadpas, je weet dan zeker dat je pas bij de desbetreffende laadpaal wordt geaccepteerd.
 
  • Like
Reactions: Phil V and PvDr
Ik ben op zoek naar de prijzen van de NL SUCs. In de app vond ik de prijzen voor NIET-Teslas: ca. 73 tot 89 cent/kWh afhankelijk van het tijdstip op de dag.
Maar wat kost het voor Teslas? (gewoon los, niet met een abo of zo). Ik laad zelf slechts bij hoge uitzondering bij een SUC maar ik ben wel benieuwd. De prijzen van Fastned, etc die voor mijn (Eneco) pas gelden die heb ik ook.
 
Ik ben op zoek naar de prijzen van de NL SUCs. In de app vond ik de prijzen voor NIET-Teslas: ca. 73 tot 89 cent/kWh afhankelijk van het tijdstip op de dag.
Maar wat kost het voor Teslas? (gewoon los, niet met een abo of zo). Ik laad zelf slechts bij hoge uitzondering bij een SUC maar ik ben wel benieuwd. De prijzen van Fastned, etc die voor mijn (Eneco) pas gelden die heb ik ook.
Je kunt in de app ook de prijzen zien voor Niet Tesla met een abbo. Dat zijn volgens mij dezelfde prijzen als met een Tesla.
 
  • Like
Reactions: MaartenD
ik zoek de prijzen voor Tesla laden. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dezelfde kosten berekenen aan non-Tesla rijders.
Ze hebben het een beetje verstopt , maar als je op een supercharger klikt in dat "prijzen voor niet Teslas" gedeelte moet je vervolgens nog even naast de oplaadkosten het "pijltje" naar beneden aanklikken. Dan komen er twee sets met prijzen te voorschijn.