Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Positie geschreven calls zojuist (op het topje 157) na opening uitgebreid met c 165 voor 23 december. Dus die staan direct in de min nu de koers alsnog verder oploopt. De mantra in het nieuws "de CEO verkoopt dus het gaat nog verder bergaf" wordt vooralsnog niet heel erg serieus genomen, gelukkig, mede door t nieuws waar @robertvg hierboven mee kom, waarschijnlijk. Maar ik hou t nog even op TA en de gisteren geschilderde capitulatie naar 137. Zeker in de negatieve spiraal van Nasdaq en S&P. We gaan t zien.
 
Vervolgens op de echte top -C170 16 en 23 dec gesloten en getransformeerd naar nog enkele -C165 23 dec (want dat was, slordig, onvoldoende gedekt door aandelen), zodoende met in aantal minder C165 dan C170 het financiële gat en gebrek aan dekking weer gedicht.

Posities
-c 165 23 dec
-p 135 20 jan '23
-p 185 jan '25
-p 190 jan '25
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
Gebaseerd op mijn vorige week geventileerde theorie, die ik maar MaxOptWoDo ga noemen van (het (mediaan) gemiddelde van meest verhandelde optieseries woensdag en donderdag) kom ik voor morgen slot eerder op $157,50 dan op 160 uit (plus of min 2 dollar, zeer bijzonder nieuws voorbehouden uiteraard) ondanks Maxpain nog op 172,50.
[Edit] Wel een hoog volume "ondanks de stijging", dus een paar grote jongens hebben wel vertrouwen [/Edit]
 
Last edited:
[Edit] Wel een hoog volume "ondanks de stijging", dus een paar grote jongens hebben wel vertrouwen [/Edit]
Ik ben er een van 😉
Zou ik dan echt de bodem hebben?!
 

Attachments

  • A08BC311-651B-4E4E-823D-890A306C1C68.jpeg
    A08BC311-651B-4E4E-823D-890A306C1C68.jpeg
    69.4 KB · Views: 48
denk dat t nog kan gaan tegenvallen, door macro, maar $TSLA oogt zeer sterk tegen de markt in, dus misschien sluit ik de geschreven calls later vandaag nog. Verlies van deze week immers al voor meer dan de helft goedgemaakt. Mijn gevoel zegt sluiten, de grafiek wat anders. En Tom Nash onderbouwt de “korting“ zo:
ook weinig FUD, dat kan manipulatie zijn om morgen toch Max-pain nog te halen en dan volgende week t laatste stukje omlaaag.
 
Dat is wel een dingetje volgens mij hoor....in Nederland open we hopeloos achter met het opschalen van het net en gaat het echt problemen geven wanneer meer mensen EVs gaan rijden.
Nederland achter lopen? Moet je eens naar België komen.
Ik heb sedert kort een opdracht in NL. Wat een luxe. Je kan op elke hoek van de straat laden en dan nog aan de helft van de prijs van in België en zelfs goedkoper dan thuis.
Op onze deelgemeente van 6000 inwoners, staat 1 laadpaal met 2 laadpunten. Je betaalt er 70ct/kWh.
 
I heb die man ook bezig gehoord. Als het ertoe kan leiden dat de infrastructuur (laadpalen en elektrisch grid) een boost krijgt, heeft het toch nog zin gehad.
Dat doet men graag in België hé,het zit wat in de volksaard: zeggen dat iets slecht is. Dat het nooit zal lukken.
Vandaag was hij nog op het tv-journaal ook.
Wagens worden te duur: neen, ze zijn nu te goedkoop. Betalen niet voor hun vervuiling.
Mensen zullen moeten gaan autodelen. Is dit niet net goed? Door omstandigheden doen we het nu binnen de familie. Met al dat deeltijds werken en thuiswerken lukt dat gemakkelijk.
 
Daar zijn veel merken al voorbij hoor. Of hebben de vooruitzichten om er heel binnenkort uit te geraken.
Renault, BMW, VAG, Kia, MB, Hiyundai…
Laat me niet lachen. Als die nu hun ICE niet meer zouden verkopen is het direct gedaan. Dat is nog niet zo, maar het duurt niet lang meer. Vertel me hoeveel winst ze maken op hun EV en hoe ze hun inkopen voor een goede prijs hebben gefundeerd voor de komende jaren: NIET
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Stijgende rentes zijn niet goed voor groeiaandelen zoals Tesla. Institutionele beleggers zijn daar vooral gevoelig voor.

Wat de koers van Tesla zou kunnen stuwen is bijvoorbeeld de Cybertruck (belangrijk voor de US markt) of de introductie van een budget Tesla. Met andere woorden, een verbreding van het modellengamma. De introductie van de MY is een enorm succes in mijn ogen. De M3 was dat ook.
 
Vandaag was hij nog op het tv-journaal ook.
Wagens worden te duur: neen, ze zijn nu te goedkoop. Betalen niet voor hun vervuiling.
Mensen zullen moeten gaan autodelen. Is dit niet net goed? Door omstandigheden doen we het nu binnen de familie. Met al dat deeltijds werken en thuiswerken lukt dat gemakkelijk.
Bij ons op het werk alvast heel veel commotie omdat er op korte termijn volledig wordt overgestapt op EV's. In plaats van een ruime familiewagen is de enige optie in de basisrang plots een corsa-e. Dit wordt gezien als een de facto loonsvermindering. Veel Tesla-rijders hebben het effect niet helemaal door voor de gewone wagens waar de modale mens me rondrijdt denk ik.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and ebullio
Bij ons op het werk alvast heel veel commotie omdat er op korte termijn volledig wordt overgestapt op EV's. In plaats van een ruime familiewagen is de enige optie in de basisrang plots een corsa-e. Dit wordt gezien als een de facto loonsvermindering. Veel Tesla-rijders hebben het effect niet helemaal door voor de gewone wagens waar de modale mens me rondrijdt denk ik.
Maar in zekere zin is het ook loonsvermindering. De onderhoudskosten en 'verbruik' zijn minder, en vaak krijgt de werkgever én werknemer nog eens fiscale voordelen.

Maar als men het wagenbudget voor de aankoop natuurlijk niet wijzigt, dan gaat de werkgever vooral met het voordeel lopen want zijn lopende kosten dalen aanzienlijk.

En door de corona crisis en gevolgen op supply chain zijn auto's natuurlijk ook duurder geworden. Je kan nu niet meer dezelfde auto kopen die je vijf jaar geleden kocht. Enkel Tesla is daarin goedkoper geworden; een Model X Plaid gaat nu aan minder dan wat mijn Model X 100D kostte 😂.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Laat me niet lachen. Als die nu hun ICE niet meer zouden verkopen is het direct gedaan. Dat is nog niet zo, maar het duurt niet lang meer. Vertel me hoeveel winst ze maken op hun EV en hoe ze hun inkopen voor een goede prijs hebben gefundeerd voor de komende jaren: NIET
Dat is het hem juist. Ze hebben nu hun ICE nog. En vooral, ze hebben de klanten nog die er mee rijden en gewoon bij hen zullen blijven voor de overstap.
Fleetmanagers en leasingbedrijven gaan grotendeels verder gaan met de leveranciers die ze nu hebben.
Classic auto maakt nu inderdaad geen winst op een EV, omwille van de ontwikkeling en omschakeling die veel kost. Maar in de toekomst zal een EV veel goedkoper te produceren zijn dan een ICE en de marge veel groter. Tel maar eens het aantal onderdelen. Pas later zal die marge onder druk komen te staan door concurrentie. Maar dan is de transitie al lang gemaakt.
Vergeet niet dat veel merken al even lang aan het experimenteren zijn als Tesla. Tesla heeft zelfs nog know how van Mercedes binnen gehaald. Renault had de Zoe. BMW de i3 en I8.
Tesla is ook begonnen met een ondermaatse roadster (naar huidige normen).
Bij ons op het werk alvast heel veel commotie omdat er op korte termijn volledig wordt overgestapt op EV's.
Kan je je voorstellen wat een commotie het zou geven mocht een bedrijf nu, in dit klimaat, voor Tesla kiezen. Er zitten overal mensen die dit politiek gaan bekijken en gaan stoken bij anderen.
Voor bedrijven die al eerder voor Tesla gekozen hebben zal dat iets minder spelen. Die zien nu vooral de goeie wagen. Maar die zijn vooralsnog sterk in de minderheid.