Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Net op tijd (vanmiddag) mijn short turbos (528!) maar weer voor 5 uur lang omgeruild voor longs (470) en de schade van de afgelopen dagen daardoor beperkt tot lutttele tientjes I.p.v. waardeloos aflopen . Uiteraard heb ik de onderliggende aandelen nog steeds en heb ik mijn eerste beleggingsdoel op de hele portefeuille vandaag behaald.(verdubbeling van de inleg) Volgende doel is bijgesteld naar vasthouden en 7 x inleg maar 21 x de oorspronkelijke inleg. Omdat de lange rally me te link wordt even geen turbo’s meer, even deze storm afwachten.
Mijn portefeuille met als extra motor wat achteraf goed geplaatste turbo’s heeft het aandeel met plusminus 25% meer verslagen.
 
Last edited:
Op de koop toe nog een mijlpaal erbij vandaag :p
Screenshot_20200113-232951.png
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Net op tijd (vanmiddag) mijn short turbos (528!) maar weer voor 5 uur lang omgeruild voor longs (470) en de schade van de afgelopen dagen daardoor beperkt tot lutttele tientjes I.p.v. waardeloos aflopen . Uiteraard heb ik de onderliggende aandelen nog steeds en heb ik mijn eerste beleggingsdoel op de hele portefeuille vandaag behaald.(verdubbeling van de inleg) Volgende doel is bijgesteld naar vasthouden en 7 x inleg maar 21 x de oorspronkelijke inleg. Omdat de lange rally me te link wordt even geen turbo’s meer, even deze storm afwachten.
Mijn portefeuille met als extra motor wat achteraf goed geplaatste turbo’s heeft het aandeel met plusminus 25% meer verslagen.

Zeg, zo'n Turbos, het is me niet duidelijk, hang je daar aanvast gedurende een bepaalde termijn of kan je die bij wijze van spreken de volgende dag van de hand doen?
 
Turbo’s zijn van minuut tot minuut verhandelbaar, maar door de soms hoge hefboom gaan ook de verliezen hard, dus studeer eerst. Je kunt je hele inleg kwijtraken en dat leergeld heb ik in het verleden ook meermalen betaald (being too greedy, mostly) Een turbo heeft alleen zin als de koers fluctueert. Ik beperk me tot turbo’s die een hefboom van plusminus 10 hebben en stap bij een koerswijziging in de andere richting altijd snel uit, verlies of winst. Blijven zitten zo lang het wel de goede richting in gaat. (En tip: eventueel dagelijks opschuivende stop loss order inleggen, maar dat doe ik zelden).
Wat ik lastig vind is Europese turbo’s op Tesla, aangezien je die alleen overdag kunt verhandelen, dus ik neem meestal die van Citi, dan kun je beter timen.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Valt allemaal wel mee, toch?
Heb wel afscheid genomen van een handjevol Jan 2020 Calls $310. Positie stond op ruim 300% van de aankoopwaarde. Genoeg is genoeg. En ze moesten er toch uiterlijk volgende week uit.
De psychologische horde van $500 is nu wel genomen, lijkt me.
Had ik die calls vandaag verkocht i.p.v. vorige week, dan had ik nog een derde meer voor gekregen...
Maar goed, inmiddels maar wat hefboom in de bestaande positie toegevoegd vandaag tijdens de ochtenddip.

De kruik gaat zo lang te water totdat ze breekt.