Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat edelmetalen zo zwaar zakken heeft een wat aparte oorzaak. Sommigen houden edelmetalen aan als verzekering, fysiek in de kluis. Maar de meesten "kopen" goud in de vorm van afgeleide producten, ETF's futures enz... vaak op margin. Nu alles daalt zijn de margin calls niet uit de lucht uiteraard en worden veel "beleggers" gedwongen om te verkopen om hun marginverplichtingen na te komen. Terwijl het fysieke goud zijn rol als verzekering perfect blijft vervullen, zakt de papieren goudprijs tijdelijk door de bodem.
Ik ben benieuwd of je op dit moment goud of zilver kan kopen aan de prijs van het papieren goud of zilver. Meestal zijn in dergelijke periodes de voorraden "tijdelijk uitgeput".
Bij Gold Price Chart, Live Spot Gold Rates, Gold Price Per Ounce/Gram | BullionVault kan je nog gewoon goud en zilver kopen. Zij bewaren dit voor je in een kluis. Puntje van aandacht: in London!
 
Vanochtend op de snelweg:
upload_2020-3-18_11-23-12.png


Een vrachtwagen met allemaal Tesla's! Dat doet een mens goed.
 
  • Like
Reactions: HWS
Bij Gold Price Chart, Live Spot Gold Rates, Gold Price Per Ounce/Gram | BullionVault kan je nog gewoon goud en zilver kopen. Zij bewaren dit voor je in een kluis. Puntje van aandacht: in London!
Ja, allicht wel maar dan heb je toch toch net als bij ETF etc.. alleen maar een papiertje of een elektronisch bericht waarop staat dat je goud bezit. Ik geloof nooit dat het klompje van elke dergelijke goudbezitter ook fysiek bestaat.
Zo begon het ook met geld: een bewijs voor afgifte van goud met geleidelijke afname van de dekkingsgraad met als ultiem gevolg dat de goudstandaard moest worden losgelaten. Zoek maar eens op history of money.
 
Ja, allicht wel maar dan heb je toch toch net als bij ETF etc.. alleen maar een papiertje of een elektronisch bericht waarop staat dat je goud bezit. Ik geloof nooit dat het klompje van elke dergelijke goudbezitter ook fysiek bestaat.
Zo begon het ook met geld: een bewijs voor afgifte van goud met geleidelijke afname van de dekkingsgraad met als ultiem gevolg dat de goudstandaard moest worden losgelaten. Zoek maar eens op history of money.
Tsja... ze beweren van wel, maar of het zo is....
 
Deze man zit meestal aardig goed met zijn fundamentele en technische analyse. (Wat je niet kunt zien: hij is 40 jaar en dus ouder dan ik dacht)
Dus icm mijn vorige post: ik denk dat alles onder de 400 echt een buitenkansje is...ik wacht niet tot ná battery&powertrain investorday.
Dan is dat buitenkansje nu wel in beeld....
357,22 USD −72,99 (16,97%)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Misschien maar even mijn post in het Engelstalige forum even cross-posten:

"Extrapolate the Italian daily death rate to the US. Imagine pictures of the hospital ships being full and refusing extra patients. Restaurants and hotels will go out of business, people will loose their jobs and houses. Construction halts. The service industry halts. Travel is dead. Banks will be in worse shape than in 2008. Companies will be valued accordingly. The Model Y launch did nothing for the share price. Nothing. So will battery day (for which I was very excited!) Nothing matters at this point, only the health of those close to you. The only thing which will move the market is death counts, riots and medical shortages.

I was long TSLA in shares until the return to 600. The US pandemic is bigger than everyone imagines, it will be equal or worse than Italy. Now I'm short on companies which are impacted (long list to choose from)"
 
Wat nu gebeurt is dramatisch. China was het producerende land van de wereld en Amerika het consumerende land. China wil wel weer opstarten maar kent verhoudingsgewijs veel te weinig afnemers in deze tijd. Amerika heeft nu echt een probleem want miljoenen amerikanen krijgen corona en alleen een test gaat al over de 1000 dollar, laat staan als je ziek bent. Als de ramp werkelijkheid wordt, dan moet je aan vele duizenden begrafenissen denken. De gezondheidszorg in Amerika is voor de werkende helft betaalbaar.

Zoals al eerder genoemd is door @prettig ... cash is king. In 2008 met de subprime market crisis ging geleidelijk. Nu met Corona gaat het heel hard in 1x. Ook EU en met name Duitsland gaat veel pijn lijden. De Deutsche bank gaat failliet en Rutte heeft al beloofd dat we meebetalen aan een reddingsplan van miljarden.

I know een behoorlijk zwart scenario maar met de dag realistischer. Deze crisis overtreft 2008 big time.
 
This too, will pass
What doesn't kill you, makes you stronger. Ik ben benieuwd naar de (positieve) veranderingen die als gevolg van dit virus in de wereld zullen plaatsvinden. Gaat straks echt alles gewoon weer 'business as usual' verder nadat de eerste ziektegolf achter de rug is?

Edit: (on topic) start Tesla bijvoorbeeld een medische tak op (om in eerste instantie beademingsapparatuur te maken)?