Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk weer een georkestreerde ‘bull trap’. De ‘verwachtingen’ tot voorbij het mogelijke opschroeven, zodat elk resultaat als een teleurstelling kan worden gebracht. Altijd leuk als Tesla die astronomisch hoge verwachtingen dan alsnog waarmaakt. (Ik reken er deze keer niet op.)
 
  • Like
Reactions: stevenp and Maarten
Met de situatie in de US, ik blijf erbij, je zal nog iets gaan zien....misschien dat China de meubels nog wat kan redden maar aangezien de vraag voor bmw, vw en andere volledig is ingestort...ik vrees dat dit voor Tesla niet anders zal zijn...
Fingers crossed
 
Nu de aantallen bekend zijn, gaat de focus snel verleggen naar twee vragen. 1) Hoe lang gaat Fremont, Sparks en Buffalo in lockdown zijn. 2) Hoe erg loopt het verlies op dit kwartaal. Er gaan geruchten dat Tesla reeds een deel van het productie personeel ontslagen heeft om de lopende kosten te drukken. Als dat lang duurt is er de bijkomende bekommernis : hoelang duurt de heropstart fase.
 
Dat was lost in translation.

Toch niet, dat is van verleden week. Het nieuws van de ontslagen is recenter. Zie hier Tesla is dismissing contractors from its California and Nevada factories, sources say

Overigens, en dat is misschien eerder iets voor de leveringen draad : waar er oorspronkelijk 3 schepen in April op de planning stonden voor autovervoer naar Europa, is dit in de laatste update bijgesteld naar 1 (Glovis Spring op 21 april). Dat lijkt er mi op te wijzen dat Tesla momenteel verwacht de productie alvast deze week nog niet te kunnen hernemen.
 
Weer groene koersen...TSLA . kan me niet goed voorstellen dat de weg omhoog nu al weer gevonden is...o_O
Dat is wat een normaal mens zou verwachten, maar met een licht gestoorde president die in extreme mate focust op de stand van de indices en een FED die alsmaar meer geld in het financieel systeem pompt weet je nooit. Waar er voor een koersstijging van het individuele aandeel TSLA nog iets te zeggen valt, kan je voor de beurs in zijn geheel toch alleen maar vol ongeloof staan toekijken.
De rekening komt wel achteraf. Verlies van de status van reservemunt voor de dollar? (hyper)inflatie? Dat de beurzen nu zo euforisch reageren wekt toch minstens de indruk dat er wat "overgeïnjecteerd" wordt. De verslaving aan gratis FED-geld bestaat al lang, maar nu wordt toch echt wel een overdosis toegediend.