Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
We zitten break-even met 15 oktober 2021, en da's natuurlijk vooral door macro. Q3 cijfers en ander positief nieuws zal de koers wel wat bewegen, maar zolang we in deze crisissfeer blijven, verwacht ik geen gekke dingen.

View attachment 847532

Voor komende vrijdag gaan we weer landen tussen de 300 en 250. Max pain is 285 en ik gok dat we ergens onder de 285 en boven de 280 gaan landen.

View attachment 847535

Volgende week hetzelfde verhaal? Weer een call wall op 300, en put walls pas vanaf 250 en lager.
View attachment 847536
Ik schat in dat we tussen de 150 en 450 uitkomen deze week en de kans dat ik gelijk heb schat ik hoger in dan dat jij gelijk hebt.
 
mijn geld blijft in Tesla en ook gewoon bijna alles in 1 mandje hoor ;)
Moedig!

Wat ik niet helemaal begrijp is het instapmodel model Y voor 16.000 euro minder dan de LR. Dat zal een behoorlijke druk op de marges geven. Ook stond ergens in het forum dat deze nieuwe variant uit China moet komen; dat zou ook nog shipping en invoerrechten betekenen.

Vreemd, waarom zou je het meest verkochte model in de uitverkoop gooien?
 
Moedig!

Wat ik niet helemaal begrijp is het instapmodel model Y voor 16.000 euro minder dan de LR. Dat zal een behoorlijke druk op de marges geven. Ook stond ergens in het forum dat deze nieuwe variant uit China moet komen; dat zou ook nog shipping en invoerrechten betekenen.

Vreemd, waarom zou je het meest verkochte model in de uitverkoop gooien?
Meer auto's maken met minder batterij? Onvoldoende batterijen voor LR/P, maar via BYD nieuwe input aan batterijen voor RWD? Tesla zal wel weten waar ze doen hoor.
 
Moedig!

Wat ik niet helemaal begrijp is het instapmodel model Y voor 16.000 euro minder dan de LR. Dat zal een behoorlijke druk op de marges geven. Ook stond ergens in het forum dat deze nieuwe variant uit China moet komen; dat zou ook nog shipping en invoerrechten betekenen.

Vreemd, waarom zou je het meest verkochte model in de uitverkoop gooien?
Massa = kassa! Goedkoper te maken (kleinere, goedkopere batterij, maar 1 motor), lagere prijs -> meer handel -> meer inkomsten. Mensen die eerder geen Tesla overwogen gaan nu voor de Y RWD. En M3 rijders die overwegen over te stappen.
 
Moedig!

Wat ik niet helemaal begrijp is het instapmodel model Y voor 16.000 euro minder dan de LR. Dat zal een behoorlijke druk op de marges geven. Ook stond ergens in het forum dat deze nieuwe variant uit China moet komen; dat zou ook nog shipping en invoerrechten betekenen.

Vreemd, waarom zou je het meest verkochte model in de uitverkoop gooien?
Om de "Duitste degelijkhheid" van de weg te drukken???

Sorry, ik kon het even niet laten :p
 
Wat ik niet helemaal begrijp is het instapmodel model Y voor 16.000 euro minder dan de LR. Dat zal een behoorlijke druk op de marges geven.
Volgens mij komt er weinig kannabalisatie. De winst die er nu is voor de bestaande modellen blijft er.
Voor het goedkopere model zijn geen extra (lijn)design en goto market kosten nodig. Dat scheelt dus heel wat in de kostprijs.
Om de "Duitste degelijkhheid" van de weg te drukken???
Is al gebeurd. Als ik mijn MiC MY bekijk, echt heel positief over het kwaliteitsniveau. Chinezen zijn heel goed om, als een niveau eenmaal behaald is, dit te blijven leveren.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Moedig!

Wat ik niet helemaal begrijp is het instapmodel model Y voor 16.000 euro minder dan de LR. Dat zal een behoorlijke druk op de marges geven. Ook stond ergens in het forum dat deze nieuwe variant uit China moet komen; dat zou ook nog shipping en invoerrechten betekenen.

Vreemd, waarom zou je het meest verkochte model in de uitverkoop gooien?
Was het niet zo dat deze ModelY speciaal moest komen om de 7500dollar incentive van Biden te kunnen gebruiken
 
Voor deze week weer dezelfde 300 call wall, en meerdere nogal hoge puts. Het lijkt mij dat men vrijdag gaat proberen te landen op 285.

1662528809104.png


Het volume sinds de split is lager, dus dat maakt de koers betere controleerbaar door de markt.