Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bereik 75s

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij heeft de gemiddelde snelheid ook een meer dan gemiddeld grote impact, ik rij 80% van de km's 130 op de snelweg en merk wel een echt verschil tussen zomer en winter. Ik zou het preciezer bij moeten houden, maar nu na 30K km en 11 maanden zit ik op 221Wh.
 
  • Love
Reactions: AJP7
Met mijn 60D merk ook wel een verschil van 20-25% tussen winter en zomer. In november afgeleverd en mijn gemiddelde verbruik is eerste maanden tussen de 235-250Wh/km geweest. Nu is het op een rit meestal wel onder de 200Wh/km (bij normaal 120km/h rijden).
Mijn auto slaapt ook buiten en voorverwarmen moet gewoon vanuit de accu (geen walstroom aan huis helaas).
 
Met mijn 60D merk ook wel een verschil van 20-25% tussen winter en zomer. In november afgeleverd en mijn gemiddelde verbruik is eerste maanden tussen de 235-250Wh/km geweest. Nu is het op een rit meestal wel onder de 200Wh/km (bij normaal 120km/h rijden).
Mijn auto slaapt ook buiten en voorverwarmen moet gewoon vanuit de accu (geen walstroom aan huis helaas).
De eerste periode doe je veel sprints en te snel gereden demo's. Die jagen het verbruik flink omhoog.
Inmiddels zal het 'nieuwtje' eraf zijn en rij je 'normaal'. En voorverwarmen uit het net scheelt ook een slok op een borrel.
 
Ik lees overal dat je de auto beter niet tot 100% kan volladen maar tot 80. En ik ben benieuwd hoe ver je dan kan rijden, zo werk ik gereld 110km van huis (220 retour) en ben ik benieuwd of je met 80% tot een supercharger kan komen 275km verderop (als je dat zou willen) op dat je bij 200km sowieso weer moet stoppen.
Bij eerste vertrek bijv tot 100% laden. Daarna lekker rijden tot 20% of minder, dan gaat het superchargen lekker snel. Ik hou vaak een beetje reserve aan voor het geval er een file komt en je stil staat en de airco wel aan moet. Of er spontaan een kleine omleiding komt. M
Reis je met kinderen? Dan stop je vast wel om de ca 2 uur. Die stops zijn vaak mooi te plannen bij een SuC. De routeplanners maken er vaak wat geks van. Wij houden meenstal de hoofdroute van de Tesla navigatie aan en rekenen zelf nog wat met het bereik. De planner is nog al wat conservatief. Soms komt het neer op dat we even los navigeren naar een SuC op de route.

Viel me laatst op dat het verbruik erg laag was ook bij 130kmh. Komt vast door de lekkerr temperaturen. Dat vind de accu fijn.