Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bereik 75s

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik merk bij lange reizen, is dat je bij de laadsessies heel vaak te lang blijft laden, doordat je koffie nog niet op is, iemand nog naar de wc moet, de gordels achterin weer vastgemaakt moeten worden, er nog iets uit de achterbak gehaald moet worden. Laatst was een nichtje mee op reis en die vond het relaxte ontbijten en lunchen onderweg helemaal fantastisch "wij moeten onderweg altijd in de auto eten."
 
Mijn dochters (nu 13 en 15) kijken altijd uit naar de Whoppers...Nog nooit zo vaak "gedwongen" bij de groet M geweest als de afgelopen 4 jaar. .toen ze wat kleiner waren (2014) was het daarnaast de mogelijkheid even te spelen, nu de kans om Wifi en eindelijk weer contact hebben -;)
 
Mijn dochters (nu 13 en 15) kijken altijd uit naar de Whoppers...Nog nooit zo vaak "gedwongen" bij de groet M geweest als de afgelopen 4 jaar. .toen ze wat kleiner waren (2014) was het daarnaast de mogelijkheid even te spelen, nu de kans om Wifi en eindelijk weer contact hebben -;)

Heel herkenbaar. Ik zit nog in je eerdere fase (7 en 10 jaar) en bekende eerste stop is Mogendorf waar de Mc een stelletje tablets heeft. De kunst is dan om op het juiste moment (+10 minuten dan) de reis te hervatten.
 
En range anxiety? C'est quoi? Tegenwoordig maak ik me geen zorgen en durf zelfs zo aankomen bij een SuC.
IMG_9214.JPG
FullSizeRender 4.jpg
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Iemand toevallig ervaring met een Model X 60KW ??
= 75KW accu dus 100% laden niet schadelijk. Maar iemand een idee van de range?

Volgens mij is 250 Wh/km een realistische (aan de conservatieve kant, eerder lager) waarde bij 120 km/u. De 60 kWh heeft 62 kWh beschikbaar (raar maar waar) en laten we zeggen dat 60 kWh gebruikt wordt dan >240 km.
 
Ik zou het ook zeker aandurven hoor, gewoon doen. Het zou ook nog wel kunnen dat de nieuwe motor efficiënter is (hij is vast niet minder geworden). Een 100D is echt een stuk duurder voor extra range die je vrijwel nooit (voor de meeste gebruikers) gaat gebruiken. En voor de performance hoef je die stap ook niet meer te maken. Ze zullen het vast wel in de cijfers gaan merken, een luxe 75D is the way to go, als je budget het toelaat :)
 
  • Funny
Reactions: Phil_BE
Als ik de volle 100% nodig heb ivm lange afstand de volgende dag en de actuele lading bvb 60%, dan stel ik het laden tot 100% uitgesteld in. Bvb om 4u s'morgens en staat de 75D tegen 7u volgeladen klaar. Op die manier blijft de 100% niet te lang aanwezig. Normaal staat de begrenzing op de door Tesla aangegeven 90% en als S een paar dagen voor korte ritten gebruikt wordt ga ik niet bijladen als de lading nog boven de 50% zit.
 
+1 hier ook 75d en 2 weken geleden ook naar Oostenrijk gereden. Heen nog beetje conservatief, terug op stukken ook boven 200 (niet te lang en met wat files haal je makkelijk de volg Suc). Bestellen maar en veel rijplezier!
 
Met mijn MS 75D rijdt ik gem 196 Wh/km. Met zekere regelmaat rijdt ik van Soest naar Winterswijk, ca 131 km. Over het algemeen rijd ik 10 km boven de max snelheid en verbruik ik 40% van mijn accu voor een enkele reis. Rijd ik in het westen vh land, dan ligt over het algemeen de gem snelheid fors lager en kom je met een 90% lading tot makkelijk boven de 300 km.
Moet er wel bij aantekenen dat ik nog geen winterkm's tot mijn ervaring mag rekenen.
Evenwel tot op heden 5.500 km in krap twee maanden afgelegd en nog nooit onderweg stroom hoeven bij te tappen.
 
Ik zou het ook zeker aandurven hoor, gewoon doen. Het zou ook nog wel kunnen dat de nieuwe motor efficiënter is (hij is vast niet minder geworden). Een 100D is echt een stuk duurder voor extra range die je vrijwel nooit (voor de meeste gebruikers) gaat gebruiken. En voor de performance hoef je die stap ook niet meer te maken. Ze zullen het vast wel in de cijfers gaan merken, een luxe 75D is the way to go, als je budget het toelaat :)

Opgelet het zijn zomerse temperaturen nu reken in de winter 20 tot 25% meer verbruik
 
Opgelet het zijn zomerse temperaturen nu reken in de winter 20 tot 25% meer verbruik
20 tot 25% meerverbruik in de winter heb ik in 4 winters niet gezien met mijn S. Verschil is minder dan 15% bij gelijke wielen/banden. Door overschakeling van 21" zomerbanden naar 19" winterbanden wordt dit nog weer verkleind tot rond 6% meerverbruik.
ATA nu 205 wH/km laatste 1,5 jaar, nog steeds dalend.
 
  • Like
Reactions: Jkr85 and CO2CLEAN
20 tot 25% meerverbruik in de winter heb ik in 4 winters niet gezien met mijn S. Verschil is minder dan 15% bij gelijke wielen/banden. Door overschakeling van 21" zomerbanden naar 19" winterbanden wordt dit nog weer verkleind tot rond 6% meerverbruik.
ATA nu 205 wH/km laatste 1,5 jaar, nog steeds dalend.
April- okt = 177 wH/km
Okt - april = 196 wH/km
Verschil dus 10%, zomer en winterbanden beide 19", 85D