You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dan werken de lage inruilprijzen bij Tesla in je voordeelMijn S gaat 15 januari naar privé voor 38700 euro, dat is wat Tesla er voor wilde bieden
Geldt toch alleen voor een eenmanszaak en niet voor de b.v. rijder?1 geluk, bijtelling kan nooit hoger zijn dan de werkelijke autokosten. Dus indien na 5 jaar afgeschreven zijn de werkelijke kosten:
- elektriciteit
- verzekering
- onderhoud
- correctie btw
- overige autokosten
Uiteindelijk lood om oud ijzer dus...Klopt.
En als eenmanszaak kun je de Tesla niet naar privé overhalen.
Ok, dilemma hier:
Nu rij ik zakelijk een door mijn BV gekochte 85D, 6/2015.
Ik overweeg om deze dit jaar nog door een nieuwe S te vervangen vanwege de nieuwe bijtellingsregels per 1/1.
Alternatief is de 85D nog twee jaar door te rijden en dan zien wat de alternatieven zijn.
Zijn er rijders die voor dezelfde afweging staan?
Ps Bestellen voor 31 jan is een pre maar voor mij niet echt noodzakelijk (gratis superchargen), want de suc zie ik bijna nooit, en lange buitenlandse trips maak ik niet veel.
Alvast mijn dank voor jullie input!
Dat dilemma heb ik ook, alleen dan bij de keuze om een nieuwe MS te kopen of een tweedehands.
Zolang niet vast staat welk bijtellingstarief er gaat gelden vanaf 2019 is het lastig rekenen.
Voor zover ik nu begrijp zal een MS die na 01-2019 uit de eerste 60 maanden komt een bijtelling krijgen van 7% over de eerste 50k plus 25% over alles boven 50k. Dus bij een nieuwprijs van 100k komt dat neer op 16% = €16.000 per jaar.
Goede vraag, want zie dit: Bijtelling auto van de zaak 2018 | Belastingen voor auto en vervoer | Rijksoverheid.nlWanneer worden die bijtelling regels voor 2019 eigenlijk definitief vastgesteld ?
Want ook ik zit nu te overwegen nog dit jaar voor een nieuwe te gaan ivm 5 jaar 4%.
Bijtelling volledig elektrische auto in 2018
Het bijtellingspercentage voor privégebruik van een volelektrische auto is 4%, net als in 2017. Dit blijft zo tot en met 2020. Het kabinet wil zo volledig elektrisch rijden stimuleren. En draagt zo bij aan een beter klimaat en milieu.
Zo fijn dat er op dit soort pagina's altijd even een datum staat van wanneer de tekst / tot wanneer die is bijgewerkt. Not.Goede vraag, want zie dit: Bijtelling auto van de zaak 2018 | Belastingen voor auto en vervoer | Rijksoverheid.nl
Oh, ik was nog even vergeten te vermelden dat ik mij ter dege bewust ben van het #firstworldproblem gehalte van mijn dilemmaWanneer worden die bijtelling regels voor 2019 eigenlijk definitief vastgesteld ?
Want ook ik zit nu te overwegen nog dit jaar voor een nieuwe te gaan ivm 5 jaar 4%.
Oktober 2015 zelfde prijs. Net toch een nieuwe S besteld ivm 4%. Ipv nog 1 3/4 jaar 4 % nu nog 4,5 jaar vanaf 1 januari 2019. Gratis SuC scheelt maar een paar honderd euro per jaar maar het is wel ontzettend leuk. Op vakantie in Europa voor niks, behalve peage, tol, vignet e.d. Waarschijnlijk houd ik vooral mijzelf financieel voor de gek, maar het is toch wel leuk om straks een 100D te rijden.Daar kan je wel vanuit gaan... en dat is voldoende aanleiding om nog 5 jaar een 4% auto te willen rijden. Mijn85D kostte destijds, bijna full options, 104000 incl btw.