pvkeep
Paul van Keep
Makkie, dat is bergaf.Anders wordt het terug rollen tot aan Machelen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Makkie, dat is bergaf.Anders wordt het terug rollen tot aan Machelen.
It is done @wk057 . 385,6 km and 77,9 kWh with 4% remaining (sorry, I am not experienced enough to drive to 1% yet, the power meter showed limited power close to 300 kW). 100% would result in about 81,1 kWh. So, not only were you (wk057) correct in your measurement, but the 90D also displays an overestimation of the remaining range in the energy app on the screen. Good to know!
View attachment 211237
Extra info: 100% gives 456 typical km's and 568 rated km's.
View attachment 211238
Pretty much as expected. It appears your "Typical" range is the same as our "Rated" range in the US, and your "Rated" range is the same as our "Ideal" range. Good to know.
Extrapolating from that, 456 km = ~283 miles. 283 * 290 Wh/mi = 82.07kWh usable. Pretty close to what you actually measured on your drive, and as expected for a "90" pack.
On a more serious note: my view is that tesla tagging the cars 85 and 90 kw was Sad. So Sad. Let me rephrase: regrettable and quite unneccesary.
I would have chosen the 85 even when it would have stated 850kW on the site. Or 81.673295kWh or 81Supercharged. Or 82Turbo.
I had no clue about kW kWh A or V or Ohm to begin with. I am clearly not an engineer and neither are most customers.
All I cared for was the promise that a full charge would bring me the promised 400 km further down the road in ok conditions.
And it did, and still does after two years.
Damn, now I'm f*cked for the second time. First with my P85 and now with my S90D. So I have to go for the 100D but Elon and I do not agree on the European price yetCompletely agree. The only reason that this thread came up again, was my experience suggesting newer 90 kWh batteries might be true 90 kWh. Now that we have established that even brand new 90 kWh batteries are exactly the same as the "older" ones, I think we can close this thread. Especially since all (except 85 and 90) battery capacities are correct. Let us leave this behind and look forward to 100+ with new 2170 cells!
Damn, now I'm f*cked for the second time. First with my P85 and now with my S90D. So I have to go for the 100D but Elon and I do not agree on the European price yet
Damn, now I'm f*cked for the second time. First with my P85 and now with my S90D. So I have to go for the 100D but Elon and I do not agree on the European price yet
Ik krijg mijn MS P100D niet onder de 300wh. Best wel schrikken als dit het resultaat is, zelfs bij een "fluwelen voet".Hmm, ik heb drie dagen geleden mijn P85 uit 2013 ingeruild voor een gloednieuwe 90D, in de alleszins terechte verwachting dat ik meer range zou krijgen. Dat valt vies tegen.
Ik rijd vrijwel dagelijks dezelfde afstand en de weersomstandigheden onder die rit zijn de afgelopen weken nauwelijks veranderd (rond het vriespunt, droog, weinig wind). Waar ik tot nu toe zo'n 260-270 Wh kwijt was per km, vaartje 130 km/u inclusief de opwarmpiek, is dat nu zo'n 280-290 Wh. Ik zag over de rit van 67 km de range dalen van 400 km (90% geladen) naar 290 km.
Het ziet er naar uit dat ik met een gloednieuwe 90D minder verder ga komen dan in een oude P85 met 108.000 km op de klok? Dat moet toch niet kunnen...
Right_Said_Fred probeer eens de "range mode" in te schakelen...dat wil nog wel eens fors schelen
Hmm, ik heb drie dagen geleden mijn P85 uit 2013 ingeruild voor een gloednieuwe 90D, in de alleszins terechte verwachting dat ik meer range zou krijgen. Dat valt vies tegen.
Ik rijd vrijwel dagelijks dezelfde afstand en de weersomstandigheden onder die rit zijn de afgelopen weken nauwelijks veranderd (rond het vriespunt, droog, weinig wind). Waar ik tot nu toe zo'n 260-270 Wh kwijt was per km, vaartje 130 km/u inclusief de opwarmpiek, is dat nu zo'n 280-290 Wh. Ik zag over de rit van 67 km de range dalen van 400 km (90% geladen) naar 290 km.
Het ziet er naar uit dat ik met een gloednieuwe 90D minder ver ga komen dan in een oude P85 met 108.000 km op de klok? Dat moet toch niet kunnen...
Zomerbanden hebben wel degelijk een hoger verbruik in de winter dan winterbanden.Bedankt voor de tip. Ik zal er eens mee langs gaan bij Tesla. Ze moeten sowieso nog een paar puntjes op de i zetten, zoals een instrumentencluster dat was kuren geeft en een bandensensor die linksvoor low (2.6 bar) aangeeft.
Ik rijd trouwens nu op zomerbanden (Conti's) en op de P85 waren dat winterbanden (Pirelli's Sottozero). Ik had die willen overzetten op de 90D, maar had even buiten de bredere achtervelgen gerekend. Daar bestaan niet eens winterbanden voor. Zouden rijden op zomerbanden in de winter het verbruik nadelig beïnvloeden? Iemand daar ervaring mee?
Misschien iets mis met de bandenuitlijning? Ik heb ook een 90D maar zit met deze temperaturen rond de 215/220 Wh @120 en @130 rond 235 Wh.
Vorige donderdag zelfs van Antwerpen naar huis gereden aan 130-135 en had maar 195 Wh gemiddeld (misschien zat de wind goed )