Gaston
Active Member
Ik heb een AP2.0 Model X (maart 2017), dus een Sentry Mode zonder mogelijkheid tot het opnemen van beelden op een usb-stick.
Lang had ik uitgekeken naar de dashcam feature, maar helaas.
Nu blijkt dat als Sentry Mode geactiveerd is permanent stroom beschikbaar is aan de binnenspiegel unit. De inbouw van een IRO dashcam wordt daarmee uiterst eenvoudig en doeltreffend. Er hoeft geen ingewikkelde bedrading te worden aangelegd, of cockpit panelen te worden verwijderd.
De IRO dashcam voor Tesla Model X AP2 is exact op maat gemaakt, en vervangt het onderste deel van de unit bovenaan de voorruit.
Het is een full HD dashcam met een redelijk goede kwaliteit, en voorzien van een polarisatie filter dat de weerspiegeling van de voorruit uit het beeld verwijdert. Hij neemt weinig stroom, 1.5 watt geloof ik, dus verwaarloosbaar.
Tip: door de dikke stekkers kan het lastig zijn de unit goed te plaatsen / vast te zetten. Uiteindelijk lukte het door de stekkers zo diep mogelijk naar boven in de raam unit te duwen.
De IRO dashcam wordt ook verkocht onder de naam COZero.
Enige nadeel is de bijgeleverde app. Deze werkt niet op de nieuwste Android.
Ik gebruik nu Lucky Cam, en die werkt wel, hoewel de overdracht van beelden naar je telefoon langzaam gaat.
De dashcam maakt gebruik van Wifi direct, dus het is niet mogelijk de beelden automatisch naar de Cloud te laten uploaden en de beelden vanaf een remote lokatie te bekijken.
Vooralsnog heel tevreden met deze oplossing, na de AP2.0 Sentry mode teleurstelling, hoewel het slechts 1 camera is, en er dus niet rondom de auto wordt gefilmd.
Lang had ik uitgekeken naar de dashcam feature, maar helaas.
Nu blijkt dat als Sentry Mode geactiveerd is permanent stroom beschikbaar is aan de binnenspiegel unit. De inbouw van een IRO dashcam wordt daarmee uiterst eenvoudig en doeltreffend. Er hoeft geen ingewikkelde bedrading te worden aangelegd, of cockpit panelen te worden verwijderd.
De IRO dashcam voor Tesla Model X AP2 is exact op maat gemaakt, en vervangt het onderste deel van de unit bovenaan de voorruit.
Het is een full HD dashcam met een redelijk goede kwaliteit, en voorzien van een polarisatie filter dat de weerspiegeling van de voorruit uit het beeld verwijdert. Hij neemt weinig stroom, 1.5 watt geloof ik, dus verwaarloosbaar.
Tip: door de dikke stekkers kan het lastig zijn de unit goed te plaatsen / vast te zetten. Uiteindelijk lukte het door de stekkers zo diep mogelijk naar boven in de raam unit te duwen.
De IRO dashcam wordt ook verkocht onder de naam COZero.
Enige nadeel is de bijgeleverde app. Deze werkt niet op de nieuwste Android.
Ik gebruik nu Lucky Cam, en die werkt wel, hoewel de overdracht van beelden naar je telefoon langzaam gaat.
De dashcam maakt gebruik van Wifi direct, dus het is niet mogelijk de beelden automatisch naar de Cloud te laten uploaden en de beelden vanaf een remote lokatie te bekijken.
Vooralsnog heel tevreden met deze oplossing, na de AP2.0 Sentry mode teleurstelling, hoewel het slechts 1 camera is, en er dus niet rondom de auto wordt gefilmd.