Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag is het zo ver: ik mag mijn M3 Long Range AWD ophalen in Tilburg.

Natuurlijk wil ik ook meteen beelden van dashcam en sentry mode op kunnen slaan. Ik hoor hier wisselende mogelijkheden over:
- USB Stick
- SSD met Sata naar USB kabel
- Externe SSD
- Externe HDD

Wat is het beste?
 
Ik heb Sentry Mode continu aan en gebruik 2 usb sticks van 64GB (deze) die ik iedere week omwissel. Bij mij zijn ze steeds steeds rond de 20-30 GB gevuld bij het wisselen, maar hoe hard dit gaat is afhankelijk van hoe druk het is bij je parkeerplek(ken). Soms heb ik corrupte/lege opnames ertussen zitten maar volgens mij heeft iedereen dat en ligt dat aan de huidige software en niet de USB sticks.
 
Leuk voor je dat je je Model 3 binnenkort op kunt halen. Ik heb mijn Model S sinds november vorig jaar en geniet nog elke dag van dit geweldige stuk technology. De software updates zorgen helaas naast nieuwe features ook vaak voor meer en meer bugs, maar dat mag de pret (nog) niet drukken.

Ten aanzien van je vraag: Ik heb sinds enige tijd de RPI oplossing geïnstalleerd (marcone/teslausb). Vraagt wel om wat IT inzicht, maar het voordeel is dat de Sentry beelden automatisch op mijn Synology NAS worden opgeslagen bij thuiskomst, zodat ik ze rustig via TeslaCam Browser (BobStrogg/teslacam-browser) kan terugkijken en dat mijn opslagmedium (64GB MicroSD) niet volloopt. Heb er ook muziek op staan. Werkt perfect. Ik kan zelfs via mijn thuisnetwerk nieuwe muziek aan de MicroSD toevoegen.

Succes en veel rijplezier!
 
Ten aanzien van je vraag: Ik heb sinds enige tijd de RPI oplossing geïnstalleerd (marcone/teslausb). Vraagt wel om wat IT inzicht, maar het voordeel is dat de Sentry beelden automatisch op mijn Synology NAS worden opgeslagen bij thuiskomst, zodat ik ze rustig via TeslaCam Browser (BobStrogg/teslacam-browser) kan terugkijken en dat mijn opslagmedium (64GB MicroSD) niet volloopt. Heb er ook muziek op staan. Werkt perfect. Ik kan zelfs via mijn thuisnetwerk nieuwe muziek aan de MicroSD toevoegen.

Succes en veel rijplezier!

O dat is slimme oplossing......zou eigenlijk standaard erin moeten komen (had 15 jaar geleden al een wifi connected streamer in de auto.... buggy as hell, maar wel leuk).
Auto cloud Sentry backup of auto sync van je muziek naar de usb, Of (beter) gewoon je muziek streamen onderweg vanaf je eigen cloud (dropbox eens proberen in de browser als testje....).
 
Tot voor kort zaten er ook HDD’s in laptops. We zullen zien. Een HDD kan veel vaker worden beschreven dan een flash-memorystick en raakt daarom minder snel corrupt.
Gewoon kwestie van een grote usb stick kiezen - b.v. 256 Gb - de stick zorgt er wel voor dat de data verdeeld wordt weggeschreven. Dat verlengt de levensduur. En USB-sticks moeten met gemak 10.000 schrijf operaties op hetzelfde geheugenblok kunnen doorstaan - dat ga je nooit halen.
 
Een tijdlang SSD als recording device gebruikt. Phantom drain was 30% hoger dan een simpel USB stick.

Een SSD is deze dagen technisch praktisch hetzelfde als een USB stick, het enige is dat een SSD een USB kabel heeft en een USB stick niet.

Dat de SSD meer stroom koste heeft waarschijnlijk meer met de specificaties van het apparaat zelf te maken en niet omdat het een SSD is.

Ik kan me niet voorstellen dat een SSD 30% meer energie gebruikt. Dit kan ik me wel voorstellen bij een externe HDD.
 
30% lijkt veel maar in mijn situatie was het 0,3km meer verbruik per uur.
Het is inderdaad ook afhankelijk van type SSD.
Test met Sentry aan op een rustige parkeerplaats voor 24 uur.
Hikvision SSD 128Gb verbruik 1 km p/u
Kingston USB-3 64gb 0,7km p/u