Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Net bezig een 256GB Usb stickje voor Sentry-mode TeslaCam te bestellen. Loopt voor je het weet vol en ik zie ad. posts hierboven dat vollopen vd stick nogal eens gebeurt. In het Model 3 manual dd 16 mei jl staat inmiddels dit hierover, p.76:
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_nl.pdf

" Opmerking: Tesla raadt u aan een flash drive
met een zo groot mogelijke opslagcapaciteit
te gebruiken. Het opslaan van de 10 minuten
aan meest recent videomateriaal vereist
ongeveer 1 GB en een uur aan videobeelden
vereist ongeveer 8 GB vrije opslagruimte. Als
er onvoldoende opslagruimte beschikbaar is
op uw flash drive, wordt een "X" weergegeven

en kan Dashcam mogelijk geen
videobestanden opslaan. "

.. en idd die X was me al een poosje opgevallen :mad: , ...toen ie het niet meer deed....
 
Dit overkwam mij enkele weken geleden ook bijna op de A27 (na invoegen vanaf de A2). Het is dat ik ineens in mijn linker buitenspiegel die vrachtwagen op mijn zijkant af zag komen en ik snel kon uitwijken naar rechts en accelereren. Anders had ik ook zo'n draai gemaakt, denk ik. Ik heb de Sentry beelden bewaard en zou ze graag laten zien, maar weet niet hoe je beelden upload zonder een YouTube kanaal aan te maken...….
 
Voorlopig zet ik "thuis" maar uit, dat scheelt toch zo'n 75% ...
Als ik “ exclusief thuis” aanvink, dan zie ik op het scherm geen veranderingen. Nog steeds de grote en kleine rode stip, klopt dat?
Neem aan dat de auto het “thuis”adres uit het account weet? Of is het waar de auto het meest in de nacht verblijft?

Weet iemand hoe je de optie “exclusief favorieten” een adres toebedeeld ?
 
Last edited:
Als ik “ exclusief thuis” aanvink, dan zie ik op het scherm geen veranderingen. Nog steeds de grote en kleine rode stip, klopt dat?
Neem aan dat de auto het “thuis”adres uit het account weet? Of is het waar de auto het meest in de nacht verblijft?

Weet iemand hoe je de optie “exclusief favorieten” een adres toebedeeld ?

De favorieten zijn gelinkt aan de favorieten uit de navigatie. Locaties die je daar als favoriet hebt ingesteld, vallen in de categorie favoriet van Sentry Mode.

Bij mij is de rode stip niet aanwezig als ik thuis sta en ik "exclusief thuis" heb aangevinkt. Wat ik wel hebt gemerkt, is dat de "exclusief thuis" optie na een update niet altijd werkt. Dus ondanks het feit dat ik "exclusief thuis" heb aangevinkt, is Sentry Mode toch actief. Wat ik dan doe, is na het afsluiten van de auto (thuis dus) via de App de sentry mode uitschakelen. Vervolgens blijft mijn thuis locatie dan voortaan wel uitgesloten voor Sentry Mode. Bijzonder, maar het werkt.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Als ik “ exclusief thuis” aanvink, dan zie ik op het scherm geen veranderingen. Nog steeds de grote en kleine rode stip, klopt dat?
Neem aan dat de auto het “thuis”adres uit het account weet? Of is het waar de auto het meest in de nacht verblijft?

Zoals Vipercat eigenlijk ook al aangeeft: in je navigatie kun je een Home/Thuis adres invullen en een Work/Werk adres. Dat zijn dan de adressen waarbij je Sentry mode kunt uitschakelen. Idem voor favorieten.

De eerste keer dat ik dit activeerde (toen ik thuis was), werkte het trouwens niet. Beide stippen waren rood. De eerstvolgende keer (toen ik vanaf een andere locatie kwam), werkt het wel direct. De grote stip blijft dan uit. Op zich werkt dat bij mij uitstekend (en het scheelt dus veel elektriciteit).
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Hey Robbie,

Heb ook een 256gb stick maar als ik die naar FAT32 formatteer via MacOs herkent de Tesla hem niet. Bij een vriend op Windows PC geprobeerd en daar wil ie niet formatteren om dat 256gb te groot is ... Hoe doe ij het als ik vragen mag ?

Even GUIFormat downloaden, is een speciaal tooltje om ook grotere volumes naar FAT32 te kunnen formatteren. Werkt hier prima met een 256GB SSD in ieder geval.
 
Hebben jullie ook vaak dat de 'right' camera beelden corrupt zijn en groene strepen/blokken door beeld?

94171B09-3E31-46E2-9A6E-FD98841C384D.jpeg
 
Nog geen corrupte bestanden gehad. Weet niet of je dit al doet maar altijd eerst dashcam icoontje inhouden totdat deze grijs wordt voordat je de stick/schijf eruit haalt. Heb wel regelmatig zwarte, wazige of blokkerige gedeeltes in de repeaters bij stilstaand beeld. Zodra er iets beweegt of de auto zelf beweegt is het weer weg.
 
Nog geen corrupte bestanden gehad. Weet niet of je dit al doet maar altijd eerst dashcam icoontje inhouden totdat deze grijs wordt voordat je de stick/schijf eruit haalt. Heb wel regelmatig zwarte, wazige of blokkerige gedeeltes in de repeaters bij stilstaand beeld. Zodra er iets beweegt of de auto zelf beweegt is het weer weg.
Dat doe ik altijd, maar desondanks meldt Windows altijd dat de USB stick fouten bevat en moet worden gecorrigeerd. Ik lees ook op internationale fora dat het netjes afsluiten niet voorkomt dat de stick corrupt raakt.
 
Heb na wat firmware issues eindelijk Sentry binnen.....nu rest de vraag. Hoe kun je controleren welke HW je hebt? Mijn S is van 10/2017. Hoe werkt het met de USB? Is dat enkel een mapje maken en in 1 van de poorten duwen?

Open de bestuurdersdeur en als op de sticker ook 10/2017 staat heb je hw 2.5, is de auto eerder geproduceerd dan 09/2017 dan is de kans groot dat je hw 2.0 hebt en dus geen gebruik kunt maken van dashcam en sentry via USB. Heb je wel 2.5? Kijk dan hier, handleiding is hetzelfde voor dashcam en sentry. Belangrijk is om eerst op icoontjes te drukken voor 3 seconden totdat deze grijs kleuren, voordat je de USB uit de auto haalt, anders heb je kans dat de beelden corrupt raken.

E9D51523-E40D-481D-9996-935F71C2DA41.jpeg
 
  • Informative
Reactions: GIO1974
Dat doe ik altijd, maar desondanks meldt Windows altijd dat de USB stick fouten bevat en moet worden gecorrigeerd. Ik lees ook op internationale fora dat het netjes afsluiten niet voorkomt dat de stick corrupt raakt.

Klopt, dat heb ik ook vaak ja. Maar ondanks dat toch nog nooit corrupte bestanden gehad. Zou wel handig zijn om die melding niet meer te krijgen, stick/schijf is schijnbaar toch nog actief ook als je dashcam stop zet. Geen idee hoe je deze verder veilig kunt verwijderen.
 
Moet mijn woorden toch terugnemen van nooit corrupte bestanden, vandaag toevallig dus wel een hele hoop corrupte bestanden op mijn SSD terwijl ik wederom dashcam uit heb gezet voor het verwijderen van de SSD. Maar vandaag ook heel veel blokken en verkleuringen in beeld, niet echt geweldig. Dit terwijl er een paar mensen rondom mijn auto zijn geweest. Eentje met kwade bedoelingen had ik dan niet erop gehad staan op de repeaters. Is toch best vervelend eigenlijk. Vraag me ook af of het wel tijdens het verwijderen corrupt raakt of dat het tijdens het opnemen al gebeurt. Als het tijdens verwijderen is zou het niet moeilijk moeten zijn om een optie veilig verwijderen toe te voegen.