Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.

"Situatie: eigenaar rijdt dagelijks veel kilometers, maar nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect. Hoeveel % van het Jaguar doelpubliek voldoet aan deze omschrijving? Een overweldigende meerderheid
Daarom zou een I-Pace voor mij wel een geschikte auto zijn. Zolang ik de PHEV heb voor de Europese reizen."

Probleem is dat de range bij kou/tegenwind/doorrijden wel eens kan zakken tot 170km, en als je dan ook nog niet in een halve dag(nacht) thuis kunt volladen is deze auto onbruikbaar.
CCS lader erbij om op 3 fase 16A te kunnen laden, software updates om in de auto te kunnen zitten als hij aan de snellader hangt. Nu nog een aftermarket aero kit...
 
Al komen er honderd updates, je kunt met software een beroerde CW waarde van 0,29 niet veranderen in 0,23 van de Model S en dat is toch, met de manke lader in de auto en daarbuiten, de "main issue" met de i-Pace.
Loa van dat het geen top score is, een Model S vergelijken met een iPace is onzin, gezien het verschil in vorm van de auto’s. De 1 is een sedan en de ander wordt neergezet als een soort mini cross-over.

Dit heeft natuurlijk gevolgen voor bijvoorbeeld de hoogte en het front oppervlak.
Ik vind dat hier pas een vergelijk gemaakt kan worden als de model Y uit is, die qua vorm meer op de iPace gaat lijken. cW waarde is ook niet enige wat telt, front oppervlak ook en dat is bij deze auto’s totaal niet vergelijkbaar
 
Dit is ook een mooie :)

41420740_10160727784680231_4796100480914685952_n.jpg
 
Loa van dat het geen top score is, een Model S vergelijken met een iPace is onzin, gezien het verschil in vorm van de auto’s. De 1 is een sedan en de ander wordt neergezet als een soort mini cross-over.

Dit heeft natuurlijk gevolgen voor bijvoorbeeld de hoogte en het front oppervlak.
Ik vind dat hier pas een vergelijk gemaakt kan worden als de model Y uit is, die qua vorm meer op de iPace gaat lijken. cW waarde is ook niet enige wat telt, front oppervlak ook en dat is bij deze auto’s totaal niet vergelijkbaar

Dat moeten ze dus vertellen aan de kopers die dat zelf helemaal niet doorhebben. Dan snappen die ook waarom de buurman in zijn Tesla veel verder komt en waarom ze min of meer een kat in de zak hebben gekocht (afhankelijk van hun verwachtingspatroon).
 
En aan ons de taak om straks bij de Supercharger al die verwarde I-Pace rijders te informeren...

.. er staat nog veel meer "bagger" in die in-car software... vergeten foto van te maken, maar je kan uit een lijst selecteren welke laders je op de kaart wilt kunnen zien...daar staan zo'n beetje alle theoretische opties in, met heel veel technische info waar geen mens wat van gaat begrijpen....

IMG_3187 (1).jpg

foto boven is mooi voorbeeld... wat moet een doorsnee autorijder met "Domestic plug/socket type F (CEE 7/4 (Schuko)) 200-240VAC 1-phase at max 16A" en dan rechts max. 6kW. of met "IEC 62196-2 type 2 (Mennekes)"

IMG_3190 (1).jpg


hierboven andere codes, zelfde verhaal...

IMG_3191 (1).jpg

deze vond ik ook fraai... op zich goed om te zien welke laadpunten er in de buurt van je lokatie zijn... anders moet je daar een app voor starten. Maar nu zie ik helemaal niets over de geboden snelheid van laden... en "laden beschikbaar" suggereert dat de lader vrij is.. Alleen had deze auto geen sim-kaart aan boord op het moment van de foto... dus ..tsja,,
 
  • Like
Reactions: robertvg
Dat moeten ze dus vertellen aan de kopers die dat zelf helemaal niet doorhebben. Dan snappen die ook waarom de buurman in zijn Tesla veel verder komt en waarom ze min of meer een kat in de zak hebben gekocht (afhankelijk van hun verwachtingspatroon).
Volgens mij snap je mijn reply niet, je maakt een vergelijk tussen 2 totaal verschillende auto’s, en zegt dan een Tesla doet het veel beter.

Aangezien het vergelijk niet op gaat en Jaguar geen elektrische sedan heeft gemaakt kun je dus niet zeggen dat de Tesla beter is.
 
Volgens mij snap je mijn reply niet, je maakt een vergelijk tussen 2 totaal verschillende auto’s, en zegt dan een Tesla doet het veel beter.

Aangezien het vergelijk niet op gaat en Jaguar geen elektrische sedan heeft gemaakt kun je dus niet zeggen dat de Tesla beter is.

Volgens mij snap je mijn reply niet. De koper die nog geen ervaring heeft met een EV weet niets van het giga verschil dat de stroomlijn maakt want in de ICE wereld let men daar niet op en speelt het door de 70% energie die toch al verloren gaat een kleine rol.

Dus kijkt hij alleen naar het model en een SUV vindt hij wel mooi maar weet niet dat dat ernstige consequenties heeft.

En aan het eind van de rit is de Tesla veel beter, al was het maar vanwege zo'n zes jaar doorlopende verbeteringen maar vooral ook omdat die als EV is ontworpen en alles eruit haalt wat er in zit.

Dat kun je van i-Pace, EQC en E-Tron niet bepaald zeggen.

Natuurlijk weten we dat het min of meer doorgestoken kaart is want alledrie zijn ze prima reclame voor de brandstofversies van dezelfde merken. Zo schuiven ze het weer een paar jaar vooruit.
 
Volgens mij snap je mijn reply niet. De koper die nog geen ervaring heeft met een EV weet niets van het giga verschil dat de stroomlijn maakt want in de ICE wereld let men daar niet op en speelt het door de 70% energie die toch al verloren gaat een kleine rol.

Dus kijkt hij alleen naar het model en een SUV vindt hij wel mooi maar weet niet dat dat ernstige consequenties heeft.

En aan het eind van de rit is de Tesla veel beter, al was het maar vanwege zo'n zes jaar doorlopende verbeteringen maar vooral ook omdat die als EV is ontworpen en alles eruit haalt wat er in zit.

Dat kun je van i-Pace, EQC en E-Tron niet bepaald zeggen.

Natuurlijk weten we dat het min of meer doorgestoken kaart is want alledrie zijn ze prima reclame voor de brandstofversies van dezelfde merken. Zo schuiven ze het weer een paar jaar vooruit.

Ik wil de e-tron nog niet afschrijven. Kan met 150 kW laden! Overigens zijn I-Pace en EQC ook prima bruikbaar, alleen niet voor iedereen. Net zoals sommige mensen prima met Leaf uitkomen als primaire auto. Daarmee wil ik niet zeggen dat de Duitsers hun best hebben gedaan, maar slechte auto’s zijn het niet. Zeker niet enkel omdat er 1 merk is dat het beter doet.
 
Volgens mij snap je mijn reply niet. De koper die nog geen ervaring heeft met een EV weet niets van het giga verschil dat de stroomlijn maakt want in de ICE wereld let men daar niet op en speelt het door de 70% energie die toch al verloren gaat een kleine rol.

Dus kijkt hij alleen naar het model en een SUV vindt hij wel mooi maar weet niet dat dat ernstige consequenties heeft.

En aan het eind van de rit is de Tesla veel beter, al was het maar vanwege zo'n zes jaar doorlopende verbeteringen maar vooral ook omdat die als EV is ontworpen en alles eruit haalt wat er in zit.

Dat kun je van i-Pace, EQC en E-Tron niet bepaald zeggen.

Natuurlijk weten we dat het min of meer doorgestoken kaart is want alledrie zijn ze prima reclame voor de brandstofversies van dezelfde merken. Zo schuiven ze het weer een paar jaar vooruit.
Wie zegt dat de koper van een iPace geen vergelijkend onderzoek doet en wie zegt dat ze geen ervaring hebben met EV? Iemand geeft toch geen ton uit zonder wat onderzoek te doen?
Dat zijn aannames die je doet, maar de Jaguar dealer gaf toch echt een ander beeld over wat voor huidige auto’s de kopers hebben. Zie eerder in deze post.

Prima dat er voor jou maar 1 merk is, maar dit soort uiteenzettingen is echt puur en alleen gebaseerd op hoe jij denkt over auto’s en je favoriete merk. Er zijn ook kopers die naar andere dingen kijken en niet een Tesla willen. Wees blij dat ze elektrisch gaan rijden.

Mijn vriendin rijdt al enkele jaren in Tesla’s en toch vindt ze de Mercedes nu fantastisch, met als motivatie weer eens wat anders.
 
Wie zegt dat de koper van een iPace geen vergelijkend onderzoek doet en wie zegt dat ze geen ervaring hebben met EV? Iemand geeft toch geen ton uit zonder wat onderzoek te doen?
Dat zijn aannames die je doet, maar de Jaguar dealer gaf toch echt een ander beeld over wat voor huidige auto’s de kopers hebben. Zie eerder in deze post.

Prima dat er voor jou maar 1 merk is, maar dit soort uiteenzettingen is echt puur en alleen gebaseerd op hoe jij denkt over auto’s en je favoriete merk. Er zijn ook kopers die naar andere dingen kijken en niet een Tesla willen. Wees blij dat ze elektrisch gaan rijden.

Mijn vriendin rijdt al enkele jaren in Tesla’s en toch vindt ze de Mercedes nu fantastisch, met als motivatie weer eens wat anders.

We worden het niet eens, hoeft ook niet. Ik vind het alleen belangrijk dat, willen we mainstream de automobilisten in een EV krijgen, we de lat erg hoog moeten leggen en dan is het zonde dat dat door de grote merken niet wordt opgepakt, integendeel, dat men compliance auto's bouwt die hun brandstofmodellen juist aantrekkelijk(er) maken.
Ik heb overigens ook in mijn omgeving wat mensen bijgepraat over de "anderen" en daar zijn ze me dankbaar voor want zo hadden ze het nog niet gezien. Overschat niet de kennis van EV's bij niet EV-rijders.

En de motivatie "weer eens wat anders" kan ik best begrijpen maar het had zoveel mooier geweest als daar een auto stond die net iets beter was dan de al zes jaar oude Tesla en niet een "goedpraat" auto. En als Mercedes zegt dat het niet te verwachten (de bedoeling en eigenlijk niet mogelijk) is dat EV's worden gebruikt om langere afstanden te rijden, zoals op de Autobahn, dan is dat zowel voor de Duitser als voor de EV een klap in het gezicht (al zijn zij zo slim om kritiek hiermee voor te blijven, ook al is het op voorhand eerder een disclaimer voor klachten die er zeker gaan komen).

Dan heb je nog het falende beleid ten aanzien van batterijen waardoor ze allemaal ook weer nog een kans hebben op uitstel.

Je hebt in je conclusie gelijk want ik vind oprecht dat er op dit moment maar één merk is dat zijn zaakjes op orde heeft (even China buiten beschouwing latend want daar kunnen we nog wel vuurwerk verwachten de komende jaren).