Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Situatie: eigenaar rijdt dagelijks veel kilometers, maar nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect. Hoeveel % van het Jaguar doelpubliek voldoet aan deze omschrijving? Een overweldigende meerderheid
Daarom zou een I-Pace voor mij wel een geschikte auto zijn. Zolang ik de PHEV heb voor de Europese reizen.
 
Dan ga je er van uit dat de Jaguar bij normaal rijgedrag in de winter 300 km op één lading haalt?
Ik denk dat dat niet gaat lukken. Vooral in de winter is zeer goede aërodynamische vormgeving cruciaal. En dat ontbreekt bij de Jaguar.
Zelfs met mijn S85 zal dat maar net gaan..
Senlis - Gent - 250 km. Er was een periode met weinig SuC's waarin je hoe dan ook geen keus had deze 250 in één keer te overbruggen. Ik herinner me een stormy, koude en regenachtige avond in het weekend met een P85. Tegen de wind in... IKEA Lille was inmiddels gesloten, dus bijladen met een ChadeMo zat er niet in... Erg lang moeten laden in Senlis, maar lang niet vol... (daar waren toen twee stalls, waarvan 1 vaak een lokale taxi bezet) en toen maar erg rustig vertrokken... Kon het net halen... dus ja, heel herkenbaar - ook voor een Tesla.
 
Omdat er verschillende posts zijn waarin gemeld wordt dat je tijdens het laden de auto dient te verlaten.

Volgens mij is het probleem dat het laden stopt als de deur geopend wordt. Ik gok eerder dat dit een domme softwarefout is.

Edit:
Dit is net zo'n domme fout als bij mijn Renault Zoe waarbij ik de ramen niet kan openen tijdens het laden. Hiertoe moet je de auto "starten" en dan stopt het laden.
 
  • Informative
Reactions: robertvg

"Situatie: eigenaar rijdt dagelijks veel kilometers, maar nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect. Hoeveel % van het Jaguar doelpubliek voldoet aan deze omschrijving? Een overweldigende meerderheid
Daarom zou een I-Pace voor mij wel een geschikte auto zijn. Zolang ik de PHEV heb voor de Europese reizen."

Probleem is dat de range bij kou/tegenwind/doorrijden wel eens kan zakken tot 170km, en als je dan ook nog niet in een halve dag(nacht) thuis kunt volladen is deze auto onbruikbaar.
 
  • Love
Reactions: RoaldH