Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Het niet kunnen laden aan een CCS lader komt de afgelopen weken van/mbt meerdere kanten/aanbieders (Allegro, Ionity en andere aanbieders in de UK). Dat duidt toch wel op een software-issue aan de kant van de auto. Ik lees ook verhalen van problemen bij thuis- en AC-laden op straat. Gelukkig zou dat inderdaad oplosbaar moeten zijn, maar slordig om het zo af te leveren natuurlijk. Het gaat immers niet om een bugje in je radio...
 
Het niet kunnen laden aan een CCS lader komt de afgelopen weken van/mbt meerdere kanten/aanbieders (Allegro, Ionity en andere aanbieders in de UK). Dat duidt toch wel op een software-issue aan de kant van de auto. Ik lees ook verhalen van problemen bij thuis- en AC-laden op straat. Gelukkig zou dat inderdaad oplosbaar moeten zijn, maar slordig om het zo af te leveren natuurlijk. Het gaat immers niet om een bugje in je radio...
Ik heb in mijn mailbox nu ook al twee mails gehad van i-Pace rijders die er na de koop pas achter komen dat de auto GEEN 3-fase AC laden kan. Deze kopers zochten nu een DC lader voor thuis om toch redelijk snel te kunnen laden thuis.

Wat een totale misser is dat van Jaguar zeg.

Het kan natuurlijk ook vandalisme zijn. Dat is niet uit te sluiten.
 
Ik heb in mijn mailbox nu ook al twee mails gehad van i-Pace rijders die er na de koop pas achter komen dat de auto GEEN 3-fase AC laden kan. Deze kopers zochten nu een DC lader voor thuis om toch redelijk snel te kunnen laden thuis.
Wat een totale misser is dat van Jaguar zeg.

Het toont ook hoe kopers van EV's nog niet weten welke details van belang zijn.
Of juist niet meer weten - de eerste generatie 5 jaar geleden verdiepten zich in alle details, tegenwoordige koper verwachten dat alles net zo is als bij een ICE.
 
Het toont ook hoe kopers van EV's nog niet weten welke details van belang zijn.
Of juist niet meer weten - de eerste generatie 5 jaar geleden verdiepten zich in alle details, tegenwoordige koper verwachten dat alles net zo is als bij een ICE.
Dat is zeker zo, maar is het aan de koper om zoiets uit te zoeken? Tesla, Audi, BMW, al hun nieuwe EV's kunnen 3-fase laden. Maar een paar merken willen er maar niet aan en dan krijg je zulke mankementen.

De koper moet zich zeker een stukje verdiepen, maar je mag wel gewoon aan nemen dat de auto redelijk snel kan laden bij een laadpaal.
 
Het toont ook hoe kopers van EV's nog niet weten welke details van belang zijn.
Of juist niet meer weten - de eerste generatie 5 jaar geleden verdiepten zich in alle details, tegenwoordige koper verwachten dat alles net zo is als bij een ICE.
Ik denk dat je bedoelt: “...alles net zo is als bij een Tesla.”
 
En er staat in het artikel erbij dat er eerder ook al een andere auto in de buurt was uitgebrand. Waarschijnlijk dus vandalisme en even gekeken of een EV ook kan branden. Heel erg zuur voor de eigenaar.

Edit: Autoweek weet te melden dat de eigenaar de dag ervoor de wagen had opgehaald. :mad:
 
Last edited:
Uitlevering begint op gang te komen, deze maand 450, totaal 1329, Jaguar gaat meer iPaces verkopen dan andere type bij elkaar. Overigens, nog geen gezien hier in de buurt, wel Tesla's. Het lijkt wel of die gratis zijn. Nauwelijks een vrije paal te vinden. Wordt met die iPaces nog veel erger natuurlijk, gezien de laadsnelheid.
 
Ik heb in mijn mailbox nu ook al twee mails gehad van i-Pace rijders die er na de koop pas achter komen dat de auto GEEN 3-fase AC laden kan. Deze kopers zochten nu een DC lader voor thuis om toch redelijk snel te kunnen laden thuis.

Wat een totale misser is dat van Jaguar zeg.

Dat is dus precies de reden waarom ik mijn ipace heb geannuleerd en voor een Tesla ben gegaan...
 
TeslaBjorn haalde er wel de spullen uit de ruimte voor het reservewiel en in Noorwegen hanteren ze een lagere laadvloer daardoor kon hij zeker twee dozen meer kwijt. Maar idd de e-Niro is een ruime auto (een stationwagen die wat hoger op de poten staat) en de achterkant loopt ook niet zo af als bij de i-Pace. Daar gaat een stuk bagageruimte door verloren als je hoog wilt opstapelen.