Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De nieuwe roadster

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop toch echt dat Tesla een grens instelt van 250 km/u (of zelfs 200, om in dat verband het voortouw te nemen) op openbare wegen. Youtube-filmpjes met mensen die 412 km/u doen op de Autobahn, ik wil er niet aan denken!
 
400 km / u is mooi om te weten dat hij dat theoretisch zou kunnen , maar 250 is goed genoeg.
Weet er iemand wat banden kosten die erop moeten voor 400 km/u kwalificatie ? zal niet mis zijn voor iets wat je nooit gebruikt.

Iets anders nu : er zijn geen deurgrepen aan het prototype ?? ook geen spiegels maar dat was al besproken.
 
Ik hoop toch echt dat Tesla een grens instelt van 250 km/u (of zelfs 200, om in dat verband het voortouw te nemen) op openbare wegen. Youtube-filmpjes met mensen die 412 km/u doen op de Autobahn, ik wil er niet aan denken!

Als ze dat zouden overwegen dan kan de verhouding van de reductiekast van 1:5 naar 1:9 - 1:10, en dat zou betekenen dat het koppel aan de wielen kan verdubbeld worden naar pakweg 20000 Nm. 0-100km/h in 1 sec? 3G impact op bestuurders die instant flauw vallen? ;-)
 
  • Like
Reactions: FVO
Who cares? OK misschien krijgen we onze 3'tjes een paar weken of maanden later, maar we hadden het (in dit roadster-draadje) over 400 km/u rijden, of nog 0-100km/u acceleratie in minder dan één seconde. Leuke dingen om van te dromen (en over te zeveren).

Kan je je Model-3-productieproblemen-vragen in een ander draadje posten ajb? :)

En ivm 0-100km/u acceleratie in minder dan één seconde: natuurlijk kan de motor dat, maar quid met wielen/wrijving? Er is, lijkt me, een limiet qua tractie (met een "gewone" wagen). Wat zou die limiet zijn?
 
  • Like
  • Funny
Reactions: robertvg and HWS
Who cares? OK misschien krijgen we onze 3'tjes een paar weken of maanden later, maar we hadden het (in dit roadster-draadje) over 400 km/u rijden, of nog 0-100km/u acceleratie in minder dan één seconde. Leuke dingen om van te dromen (en over te zeveren).

Kan je je Model-3-productieproblemen-vragen in een ander draadje posten ajb? :)

En ivm 0-100km/u acceleratie in minder dan één seconde: natuurlijk kan de motor dat, maar quid met wielen/wrijving? Er is, lijkt me, een limiet qua tractie (met een "gewone" wagen). Wat zou die limiet zijn?

Die productieproblemen lijken al aardig opgelost want men is tempo aan het opvoeren.
 
Hier een interessant filmpje over prestaties Roadster van iemand die berekeningen erop loslaat en neutraal in het verhaal zit. Met uitleg over 10.000 Nm en de zin/onzin van dat getal.
Terechte opmerking omtrent het gewicht en de impact op de warmteafvoer van motor, batterij en remmen.
Waar zitten dan de radiatoroppervlakken die je zou verwachten? (vent. openingen aan de voorremmen zijn er)
 
Stel: alle 3 motoren tesamen 1000kW... sprintje trekken... aan 90% efficiëntie... is 100kW aan warmte die je moet afvoeren...

- heb je een bron van die 10% verlies ?

- als het 10% is - en het spurtje duurt 1.9 seconden - allez kom; laat ons zeggen dat je doorgaat tot 5 seconden, dat is de totale energie 0.14 kWh - wat zou je daar mee kunnen opwarmen ?;)

maw : de verliezen tijdens de rit zijn belangrijker dat de momentane verliezen tijdens een spurtje.
 
- heb je een bron van die 10% verlies ?

- als het 10% is - en het spurtje duurt 1.9 seconden - allez kom; laat ons zeggen dat je doorgaat tot 5 seconden, dat is de totale energie 0.14 kWh - wat zou je daar mee kunnen opwarmen ?;)

maw : de verliezen tijdens de rit zijn belangrijker dat de momentane verliezen tijdens een spurtje.
En tijdens het normaal rijden op de snelweg is het verbruik 200 wH/km. Geen warmteprobleem dus.
 
- heb je een bron van die 10% verlies ?

- als het 10% is - en het spurtje duurt 1.9 seconden - allez kom; laat ons zeggen dat je doorgaat tot 5 seconden, dat is de totale energie 0.14 kWh - wat zou je daar mee kunnen opwarmen ?;)
.
Nee, geen referentie. Gewoon een beredeneerde gok.
5 seconden, das dan ook weer waar.