Denk dat die DeCs inderdaad, de komende maanden, een boom zouden kunnen kennen. Het feit dat RocksResort Laax nu een DeC had heeft me overtuigd om daar eens in februari naar toe te trekken. Mogelijk had ik daar ook geboekt zonder DeC, maar mét DeC was het een sympathieke no-brainer. Dus één enkele boeking, en ze hebben hun geld vermoedelijk al terug (gesteld dat ze zelf wat moeten bijdragen voor die dingen). Dat besef gaat toch tot vele hotels doordringen de komende maanden, denk ik dan.
"Laadstress" is naar mijn smaak iets dat écht niet meer bestaat voor de trip zelf (SuCs genoeg intussen), maar alleen op bestemming. Als je zeker weet dat je op bestemming kan laden kan je daar met een paar km autonomie toekomen, en een week nadien weer vol vertrekken. Indien je dat niet zeker weet (neuterproblemen etc.), moet je de heen- en terugweg naar de laatste SuC gaan berekenen (eventueel bergop en bergaf) plus het dagelijkse verlies (eventueel bij vrieskou-temperaturen), en dan zit je al gauw aan die laatste SuC je tijd te verliezen met véél te lang te laden om toch maar zeker te zijn... Tesla DeCs lossen ook die 'destination stress' op.
Is ook wel een boodschap die wij Tesla-rijders aan elke hoteleigenaar zouden moeten meegeven: een DeC lost de enige stress op die we nog zouden kunnen hebben, een één enkele serieuze reservatie door een Tesla-rijder die je met een DeC hebt overtuigd maakt dat je uit je kosten bent, vermoedelijk.