Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 193071
De DeC hing niet echt op een handige plaats waardoor het niet duidelijk was waar ik moest parkeren. Verder moest ik op 15 A laden want anders sloeg de charger uit. Volgens mij wordt er zeer weinig gebruikt van gemaakt.
Da's toevallig Carmody. Ik heb voor 7-8 oktober bij de Kruisheren gereserveerd. Ik zag pas daarna dat ze een DeC zouden hebben.
 
image.png


Voor gebruik van de Spa en Restaurant moet je dus betalen voor het laden. Las dacht ik ergens in de vorige topics dat het laden gratis is als er iets genuttigd wordt. Is dit iets wat in overleg gaat met Tesla ?
 
View attachment 194021

Voor gebruik van de Spa en Restaurant moet je dus betalen voor het laden. Las dacht ik ergens in de vorige topics dat het laden gratis is als er iets genuttigd wordt. Is dit iets wat in overleg gaat met Tesla ?
Dit mag en hangt geheel van de instelling van de uitbater af.
Je kunt deze vraag ook aan Tesla zelf stellen, die de regels desnoods kan uitleggen.

Maar gezien mijn ervaringen in Zwitserland, alles gewoon peperduur en het beste kun je via de SuC's zo snel mogelijk de Italiaanse grens over gaan, verbaast mij dit niets. Het zou overigens voor mij aanleiding zijn om deze plaats te mijden want dit lokt niet echt. Overigens zijn de kamerprijzen, iets van 480 € daarmee weer wel in overeenstemming :)
 
Je zou verwachten dat een hotel dat meer dan 400 euro voor een overnachting vraagt zelf wel een laadpaal kan betalen zonder dat Tesla moet tussenkomen in de kosten. In Spanje zijn er zo ook enkele.

Die hebben ze waarschijnlijk ook wel, maar ze zien waarschijnlijk wel in dat voor wat betreft de EV (echte) populatie vanaf 2018 voorlopig 80% Tesla zal zijn. En ze staan zo in de navigatie van elke Tesla, en dat is ook wel wat waard. In eerste instantie zijn het de duurdere lokaties en langzaamaan komen ook de "normale" lokaties er bij.
 
Binnenkort kunnen ook andere merken aan de Destination Chargers(?)
Ev Charger Level 2 - Quick Charge Power

Dit is een verloop van een type 2 kabel naar een ander formaat, ik meen type 3. Daarmee kan dan bijvoorbeeld een Leaf laden aan een vrijgegeven destination charger. Een hotel heeft bijvoorbeeld twee aangewezen destination chargers die softwarematig alleen werken op Tesla's (in de navigatie staat dan dat er twee zijn) en een uiterlijk dezelfde Wallcharger die vrij is gegeven en waar een auto met type 2 aansluiting (dus ook Tesla) kan laden.

Voor die laatste zou dit verloop bruikbaar kunnen zijn, maar niet op de echte destination charger.
 
En ze leveren tot wel 40kW (of 38,4kW bij 400V)? Dat zou wel mooi zijn als mogelijke upgrade in sommige situaties. Immers zouden ze net als de SuC's direct de batterij kunnen opladen i.p.v. via de oplader in de auto.

3 x 32 A bij AC laden staat voor max. 22 Kw. DC laden komt ook nog wel, zeker wanneer er combi's komen van solar en opslag (want dat is allebei DC) maar daar moeten we nog even op wachten.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
En ze leveren tot wel 40kW (of 38,4kW bij 400V)? Dat zou wel mooi zijn als mogelijke upgrade in sommige situaties. Immers zouden ze net als de SuC's direct de batterij kunnen opladen i.p.v. via de oplader in de auto.
Het vermogen bij driefasig laden op een 3x400V+N netwerk wordt, zonder rekening te houden met de cos phi, gegeven met de formule:
P = V3 * U * I = V3 * 400V * 32A = 22170 W
 
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN