Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dodelijk ongeluk in een S met Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpeg


Ach de pers en het publiek heeft alweer wat anders om zich druk over te maken.
 
Twitter nogal eenzijdig bevuild met negatieve teksten over dit bericht, terwijl de eigenaar zegt een andere Tesla te zullen kopen...
Driver in Tesla Autopilot accident would buy another Tesla

Als je geschoren wordt moet je even stil zitten.
Daarna sta je op en laat je weer zien hoe mooi je bent.

Tesla kan beter even de onderzoeken laten gebeuren en daarna met de resultaten terug slaan. De Q3 earnings call wordt een hele interessante.
 
Werner Budding zegt zinnige dingen over Autopilot en autonoom rijden. Het is de clown die het nieuws presenteert die onzin vertelt.

Overigens, het verbaast mij dat de auto niet reageert wanneer iemand uit de bestuurdersstoel klimt. De "Butt in Seat" sensor zou hier toch op moeten reageren.

Werner Budding is toch niet vies van wat stuntwerk, want iedere vlog rijdt hij rond met telefoon in de hand om opnames te maken.
Heb bewust dit draadje een poosje overgeslagen ivm alle onzin die er over dit gebeuren wordt uitgekraamd zonder dat de feiten bekend, danwel onderzocht zijn.

Bovenstaande bericht van Adm viel mij op. Is mijn Tesla de enige waarbij AP direct uitschakelt wanneer je de gordel vd bestuurdersstoel los maakt? Vind ik erg onhandig als ik ff en trui/vest uit of aan wil doen.
 
We zagen laatst een dashcam video van Hendrik die een weg overstak en daar vol geramd werd door een Volvo. Die had natuurlijk geen autopilot maar reed hem toch aan. Zij hadden elkaar niet gezien, en het kwam dus op een aanrijding aan. Een soortgelijk ongeval, alleen met een grotere overstekende obstructie en een hogere rijsnelheid, heeft in Miami plaatsgevonden.

Met andere woorden: ook zonder autopilot kan zoiets gebeuren.
Dat was Gelden (Maurice). Die van mij is gelukkig nog heel:).