S-19910
Driving Model-S #19910
Lijkt mij iets te speculatief. Ik vermoed dat enerzijds de snelheid van de truck hoger geweest is - de vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk de Tesla wel zien aanrijden; en gedacht hebben dat hij -snel- wel kon oversteken; maar hij zal de snelheid van de Tesla verkeerd ingeschat hebben. En anderzijds weten we niet op welke afstand de Tesla onder de opligger is gereden.Weg waarop kruispunten zijn, zonder verkeerslichten. Vrachtwagen die links afslaat. Zal hoogstens 10 à 15 km/u gereden hebben bij dat maneouver. Laten we zeggen zo'n 4 meter/seconde. Tesla is onder de (per hypothese reeds dwarsgaande) oplegger gereden. Moet zeker zo'n vijf à zes seconden geduurd hebben voor die oplegger zo dwars op de rijbaan stond.
Even speculatief, maar ik denk dat de vrachtwagen maar enkele seconden op de kruispunt zal geweest zijn toen de aanrijding gebeurde.
Het is wel zeker dat de Tesla snel, zeer snel reed. Als je 120km/u rijdt, en je als HumanPilot plots geconfronteerd wordt met een hindernis; heb je pakweg 110meter nodig om te stoppen (reactietijd+remafstand). Bij 150km/u bijna 200meter.
Ik ben er met andere woorden niet van overtuigd dat de afloop anders was geweest wij een HumanPilot.
Waarschijnlijk was de wagen wel onder de opligger blijven hangen in plaats van op volle snelheid door te rijden, maar gezien de hoogte van de opligger is de impaktzone altijd op de A-stijl; en verder...
In combinatie met zijpanelen op de opligger zou de afloop wel anders kunnen geweest zijn.
Dus bestuurder had écht zelfs geen half oog op de weg.
Hierover is alvast geen discussie.