Bas.
Active Member
Dat dacht ik wel. Geen cijfers. 1:10 lukte toch wel?Die Outlander reedt ook 1:25 toch zonder in te pluggen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat dacht ik wel. Geen cijfers. 1:10 lukte toch wel?Die Outlander reedt ook 1:25 toch zonder in te pluggen?
Eh, dat doet-ie toch ? ...... Als je remt.Als ik voor iedere keer dat gevraagd werd of de tesla ook deed opladen tijdens het rijden had ik nu een stuk meer tesla aandelen.
Ha!
Top dat lijkt mij een goed plan!
Wow, met de grondstofprijs van ruwe olie en de totale productieprijs van 1 liter benzine van ca 50 cent moet de stroomprijs voor die 7 kWh dan we heel aantrekkelijk zijnVergeet niet dat het maken van een liter brandstof 7 kWh aan elektrische energie vergt.
View attachment 504379 View attachment 504378
Wow, met de grondstofprijs van ruwe olie en de totale productieprijs van 1 liter benzine van ca 50 cent moet de stroomprijs voor die 7 kWh dan we heel aantrekkelijk zijn
kale benzineprijs is ca 50 cent per liter
ca 10% voor de totale raffinagekosten
dat is ca 5 cent voor het totaal aan raffinagekosten,
ergens in die 5 cent zitten dan volgens Wim 7kWh aan stroomkosten
Denk dat wij onze energie dan beter kunnen steken in het krijgen van die lagere stroomprijs
De Toyotas en Lexussen in deze reclame rijden op benzine, niet op diesel
. De rest gaat op aan boren, oppompen en transport. Een boortoren kan maanden boren voor ze op de goede diepte zijn. Een boortoren verbruikt rond 80.000 kWh per dag.
Dat pleit dan weer voor de verbrandingsmotor in de vergelijking die Wim probeert hard te maken met 7kWh per liter brandstof.Het is niet voor niks dat bijvoorbeeld Saudi Arabië daar zonne-energie voor inzet.
Maakt niks uit. Het raffineren van benzine kost zelfs meer energie. Diesels rijden meer km op een liter en dat compenseert het verschil ruwweg.De Toyotas en Lexussen in deze reclame rijden op benzine, niet op diesel
Dat pleit dan weer voor de verbrandingsmotor in de vergelijking die Wim probeert hard te maken met 7kWh per liter brandstof.
Ergerlijke reclame van Toyota en LexusHet rijden op de elektromotor gedurende de helft van de tijd zegt nog niet dat je 50% elektrisch rijdt. Ook al lijkt het wel zo. Ondertussen gebruik je 5 liter brandstof per 100km waarmee je met een EV 200 tot 250km bereik hebt.
Het idee is eigenlijk heel simpel: om constant een bepaalde snelheid constant te rijden heb je maar heel weinig vermogen nodig. Een automotor kan over het algemeen makkelijk veel meer vermogen produceren. Het overschot gaat de batterij in en eens in de zoveel tijd schakel je de motor uit en rijd je een stuk elektrisch.
Volgens mij pleit er werkelijk niets voor een verbrandingsmotor. Niet alleen wordt er 7 kWh verbruikt om een liter brandstof te maken, bij de verbranding komt ook gemiddeld 2,5 kg CO2 per liter vrij. En ook nog stikstof en fijnstof.Dat pleit dan weer voor de verbrandingsmotor in de vergelijking die Wim probeert hard te maken met 7kWh per liter brandstof.
Ik kan er wel een paar voor je opnoemen:Volgens mij pleit er werkelijk niets voor een verbrandingsmotor.
Ja, duh,bij de verbranding komt ook gemiddeld 2,5 kg CO2 per liter vrij. En ook nog stikstof en fijnstof
Ja, maar die Tesla geeft wel minder fijnstof af van de remmen. Als je one pedal drive gebruikt tenminsteJa, duh,
bij de verbranding in de nederlandse gas- en steenkolencentrales komt ook CO2 en stikstof vrij als ik mijn Tesla oplaadt. En bij het rijden komt van de banden van mijn Tesla dezelfde fijnstof vrij als van de banden van een brandstofauto
Wij krijgen al een heel lage stroomprijs. Ik betaal bijv. bij Greenchoice daluren 4,38 cent per kWh. Dat ik uiteindelijk 21 cent betaal komt vooral door belastingen. Zelfs belasting op belasting.
Van de benodigde stroom voor 1 liter brandstof wordt rond 1,6 kWh hier in Nederland in de raffinaderij en distributie verbruikt. De rest gaat op aan boren, oppompen en transport. Een boortoren kan maanden boren voor ze op de goede diepte zijn. Een boortoren verbruikt rond 80.000 kWh per dag.
https://www.springerprofessional.de...lyse-diesel-versus-elektromobilitaet/16673694
Ik reed met een benzine, dus je kan range al schrappen. Goeie snelle benzines kosten ook al wat, dus schrap ook maar aanschafprijs. Keuze was in orde, brandstof laden gaat snel maar kan je niet thuis en stinkt altijd.Ik kan er wel een paar voor je opnoemen:
- de keuze is reuze
- lage aanschafprijs
- super snel (brandstof) laden
- range
- range
- range