job-lek
Active Member
Net de app geïnstalleerd
Ging makkelijk. Krijg alleen mijn plugsurfing laadpas niet gekoppeld. Iemand tips?
Groet
Job
Ging makkelijk. Krijg alleen mijn plugsurfing laadpas niet gekoppeld. Iemand tips?
Groet
Job
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In principe zou dat moeten werken, maar het invulveld blokkeert nog wel eens "exotische pasnummers". Stuur het nummer ter check even op naar [email protected] en dan lossen we het gelijk op.Net de app geïnstalleerd
Ging makkelijk. Krijg alleen mijn plugsurfing laadpas niet gekoppeld. Iemand tips?
Groet
Job
Duurde bij mij een week voor het werkte.Heb de app geinstalleerd en mij aangemeld.
Je zou zeggen moet simpel werken, maar ondanks contact app met de auto krijg ik hem nog niet aan de gang.
Weet iemand wat er verder allemaal ingesteld moet worden voordat het werkt?
Of waar dat stapsgewijs staat beschreven voor de Tesla? NB De 5 stappen die op de website van Jedlix staan heb ik uitgevoerd.
Ik zit bij Greenchoice, weet niet zeker of daar de kink in de kabel zit, maar ik krijg in ieder geval wel van Jedlix (automatische) e-mails waarin staat dat ik nog niets bespaar. Tsja, dat had ik ook al door.
Rob en @job-lek bedankt voor de respons.Duurde bij mij ook even.
heb je je tesla inloggegevens gedeeld in de app?
Heb de app geinstalleerd en mij aangemeld.
Je zou zeggen moet simpel werken, maar ondanks contact app met de auto krijg ik hem nog niet aan de gang.
Weet iemand wat er verder allemaal ingesteld moet worden voordat het werkt?
Of waar dat stapsgewijs staat beschreven voor de Tesla? NB De 5 stappen die op de website van Jedlix staan heb ik uitgevoerd.
Ik zit bij Greenchoice, weet niet zeker of daar de kink in de kabel zit, maar ik krijg in ieder geval wel van Jedlix (automatische) e-mails waarin staat dat ik nog niets bespaar. Tsja, dat had ik ook al door.
Bedankt Duke-U and Schumpeter voor het doorgeven. Dit wordt erg gewaardeerd.
Allereerst ook bedankt voor alle feedback! De opmerkingen nemen we zeer serieus en we zijn erg druk om alles zo snel mogelijk duidelijk te krijgen. In deze post probeer ik alvast zoveel mogelijk antwoord te geven op de vragen en/of opmerkingen die hier zijn geplaatst.
- Hoeveel besparing bereik je hiermee daadwerkelijk?
Op basis van onze analyses en daadwerkelijke laadessies zien we een besparing van 0.02 Euro/kWh. Er zijn alleen heel veel factoren die invloed hebben op deze prijs. Denk hierbij aan mate van flexibiliteit, laadsnelheid, moment van laden, schommelingen in de markt.
- Hoeveel overschotmomenten zijn er gemiddeld eigenlijk per week / maand?
Er zijn elke dag op meerdere momenten overschotmomenten. Daarnaast is er ook vaak een tekort. Doordat we dan niet opladen balanceren we het net ook.
- Geldt de besparing ook tijdens het nachtstroomtarief?
De besparing geldt ook tijdens het nachtstroomtarief.
- Kun je de app instellen op "wacht met laden op Jedlix signaal, maar niet later dan hh:mm"?
Op dit moment kun je dit helaas nog niet zo instellen. We zijn druk bezig om meer laadmogelijkheden toe te voegen in de app. Deze vraag nemen we zeker mee!
SSL Certificaat
Het SSL certificaat issue was een stomme fout. Ons oude certificaat verliep en we hadden netjes een nieuw certificaat klaar staan. Helaas werd dit niet automatisch geupdate door onze hosting provider op het moment dat het oude certificaat niet meer geldig was. Uiteraard is dit issue nu verholpen.
Eneco contract
Op dit moment hebben we een koppeling met de energy trade afdeling van Eneco. Dit betekent dat we op dit moment het portfolio van Eneco balanceren en daardoor alleen de besparing uit kunnen keren als je klant bij Eneco bent (alleen elektriciteitscontract is genoeg). In de zeer nabije toekomst zullen we meer energiebedrijven koppelen aan ons systeem.
Ik vraag mij echter af als er in de nacht geen overschotmoment is, wordt de Tesla dan niet geladen of werkt uitgesteld laden gewoon?
We zullen er altijd voor zorgen dat de auto volledig is opgeladen. Op het moment als er geen overschotmoment is, dan zullen wij gewoon gaan laden. Zelfs als de prijs heel hoog is. Als de besparing dan negatief blijkt te zijn, dan zetten wij de besparing op nul. Het risico van hoge prijzen ligt dus in zijn geheel bij ons. Als Jedlix gebruiker profiteer je alleen van de goedkope momenten.
geen privacy statement, niets over de opslag van persoonlijke gegevens, etc....
Het zorgvuldig beheren van persoonlijke gegevens is erg belangrijk voor ons. Uiteraard hebben wij daarom ook een privacy statement welke je zowel in de app als op de website kunt vinden. Het lijkt er op dat deze informatie niet duidelijk genoeg is en daarom zijn wij ook druk bezig met een update.
Daarnaast lijkt het er op dat je gevraagd wordt om je Tesla credentials.
Dit is inderdaad het geval. Op deze manier kunnen wij op afstand het laden starten en stoppen en laden als er een overschot is en het laden stoppen als dit juist niet het geval is. We gaan uiteraard vertrouwelijk om met deze zeer privacy gevoelige data en slaan daarom het wachtwoord ook niet op maar gebruiken exact hetzelfde tokensysteem als dat Tesla gebruikt voor de Tesla app. We realiseren ons nu ook dat deze informatie ook zichtbaar moet zijn op het moment dat je je acount toevoegd. Dit zullen wij aanpassen.
Nogmaals dank voor al deze feedback! Mochten er nog meer vragen zijn dan horen we dat uiteraard graag.
Groet,
Erik van Aalzum
Product Owner Jedlix
Welke API's (Application Programmable Interfaces) deelt Tesla met jullie? Ik ben namelijk benieuwd of jullie bijvoorbeeld:
- de deur kunnen unlocken
- locatie(s) kunnen opvragen
- ed.
Ter informatie; OM Nieuwe Energie (bovenaan lijstje van duurzaamste leverancier) en Oxxio zijn sinds deze week ook gekoppeld via de app naast Greenchoice en Eneco.
Net de app geïnstalleerd
Ging makkelijk. Krijg alleen mijn plugsurfing laadpas niet gekoppeld. Iemand tips?
Groet
Job
Voor Teslafi.com gebruik ik een API-token zonder toegang tot controls