You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar wel verplicht in Nederland (displays), tenzij het tarief eenduidig bekend is (zoals bij Tesla momenteel).Ik hoop vooral dat het Tesla lukt deze ontwikkeling te gebruiken als breekijzer voor een standaard in de industrie.
Samen met allerlei voorbeelden van andere laadfabrikanten; kijk in welke bochten die zich moeten wringen: kabelmanagementsystemen om de lange zware kabels enigzins bruikbaar te maken, dure displays die vaak in direct zonlicht nog niet leesbaar zijn. Gebrek aan standaard maakt het allemaal niet goedkoper.
CCS verlengkabels zijn niet voorzien in de CCS specificaties, en zou nogal moeilijk zijn want het deel dat aan de lader vast zit, heeft vaak vloeistofkoeling, die je niet in je verlengstuk zal vinden.Ik zou overigens een CCS verlengkabel laten maken als ik een Taycan had (je gaat toch niet zo je auto neerzetten ....).
CCS verlengkabels zijn niet voorzien in de CCS specificaties, en zou nogal moeilijk zijn want het deel dat aan de lader vast zit, heeft vaak vloeistofkoeling, die je niet in je verlengstuk zal vinden.
Ik vind dat andere merken niet moeten huilen. Tesla superchargers zijn er voor Tesla, en als je er correct je niet-Tesla EV kan ingeplugd krijgen, heb je geluk. Zoniet, is een Tesla supercharger niet voor jou.
Tja, stekker rechts, aan de stoepzijde is jammer genoeg de logischere/veiligere keuze.Ik hoop vooral dat het Tesla lukt deze ontwikkeling te gebruiken als breekijzer voor een standaard in de industrie.
Samen met allerlei voorbeelden van andere laadfabrikanten; kijk in welke bochten die zich moeten wringen: kabelmanagementsystemen om de lange zware kabels enigzins bruikbaar te maken, dure displays die vaak in direct zonlicht nog niet leesbaar zijn. Gebrek aan standaard maakt het allemaal niet goedkoper.
Nee.Tja, stekker rechts, aan de stoepzijde is jammer genoeg de logischere/veiligere keuze.
Ik sta zelden tot nooit aan een stoep.Tja, stekker rechts, aan de stoepzijde is jammer genoeg de logischere/veiligere keuze.
Nee, fietsers wel.Nee.
Daar steekt hij min-of-meer hetzelfde uit als je spiegel en je wil voetgangers en kinderen niet blootstellen aan kabels.
Goed punt, koeling was ik even vergeten. Met je eens, gewoon alleen EV's laten laden die "passen", als je graag van SUC's gebruik wil maken, koop een Tesla (hebben wij ook moeten doen) of een EV waar het mee kan.CCS verlengkabels zijn niet voorzien in de CCS specificaties, en zou nogal moeilijk zijn want het deel dat aan de lader vast zit, heeft vaak vloeistofkoeling, die je niet in je verlengstuk zal vinden.
Ik vind dat andere merken niet moeten huilen. Tesla superchargers zijn er voor Tesla, en als je er correct je niet-Tesla EV kan ingeplugd krijgen, heb je geluk. Zoniet, is een Tesla supercharger niet voor jou.
Qua standaardisatie hoop ik dat iedereen de stekker linksachter gaat bevestigen, want het zou nogal een rompslomp zijn als ik elke ochtend rechtsachter of rechtsvoor de kabel moet gaan uit trekken alvorens weer helemaal rondom de auto te lopen om links in te stappen.
Of bedenk je struikelende passagiers terwijl de kabel rechts in het midden nog in steekt...
Het is alleen jammer dat niet-Tesla rijders daar geen rekening mee houden en de auto toch verkeerd neerzetten.Precies, zo staat het ook in de voorwaarden van Tesla.
Langere kabels zijn niet voldoende. Ze moeten ook nog de laadpaal nr op de grond schilderen van de gelinkte parkeerplaats . Nu kan je met de korte kabel niet verkeerd staan. Met een langere kabel kan dat wel en wordt het anders helemaal chaos en verlies aan plaatsen.Langere kabels of via CCS voertuig herkennen. Laadpoort op verkeerde plek (en dus niet geschikt voor een SUC): gewoon niet kunnen laden (dat is goedkoopste en snelste manier).
SUC's zijn nu eenmaal ingericht op Tesla's. Openstellen, prima.... pas ze dan aan of zorg dat alleen SUC geschikte voertuigen kunnen laden zodat de Tesla rijders die een SUC vaker nodig hebben (ik niet overigens) niet met al dat gezeur opgescheept zitten.
Ik zou overigens een CCS verlengkabel laten maken als ik een Taycan had (je gaat toch niet zo je auto neerzetten ....).
Ha, jij denkt dat je er met langere kabels wel vanaf bent? Mis!Langere kabels zijn niet voldoende. Ze moeten ook nog de laadpaal nr op de grond schilderen van de gelinkte parkeerplaats . Nu kan je met de korte kabel niet verkeerd staan. Met een langere kabel kan dat wel en wordt het anders helemaal chaos en verlies aan plaatsen.
Langere kabels zijn niet voldoende.
Ha, jij denkt dat je er met langere kabels wel vanaf bent? Mis!