Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je al eens een niet-Tesla willen laden? Of een andere indicatie waardoor in je Tesla account geregistreerd staat dat je een niet-Tesla hebt?

Oh wacht, ik en Phil zijn Belgen. Dat is misschien het verschil.
Hier ook een Belg zonder optie voor abonnement. De vraag is of dit is omdat er geen superchargers voor niet-Tesla's binnen het bereik liggen of omdat we (momenteel nog) Belg zijn.
 
Hier ook een Belg zonder optie voor abonnement. De vraag is of dit is omdat er geen superchargers voor niet-Tesla's binnen het bereik liggen of omdat we (momenteel nog) Belg zijn.

Ik heb een Nederlandse (Eindhoven) binnen bereik liggen, maar ook geen optie om een abonnement aan te gaan...
Ik denk dat we echt van nationaliteit moeten veranderen... NOT!
 
  • Funny
Reactions: nico180
Ze zijn er toch wel:
20220217_122612.jpg
 
Gewoon 1 auto links en 1 auto rechts en hij kan niet meer weg😀
Voor die Taycan is dat inderdaad zo, maar niet voor die beame. De man staat keuring in een vak, maar met de laadpoort aan de rechterkant houdt hij wel twee SuC plekken bezet. Nu zie ik standaardisatie van laadpoorten niet snel gebeuren, dus als alle SuC’s in Europa opengaan wordt het tijd voor langere kabels of verlengkabels
 
Vandaag de ellende 1x meegemaakt in Vallenciennes. 2x ID3 en 1x ID4 bijna alle stalls bezet. Kon zelf de achterste nog nemen maar denk dat er nog 1 of 2 stalls ook gebruikt konden worden. Ook in Amiens een XC40 en een I-Pace gezien maar die stonden heletijd met de app te rommelen en zijn vertrokken omdat het laden niet lukte. Om het af te maken Vrijdag op de heenreis een stroomstoring bij Ionity (Aire de Bolleville) meegemaakt door de storm. Storing duurde 5 min maar de Ionity locatie kwam pas 3 uur later weer online (totaal onbereikbaar 24/7 nummer) in de app. Zelf maar doorgereden en met 6% Le Havre gered.
 
Deze wagen parkeert bij de SUC. Ik roep nog even dat hij zijn steker (verkeerde zijde overigens) vergeten is. Ik roep nog even dat het geen parkeerplek is. Hij roept: “ het is een elektrische en er is plek zat!” . Ik leg hem uit dat het zonin eens vol kan staan met auto’s.

Aan de andere kant staat een Ford Mustang die twee plekken in neemt omdat de steker aan de verkeerde kant zit.

Bij deze SUC dus drie plekken on beschikbaar door verkeerd gebruik.

We hebben nog een lange weg te gaan met het openstellen van de SUC.
Ik parkeer de volgende keer bij een tankstation. Vaak een plekje vrij 😛
DF16D16E-3CB1-4CD8-B3EF-63878855DE89.jpeg
 
  • Like
Reactions: OttoR and Maarten