fivari
Maker van de Fivari-charger
Een gesloten systeem bouwen is natuurlijk eenvoudiger dan een open universele oplossing. Dat geldt voor de kabelconfiguratie en voor de plug and charge oplossing.
De universele aanbieders moeten noodgedwongen de opstelling zo maken dat elke laadpoort kan bereikt worden. Mocht overduidelijk zijn welke positie van de laadpoort de beste is, dan zou ieder merk voor hetzelfde kiezen. Zelf vind ik de laadpoort in de neus wel handig.
Voor het herkennen van de auto bestaat blijkbaar een oplossing
Bij Fastned kan men de auto in de app de status 'autocharge' meegeven en dan hoef je vanaf de tweede laadbeurt geen rfid meer te presenteren. Niet dat het swipen van zo'n pasje onoverkomelijk is.
De universele aanbieders moeten noodgedwongen de opstelling zo maken dat elke laadpoort kan bereikt worden. Mocht overduidelijk zijn welke positie van de laadpoort de beste is, dan zou ieder merk voor hetzelfde kiezen. Zelf vind ik de laadpoort in de neus wel handig.
Voor het herkennen van de auto bestaat blijkbaar een oplossing
Bij Fastned kan men de auto in de app de status 'autocharge' meegeven en dan hoef je vanaf de tweede laadbeurt geen rfid meer te presenteren. Niet dat het swipen van zo'n pasje onoverkomelijk is.