You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hey mauriceVoor iedereen die wil aangeven wat de bevindingen zijn voor laden van niet/Tesla´s bij een supercharger±
Dit is je kans!
Hey maurice
Kijk ff een pagina terug
Ze moeten hier gewoon niet gaan laden want hun auto is niet geschikt voor de opstelling bij de SuC.Yep, zeker wat gedoe op deze manier. Maarja.. wat moeten ze ook anders? Kabels zijn gewoon te kort bij de Tesla Superchargers aangezien deze alleen voor Tesla's ontworpen zijn.
Ze moeten hier gewoon niet gaan laden want hun auto is niet geschikt voor de opstelling bij de SuC.
Ik zie het net als vroeger diesel tanken, dat deed ik ook niet bij de pomp voor vrachtwagens omdat het niet paste.
Natuurlijk mag je met een ander merk aan de SuC laden, dat is niet het probleem, maar zoals Tesla op hun site al aangeeft zijn er wel spelregels waar je je aan moet houden:Dus als de accu bijna leeg is en ze het niet zouden halen tot bij een ander laadpunt, maar wel een SuC in de buurt is die opengesteld is en waar ze dus ook mogen laden, moeten ze het maar niet doen? Sorry hoor, maar als het gewoon mag dan zie ik er geen probleem in. Tuurlijk is het voor ons met onze Tesla's vervelend om te zien maar ik begrijp het helemaal. Dan had Tesla het maar niet moeten openstellen of een andere oplossing moeten bieden. Denk ook dat de meesten het nu echt als noodoplossing gebruiken en niet standaard bij een Tesla SuC gaan laden.
Toch vind ik dat het kan, als ze niemand hinderen en bij de wagen blijven.Natuurlijk mag je met een ander merk aan de SuC laden, dat is niet het probleem, maar zoals Tesla op hun site al aangeeft zijn er wel spelregels waar je je aan moet houden:
“Is de kabel van een Supercharger lang genoeg voor elke elektrische auto?
Bepaalde Supercharger-locaties zijn mogelijk niet geschikt voor alle auto's. Blokkeer geen andere auto's door buiten het vak te parkeren als de kabel niet gemakkelijk op uw auto kan worden aangesloten.”
Dus als je accu bijna leeg is en je geen ander laadpunt dan een SuC kunt halen, dan zal je toch moeten zoeken naar een ander laadpunt. Zeker in Nederland zijn er genoeg te vinden, misschien niet de snellader waar je naar op zoek bent, maar laden kun je vrijwel in elke stad of dorp.
Als het niet druk is en als ze niemand hinderen, zal het niet zo'n probleem zijn, maar blijft ongepast.Toch vind ik dat het kan, als ze niemand hinderen en bij de wagen blijven.
Laat ze maar eens proeven hoe eenvoudig het is om te laden, geen wachtrijen en met tot 32 tegelijk. Hun volgende wagen is misschien een Tesla, je wil immers niet altijd blijven verkeerd staan om te laden.
Hij ziet ook al op voorhand de drukte in de app. Hij komt heus geen spitsroede lopen door zich verkeerd te parkeren aan een SuC waar maar 1 of 2 plaatsen meer vrij zijn (veel kans zelfs dat dat fysisch niet kan).De vraag is wat de bestuurder doet als het druk is en de rest van de laders bezet is…
Door langere kabels te gebruiken ga je ook grotere verliezen hebben, wat we dan ook weer niet goed vinden.
Ik blijf erbij, Tesla laadt aan tarief A en al de rest aan tarief Ax3.
Een mogelijke oplossing is de prijs, zoals met alles.
Hier in Spanje betaal je bij Iberdrola 35c€ als je een Iberdrola kaart hebt, andere kaarten zijn welkom aan 1€...
Voor een Iberdrola kaart te hebben, moet je een Spaans adres hebben (of je gebruikt zoals ik het adres van de hoofdzetel van Iberdrola bij het aanmaken van je account).
We zitten relatief in nog een heel vroeg stadium van de ontwikkeling van elektrische auto's. Als andere OEM's direct de eerste innovator kopieren voor eventuele 'gemak' zouden ze wel erg weinig moeten geloven in de ontwikkeling van de markt, hun eigen innovatie en teveel vertrouwen dan in dit geval Tesla de 'beste' oplossing heeft. Vrijwel niemand heeft last van meerdere laadkleppen behalve Tesla rijders die bij Superchargers laden. Sommige preferen ze zelfs op andere plekken dan de Tesla optie.Is alles universeel beter? Ja natuurlijk, maar dan hadden de andere auto fabrikanten naar Tesla kunnen kijken hoe die hun laadmechanisme hebben ontworpen. My 2 cents..
Inderdaad, alleen heeft Tesla de Supercharger opengesteld voor andere auto's. Voor nu verloopt alles ook goed dus is er geen directe noodzaak iets te veranderen. Die enkele vervelende ervaring en post op TMC is mee te leven.De Tesla Supercharger is ontworpen voor Tesla zoals de IPhone lader voor IPhone, zoals de Nespresso cups voor Nespresso apparaten.