Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
1646119818725.png


Iceing is een nog veel groter probleem en je kunt het tegenwoordig bij mijn weten ook nergens meer melden.
Gisteren in Gouda.
 
View attachment 775204

Iceing is een nog veel groter probleem en je kunt het tegenwoordig bij mijn weten ook nergens meer melden.
Gisteren in Gouda.

Achteraf toch wel een miskleun van Tesla om op deze plek een SC te openen. Laat onverlet dat het ronduit schofterig is van het KFC-petjesvolk en hun kroost om hun waardeloze benzine auto op een laadplek te parkeren. Zelfs Volvo rijders zijn dus zo asociaal. Bah.
 
Zijn er eigenlijk wel niet-Tesla’s die geen problemen hebben aan de SuC? Dacht dat diegenen met laadklep links-voor er nog het best van af komen, maar wel tot over de stootrand moeten rijden.
Ik ben nu al een maandje happy abboneehouder en ik heb dusver geen enkele probleem gehad. Alleen op Badhoevedorp was het druk en heb ik twee plekken moeten innemen. Ik probeer het te voorkomen door de parkeerplaatsen te pakken die vaak aan de buitenzijde zijn geplaatst.

Ik heb een iX3 en lader is super chill bij Tesla.
 
Op de terugweg vanuit de wintersport bij de nieuwe Supercharger Chambery stond een Fransman een Audi E-tron langs de stalls te parkeren, Hij verzette twee keer zijn auto en stond hulpeloos met zijn telefoon te prutsen. Toen ik hem vroeg wat er aan de hand was vertelde hij dat de laadpaal de stekker niet vrijgaf en dat hij het maar opgaf. Toen ik hem liet zien dat je met wat geweld die stekker uit de houder moet rukken stond hij echt vol verbazing. Dat had hij niet gedacht van zo’n modern systeem. Hij dacht hij hem met de app moest ontgrendelen.
Vervolgens bleek dat de stekker niet paste, want blijkbaar heeft de Audi aan de ene kant een aansluiting voor 230V laden en aan de andere kant een CCS ?? Anyhow hij zijn auto weer keren en langs de palen positioneren en toen kon hij aansluiten.
Het is overigens al de tweede keer dat ik iemand voor moest doen hoe je de stekker uit de houder moet rukken, want dat voelt niet erg high tech. De eerste keer was in Hillen met een Tesla eigenaar die voor de eerste keer kwam laden en net zo verbaasd was.
E0C4D406-45E9-4C75-8C3E-98058A021592.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: OttoR
Op de terugweg vanuit de wintersport bij de nieuwe Supercharger Chambery stond een Fransman een Audi E-tron langs de stalls te parkeren, Hij verzette twee keer zijn auto en stond hulpeloos met zijn telefoon te prutsen. Toen ik hem vroeg wat er aan de hand was vertelde hij dat de laadpaal de stekker niet vrijgaf en dat hij het maar opgaf. Toen ik hem liet zien dat je met wat geweld die stekker uit de houder moet rukken stond hij echt vol verbazing. Dat had hij niet gedacht van zo’n modern systeem. Hij dacht hij hem met de app moest ontgrendelen.
Vervolgens bleek dat de stekker niet paste, want blijkbaar heeft de Audi aan de ene kant een aansluiting voor 230V laden en aan de andere kant een CCS ?? Anyhow hij zijn auto weer keren en langs de palen positioneren en toen kon hij aansluiten.
Het is overigens al de tweede keer dat ik iemand voor moest doen hoe je de stekker uit de houder moet rukken, want dat voelt niet erg high tech. De eerste keer was in Hillen met een Tesla eigenaar die voor de eerste keer kwam laden en net zo verbaasd was.View attachment 783419
Uit de houder moet rukken??
Als je hem een beetje optilt/kantelt dan haal je hem er makkelijk uit.
 
Dit weekend met onze Kona 64 geladen bij de Superchargers 'Rivisaltes' en 'Salaise sur Sonne' .
Beide malen zonder een enkel probleem. Merkwaardig in Rivisaltes was het op de enorme paarkeerplaatsen zeer druk, heb even moeten zoeken naar de Stalls. Toen ik ging laden stond er geen enkele Tesla en tijdens het laden kwam er een M3.
In ' Salaise sur Sonne' was ik de enige (20 Stalls) .

Voor de Kona rijder neem, indien mogelijk de meest rechtse Stall en parkeer daar ook zoveel mogelijk rechts. Zo hinder je niemand en voorkomt je het blokkeren van andere Stalls. Hier heeft de 'neuslader' best wel voordelen.

Wat ons is opgevallen is de enorme eenvoud en gebruik van de Tesla App. Voor ons is bij lange ritten Ionity passé.