Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Daags voor de aflevering van mijn model S, tijd om mijzelf even ordentelijk te introduceren: ik ben Jacques, getrouwd, 2 tieners en volg sinds november afgelopen jaar zeer geïnteresseerd dit forum – en sinds december probeer ik ook actief bij te dragen. Erg leuk te zien hoe de NL/B Tesla rijders elkaar steunen, informeren en af en toe een beetje plagen. :p

Ik ben projectmanager in de ICT, en daarvoor maak ik veel kilometers – ik heb ook niet altijd de locatie van mijn klanten voor het kiezen… Na de komst van ons eerste kind ga je dan ook wel nadenken over de wereld die je achterlaat – en heb ik gekozen om rond 2005/2006 een Toyota Prius te gaan rijden. Waar ik in de voorgaande ICE’s met moeite 12 km/liter haalde, reed ik met de Prius toch makkelijk 1 op 17. Toch een (iets) kleinere footprint. Daarna kwam eigenlijk de meevaller dat de bijtelling naar 14% ging. Sindsdien heb ik alleen hybride Toyota’s gereden (in de lease).

In 2015 heb ik de sprong gewaagd en heb ik samen met een partner een eigen zaak gestart. Als beginnend ondernemer moet alles natuurlijk goedkoop, dus ben ik uitgekomen bij een 2.5 jaar oude Toyota Prius Plug-in. Mooi dat daar dan nog voor 2.5 jaar 0% bijtelling voor gold. Nog nooit zo goedkoop autogereden. Ook heb ik meteen een 3-fase laadpaal (11kW) van NewMotion laten plaatsen, met het idee dat daar later wel eens een Tesla aan kon komen hangen (dromen mag altijd, toch?).

Ik ben altijd wel overtuigd geweest dat elektrisch rijden de toekomst heeft, maar elektrische auto’s waren altijd stevig aan de prijs en hadden en te kleine range. Tesla heb ik altijd met interesse gevolgd, met de overtuiging dat het 3e model wel eens zeer interessant zou kunnen zijn. Toen in 2016 model 3 werd gepresenteerd, heb ik dan ook meteen een reservering geplaatst, met de hoop dat de Model 3 de Prius Plug-in zou kunnen aflossen. Mijn Prius is nu (per 1 februari) uit zijn ‘0%’ gelopen, dus is erg duur rijden voor een 5-jaar oude auto.

Nah ja, het verhaal van Elon time kennen we inmiddels, en in oktober werd het me wel duidelijk dat ik voor eind 2018 geen Model 3 hoefde te verwachten. En wat doe je dan? Doorrijden is te duur, dus als ‘wachtoptie’ dan een tweedehands Model S? Om een lang verhaal kort te maken bleek een nieuwe Model S veel interessanter, vanwege allerlei investeringsaftrek – waarmee – hou je vast – de netto kosten voor het rijden van een gloednieuwe Model S maar €100 per maand meer zijn dan het doorrijden in mijn Prius. Ik heb nog een uur met mijn accountant samengezeten om mijn TCO-berekening te verifiëren, maar die was correct…

Na de proefrit eind oktober was de hele familie meteen overtuigd en heb ik begin november de bestelling geplaatst. En het wachten veraangenaamd met dit forum - en heel veel informatie opgehaald. Met gebruik van alle adviezen heb ik al extra laadkabels/pluggen/velgen/dashcam/vloermatten besteld, dus ik kan de auto warm onthalen. Mijn Prius is inmiddels verkocht (woensdag afzetten) en donderdag mag ik dan de Tesla ophalen.

De eerste roadtrip staat al voor zaterdag gepland naar Hellevoetsluis om nieuwe velgen + winterbanden te plaatsen – dan medio maart op wintersport en in april naar Rome. Ik kijk ernaar uit – en hoop dat ik nog veel plezier van dit forum mag beleven – en jullie van mijn bijdragen.
Welkom! Je hebt in ieder geval direct het juiste draadje te pakken! ;)
 
  • Funny
Reactions: nico180
Goedemiddag iedereen,
Ook ik ben nieuw op dit forum, en stel me daarom graag even voor. Mijn naam is Herbert, 46, echtgenoot van een geweldige madam en vader van 4 (al even geweldige) kinderen. Ik doe bijna al mijn dagelijkse verplaatsingen met de fiets, voor mij nog steeds het vervoersmiddel van de toekomst, al dan niet elektrisch. Maar een groot gezin zonder auto is niet evident in deze tijden.
Wij rijden ondertussen bijna twee jaar met een model S (85D) en zijn nog steeds even enthousiast als dag 1. De aankoop was heel bewust en verre van impulsief: ik ben altijd erg onder de indruk geweest van het enthousiasme en de durf waarmee Tesla deze duurzame technologie heeft omarmd en verder aan het verfijnen is. De beste manier om mee te “supporteren” leek mij dan ook om er zelf een te kopen. Al is het mooi meegenomen dat de fiscus ons een beetje hielp, en de wagen zelf behoorlijk indrukwekkend presteert ;-). Ik wens iedereen (tenminste toch elke chauffeur met zin voor verantwoordelijkheid in het verkeer: het blijft een moordmachine in de handen van idioten) deze wagen toe. Dank aan de initiatiefnemers van dit forum, ik heb er reeds veel van geleerd. Vriendelijke groet, Herbert
Herbert, mijn slaapverwekkende collega ;)
 
Hallo allemaal,
nu ik sinds een maandje in blijde verwachting ben van een prachtige X100D en inmiddels 1000 berichten gelezen heb op dit forum, stel ik me toch maar even netjes voor.

Ik ben Jur, 40 jaar, woonachtig in het prachtige Drenthe met gezin en al.
Een jaar of 3 geleden ben ik voor mezelf begonnen en heb toen een (f)outlander geleased vanwege twee belangrijke redenen. Ten eerste uit financieel oogpunt. Alle kosten zakelijk en slechts 7% bijtelling is best een goeie deal. Ten tweede is mijn kantoor op 15km afstand en kan ik dat met het bereik van de outlander gemakkelijk doen. Ergo, geen uitstoot op die ritten.

Maar de outlander en ik hadden geen gelukkig huwelijk. Hij is qua afwerking, zowel binnen als buiten, echt een klasse lager dan mijn Passat uit 2004(!) en de bediening is een samengeraapt zootje met slecht vertaalde navigatie en andere rare dingen. Daarnaast is hij ook niet echt mooi om te zien.
Vervolgens veranderde mijn werk en moet ik nu steeds vaker lange ritten maken van 120-240km enkele reis. Na een kilometer of 25 is de accu van de outlander leeg en transformeert de auto in een benzineslurper die 1 op 10 rijdt.

Via een vriend gewezen op een financieel vergelijk tussen een Tesla en een outlander en dat pakt verrassend uit.
Uiteindelijk ben ik in staat geweest mijn leasecontract over te doen aan iemand anders en heb ik op 31 januari een nieuwe X100D besteld, levering ergens in juni. Een week daarna kwam er een voorraadauto beschikbaar met vrijwel dezelfde configuratie en ben ik daarop overgestapt. Verwachte levering eind maart!
 
Hallo allemaal,
nu ik sinds een maandje in blijde verwachting ben van een prachtige X100D en inmiddels 1000 berichten gelezen heb op dit forum, stel ik me toch maar even netjes voor.

Ik ben Jur, 40 jaar, woonachtig in het prachtige Drenthe met gezin en al.
Een jaar of 3 geleden ben ik voor mezelf begonnen en heb toen een (f)outlander geleased vanwege twee belangrijke redenen. Ten eerste uit financieel oogpunt. Alle kosten zakelijk en slechts 7% bijtelling is best een goeie deal. Ten tweede is mijn kantoor op 15km afstand en kan ik dat met het bereik van de outlander gemakkelijk doen. Ergo, geen uitstoot op die ritten.

Maar de outlander en ik hadden geen gelukkig huwelijk. Hij is qua afwerking, zowel binnen als buiten, echt een klasse lager dan mijn Passat uit 2004(!) en de bediening is een samengeraapt zootje met slecht vertaalde navigatie en andere rare dingen. Daarnaast is hij ook niet echt mooi om te zien.
Vervolgens veranderde mijn werk en moet ik nu steeds vaker lange ritten maken van 120-240km enkele reis. Na een kilometer of 25 is de accu van de outlander leeg en transformeert de auto in een benzineslurper die 1 op 10 rijdt.

Via een vriend gewezen op een financieel vergelijk tussen een Tesla en een outlander en dat pakt verrassend uit.
Uiteindelijk ben ik in staat geweest mijn leasecontract over te doen aan iemand anders en heb ik op 31 januari een nieuwe X100D besteld, levering ergens in juni. Een week daarna kwam er een voorraadauto beschikbaar met vrijwel dezelfde configuratie en ben ik daarop overgestapt. Verwachte levering eind maart!
Goed gedaan Jur!
Van tegen je zin een leasecontract uitdienen -zeker terwijl de a.s. Tesla lonkt- is nog nooit iemand gelukkig geworden...
 
Hallo Allemaal,

Ik ben Chris, 31 jaren oud en woonachtig in het mooie heuvelachtige Limburg (NL) samen met mijn partner. In 2011 met 2 compagnons gestart als ondernemer.
Aanstaande donderdag is het eindelijk zo ver, mijn bestelde MS75D ophalen in Tilburg. In december op aanraden van een ander forumlid, maar met name goede vriend en compagnon de afweging voor een MS gemaakt t.o.v. mijn ICE A6 uit 2007. Op uiterlijk en mogelijkheden was ik er zo uit, na de kosten vergelijking was het eigenlijk een no-brainer om een bestelling te plaatsen om zeker te zijn dat de levering in 2018 zou plaatsvinden (4% bijtelling zekerheden). Gezien de levertijd voor de M3 opliep, en de luxe van de ruimte in de A6 is de M3 niet overwogen wat achteraf een goede keuze bleek.
Op het forum werkelijke levertijd model S ben ik reeds actief geweest, maar na de levering zal ik mij wellicht ook meer mengen in de andere topics. Leuk om te zien ook dat er verschillende Limburgers actief zijn op het forum. Wellicht dat wij elkaar vaker zullen treffen bij een SuC.
De E-Rally en de Party in maart komen nog wat vroeg maar wellicht dat ik aansluit bij volgende evenementen.

Fijne zondag aan een ieder,
Chris
 
Welkom @Chris We kennen elkaar al van dat andere topic. Ik woon iets noordelijker en ben in loondienst.

Ik word dagelijks meerdere keren aan jou herinnerd. Elke update melding staat op jouw naam. Ook al is het iemand anders.:p

Of we elkaar aan de pomp tegenkomen weet ik niet. Thuis krijg ik een lader en op het werk staan er wel 15.

Ook fijne zondag!!
 
Hi allemaal,
Na een aantal posts hier aangaande mijn degenererende parc distance control, toch maar even een voorstel momentje op dit voor mij zeer leerzame en ook vermakelijke forum.
Mijn naam is Frank, 45 jaar en woonachtig in het pittoreske Almere. Sinds 2008 afwisselend werkzaam als zzp’er in de ICT.
Sinds inmiddels 1maand zeer content met mijn mooie rode MS85 uit 2015. Na een aantal jaren in een A5 en een 525D is het rijden in deze auto een verademing, als moet ik in een krappe parkeergarage nog wel even wennen aan de breedte van deze auto.
Hoop hier met enige regelmaat als “newbe” wat nieuwe info op te slurpen.

Groet,

Frank
 
Hi allemaal,
Na een aantal posts hier aangaande mijn degenererende parc distance control, toch maar even een voorstel momentje op dit voor mij zeer leerzame en ook vermakelijke forum.
Mijn naam is Frank, 45 jaar en woonachtig in het pittoreske Almere. Sinds 2008 afwisselend werkzaam als zzp’er in de ICT.
Sinds inmiddels 1maand zeer content met mijn mooie rode MS85 uit 2015. Na een aantal jaren in een A5 en een 525D is het rijden in deze auto een verademing, als moet ik in een krappe parkeergarage nog wel even wennen aan de breedte van deze auto.
Hoop hier met enige regelmaat als “newbe” wat nieuwe info op te slurpen.

Groet,

Frank
Welkom Frank
Info zal je hier genoeg vinden.
 
Ik zal me hier ook even kort netjes voorstellen.

Mijn naam is Vincent, 34 jaar en ik woon in Kampen samen met mijn vrouw en twee kids. Ik werk nu een paar jaar als freelancer in de IT (software development & software security). Tesla/Elon vind ik ontzettend sympatiek en de model S een geweldig model. Toen de model 3 gereserveerd kon worden heb ik dat direct gedaan.

Na een ongeval met mijn leasewagen vorig jaar (total loss :( ) moest ik iets anders. Na kort wikken en wegen qua kosten, was ik met een proefrit en middagje bij tesla Duiven wel om. (Het hielp ook dat een vriend met een classic Model S al klaar stond met een kostenanalyse voor een MS) Wat een fantastische wagen. De model 3 reservering kon eraf, het ging een model S worden.

Inmiddels wacht ik op de aflevering en struin ik fora af voor allerlei informatie. Zo zal ik in eerste instantie nog wat creatief moeten laden want de laadpaal is iets later dan de auto. Gelukkig heeft mijn huidige opdrachtgever voldoende laadmogelijkheden en anders zal je me aantreffen bij de SuC Zwolle.

Groet,
Vincent
 
Ik zal me hier ook even kort netjes voorstellen.

Mijn naam is Vincent, 34 jaar en ik woon in Kampen samen met mijn vrouw en twee kids. Ik werk nu een paar jaar als freelancer in de IT (software development & software security). Tesla/Elon vind ik ontzettend sympatiek en de model S een geweldig model. Toen de model 3 gereserveerd kon worden heb ik dat direct gedaan.

Na een ongeval met mijn leasewagen vorig jaar (total loss :( ) moest ik iets anders. Na kort wikken en wegen qua kosten, was ik met een proefrit en middagje bij tesla Duiven wel om. (Het hielp ook dat een vriend met een classic Model S al klaar stond met een kostenanalyse voor een MS) Wat een fantastische wagen. De model 3 reservering kon eraf, het ging een model S worden.

Inmiddels wacht ik op de aflevering en struin ik fora af voor allerlei informatie. Zo zal ik in eerste instantie nog wat creatief moeten laden want de laadpaal is iets later dan de auto. Gelukkig heeft mijn huidige opdrachtgever voldoende laadmogelijkheden en anders zal je me aantreffen bij de SuC Zwolle.

Groet,
Vincent

Hi Vincent,
Weet niet of je de laadpaal al besteld hebt, maar die van mij had ik na 2 dagen hangen. Aankoop mijn MS was eveneens een redelijke ad-hoc actie. Dinsdag de MS, woensdag het laadpunt geregeld en vrijdag zowel de MS als laadpunt aan de muur.
Frank
 
  • Like
Reactions: Legionary
Hi Vincent,
Weet niet of je de laadpaal al besteld hebt, maar die van mij had ik na 2 dagen hangen. Aankoop mijn MS was eveneens een redelijke ad-hoc actie. Dinsdag de MS, woensdag het laadpunt geregeld en vrijdag zowel de MS als laadpunt aan de muur.
Frank

Dat was snel geregeld! Bij mij moet echter de hoofdaansluiting ook verzwaard worden, ik heb nu slechts 1x35A en ga naar 3x25A. Dat kan pas als de meterkast is aangepast. Maar... de afspraak staat op 3 dagen voordat de tesla er is. Dus na de tesla nog ongeveer 1 week zonder eigen laadpaal. Komt vast goed.
 
Dat was snel geregeld! Bij mij moet echter de hoofdaansluiting ook verzwaard worden, ik heb nu slechts 1x35A en ga naar 3x25A. Dat kan pas als de meterkast is aangepast. Maar... de afspraak staat op 3 dagen voordat de tesla er is. Dus na de tesla nog ongeveer 1 week zonder eigen laadpaal. Komt vast goed.
gewoon stopcontact in de nacht gaat ook prima.
 
  • Like
Reactions: Legionary
Een poosje terug zo stom geweest om de showroom in de P.C. Hoofdstraat op te zoeken. Geen idee waarom eigenlijk.
Mooi karretje die X.
Afspraak gemaakt. Klein proefritje.
3 weken later toch nog een afspraak gemaakt om de X een nachtje te laten logeren en even ongestoord Neerlandsch wegen onveilig te maken.
U raad het al! Inderdaad. In blijde verwachting van een nog te produceren Tesla 100D X.
Kan niet wachten.

Woonachtig in Mokum en met slechts een 8000km per jaar een aanschaf voor het leven. Maar dat heb ik bij bijna al mijn auto’s gezegd.
(totdat BMW besluit een volledig electrische 7 serie gaat maken die sneller laad dan de Tesla) ;-)

Iedereen veel veilige kilometers gewenst en we zien elkaar vanzelf een voor de paal staan.

Mvg Xander
 
Ik gluur al een hele tijd mee op dit forum, ook alweer een tijdje lid. Ik heb al heel wat draadjes (van voor tot achter) gelezen. Veel vragen gesteld en heel veel info zowel gelezen alsook rechtstreeks gekregen!
Ik ben 56 jaar, getrouwd, 2 kids (beiden nog studerend), zelfstandig werkzaam als bouwkundig adviseur en makelaar.
Ik werd in dec’17 geattendeerd op Tesla en met name op de operationele kosten. Een tijdje gekeken naar een gebruikt exemplaar, ivm 0% bijtelling (voor zover ik de regelingen dacht te kennen). Verder het onderwerp laten rusten. Per toeval in januari bij de outlet in Roermond in de pop-up store beland, aan de praat geraakt met salesmanager, enkele prangende vragen werden beantwoord en er werd gevraagd of ik interesse had in een proefrit. Wel, als echte petrolhead (excusez le mot), had ik hier wel oren naar. Een week later was het zover, en jawel, het virus had mij te pakken! Binnen twee weken 2x bij de accountant gezeten met vellen vol berekeningen en op 20-02 de MS75D besteld.
Ik wilde hem, uit kostenoverwegingen, zo ‘sober mogelijk’ maar ja, een schuifdak was ik al jaren gewend en Autopilot hoort er gewoon bij toch!? Auto komt op 19” maar de 21” Grey Turbines komen deze week binnen!
Verder lijstje van nog aan te schaffen spullen / accessoires aangelegd en nu is het grote aftellen begonnen!
In Juni is het zover, hij is vanaf 15-03 in productie....... Dan gaat mijn ICE V70D5 plaats maken voor Teslanero.
 
Nou, dan zal ik mij ook maar even voorstellen.
(dat mag ook wel aangezien ik al een maand of 6 mee lees)
Mijn naam is Marcel,52jaar en ik woon in Assendelft, nu 4 weken in het bezit van een nieuwe model S 75D.
Afkomstig van een Ampera en eerst de model 3 besteld, maar dat duurde zo lang dat ik toch maar ging kijken voor een model S.
Laden doe ik nu thuis met mijn omgebouwde paal van de Ampera.
We gaan wel over naar 3 fasen, maar eerst nog even een nieuwe meterkast plaatsen.
Op mijn werk laad ik wel met 3 fasen en dat is snel zat.
Inmiddels 4500 km gereden en wat dingetjes gekocht voor de auto zoals de dashcam voor achterop de spiegel (die nu 24/7 aanstaat)
De 21” grijze wielen en winterbanden op de geleverde 19”.
Zonnescherm en het bekende bakje onder het middenscherm en dat soort dingetjes.
Inmiddels al heel wat opgestoken door dit forum, waarvoor ik jullie erg dankbaar ben.

Met vr gr,
Marcel.
 
Hoop informatie hier en struikelde over deze draad. Bij deze.
Mijn naam is Robbie Castelijn, 50 jaar jong en wooonachtig in Amsterdam 3 bijna volgroeide kritische kinderen.
Ondernemer, oud beurs handelaar en eigenlijk hield ik alleen maar van Landrovers. V8, Defender, Discovery
als het maar veel geluid maakte. Dit is een hele overstap dus. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Tesla S 75D zilver met donkere 19" velgen. Ik vind m zelf erg geslaagd. Heb vooral interesse in tips&tricks om aankomende zomer probleemloos naar Spanje te kunnen rijden. Zodat ik niet de rest van de familie op m'n nek krijg met de keuze voor deze fantastische
auto. Ook van mij uit dank voor alle bijdragen tot zover.

mvg, Robbie
 
Ook even introduceren:

Mijn naam is Jan-Willem, ben getrouwd, vader van drie dochters en twee stiefzoons (yep, precies zeven bij elkaar, het past in de X) , woon in Utrecht en werk in de zorg. Jaren geleden heb ik al eens een aanbetaling gedaan voor een signature Model X maar omdat het allemaal wel erg lang duurde hier toch van af gezien. Intussen doorgereden met de Q7 waar we nu tien jaar in rijden, ook een heerlijke auto. Deze heeft 265.000 km gereden en begint wat slijtage verschijnselen te vertonen. Vorig jaar nog eens wat gerekend en toen bleek dat de kosten die ik al maakte voor de Q7 maar weinig zouden stijgen met de aanschaf van een Tesla was het niet zo moeilijk meer. In januari was er ineens een inventory Model X beschikbaar die precies aan onze voorwaarden voldeed. Tijdens het wachten zelf een HPWC geplaatst met drie fasen 16 Ampere aansluiting. Vorige week de auto opgehaald in Tilburg en erg tevreden. Al meerdere lange ritten gemaakt en geladen bij Superchargers. Vandaag de all-weather matten er in gelegd. Dash-cam denk ik nog over na.

Zeer bedankt voor alle informatie die jullie delen hier, heb er veel aan gehad!

Groeten,

Jan-Willem
 
Nou, dan zal ik mij ook maar even voorstellen.
(dat mag ook wel aangezien ik al een maand of 6 mee lees)
Mijn naam is Marcel,52jaar en ik woon in Assendelft, nu 4 weken in het bezit van een nieuwe model S 75D.
Afkomstig van een Ampera en eerst de model 3 besteld, maar dat duurde zo lang dat ik toch maar ging kijken voor een model S.
Laden doe ik nu thuis met mijn omgebouwde paal van de Ampera.
We gaan wel over naar 3 fasen, maar eerst nog even een nieuwe meterkast plaatsen.
Op mijn werk laad ik wel met 3 fasen en dat is snel zat.
Inmiddels 4500 km gereden en wat dingetjes gekocht voor de auto zoals de dashcam voor achterop de spiegel (die nu 24/7 aanstaat)
De 21” grijze wielen en winterbanden op de geleverde 19”.
Zonnescherm en het bekende bakje onder het middenscherm en dat soort dingetjes.
Inmiddels al heel wat opgestoken door dit forum, waarvoor ik jullie erg dankbaar ben.

Met vr gr,
Marcel.
Heb je waarschijnlijk een paar keer zien rijden in de Dorpsstraat. Welkom !!
 
eb vooral interesse in tips&tricks om aankomende zomer probleemloos naar Spanje te kunnen rijden. Zodat ik niet de rest van de familie op m'n nek krijg met de keuze voor deze fantastische
auto. Ook van mij uit dank voor alle bijdragen tot zover.
1 tip: genieten en ontspannen. Het is verrassend wat de laadstops met jou en met je passagiers doen. Je MOET rusten. Nooit gedacht dat 'moeten' zo rustgevend kon zijn. Anders wil je zo snel mogelijk weer weg en sakker je op al wie voor vertraging zorgt. Nu heb je tijd zat en er is altijd een restaurant of shopping center in de buurt (pas op, kan dure reis worden). En de extra duur van de reis weegt niet op tegen dat genot. De reis begint op je oprit.
1 disclaimer. Ik spreek voor een S90D. Maar ervaring leert mij dat ik enkel vol laad voor het vertrek van thuis. Aan de lader onderweg laad ik waarschijnlijk niet meer dan een S75 (want het wordt snel trager) en klopt het dat een S75 langer een hogere laadsnelheid aanhoud? Werkelijke nuttige batterijcapaciteit is dacht ik niet zo heel verschillend.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: RFMC and MarcelS