Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Even voorstellen. Ik ben Ron en heb naar dit forum gezocht (en gevonden zoals duidelijk mag zijn) omdat ik van plan ben een gebruikte Model S te gaan kopen. Ik heb zakelijk een E-Golf gereden en het elektrisch rijden beviel me uitstekend (ondanks de beperkte actieradius van de E-Golf), vooral de bijtelling aangezien het voor ons een tweede auto was. Privé rij ik een Prius+ (4 kids), dus de Model S zal rear facing seats moeten hebben helaas is het aanbod daarin beperkt en is achteraf inbouwen een optie, maar onderdelen hiervoor niet makkelijk te vinden. Ik ben hier al een tijdje rond aan het lezen om informatie te vinden met betrekking tot aandachtspunten bij aanschaf, dus tips zijn welkom budget 40K max.
 
Even voorstellen. Ik ben Ron en heb naar dit forum gezocht (en gevonden zoals duidelijk mag zijn) omdat ik van plan ben een gebruikte Model S te gaan kopen. Ik heb zakelijk een E-Golf gereden en het elektrisch rijden beviel me uitstekend (ondanks de beperkte actieradius van de E-Golf), vooral de bijtelling aangezien het voor ons een tweede auto was. Privé rij ik een Prius+ (4 kids), dus de Model S zal rear facing seats moeten hebben helaas is het aanbod daarin beperkt en is achteraf inbouwen een optie, maar onderdelen hiervoor niet makkelijk te vinden. Ik ben hier al een tijdje rond aan het lezen om informatie te vinden met betrekking tot aandachtspunten bij aanschaf, dus tips zijn welkom budget 40K max.
Welkom op het forum Ron.
Wat betreft die rear-facing seats in de S: dit werd door Tesla niet als een achteraf optie aangeboden omdat er in geval van die stoelen ook extra versterking in de carrosserie zit. Je wil wel dat je kinderen een beetje veilig zitten in het geval van een aanrijding van achteren.

ps zie hier: Het vraag en aanbod draadje
 
Ik heb ooit zo’n vervangwagen gehad. De rear facing seats werden sterk geapprecieerd...
...voor een rit van 10 minuten.
Je ziet niet wat de kinderen doen, ze kunnen zelf de gordel los maken,
als ze in de gordel zitten en ze laten iets vallen, kunnen ze er niet bij en vanaf de voorzetel kan je ze ook niet helpen. Geen troostsnoepje, koekje, zakdoek, speelgoedje...
er blijft ook alleen de frunk over als veilige bagageruimte...
Desillusie kwam snel.
 
  • Disagree
Reactions: GeertBroekmans
Ik heb ooit zo’n vervangwagen gehad. De rear facing seats werden sterk geapprecieerd...
...voor een rit van 10 minuten.
Je ziet niet wat de kinderen doen, ze kunnen zelf de gordel los maken,
als ze in de gordel zitten en ze laten iets vallen, kunnen ze er niet bij en vanaf de voorzetel kan je ze ook niet helpen. Geen troostsnoepje, koekje, zakdoek, speelgoedje...
er blijft ook alleen de frunk over als veilige bagageruimte...
Desillusie kwam snel.

tja, dat is in bijna elke 7zitter wel een beetje een probleem, heb een Zafira en de huidige Prius+ ook niet de mogelijkheid om bij de 3e zit rij te komen, maar daar komen de andere kinderen op de 2e zit rij dan wel weer voor van pas. Als ik zie hoe vaak we echt met z’n alle in de auto zitten valt dat ook wel reuze mee, af en toe eens een uitstapje met z’n alle en eens per jaar op vakantie in Nederland. De oudste is al bijna zover dat hij nergens meer mee naar toe gaat, dus dat bankje achterin is alleen voor die uitzonderlijke gevallen dat we met z’n alle op pad gaan. Helaas zit een Model X niet in het budget.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Dat had ik inderdaad al gelezen, dank je. In principe zou ik de extra balk ook achteraf in kunnen bouwen, maar zoals ik al had gezegd is zo’n complete set niet of nauwelijks te vinden.

Verkoper van 3e zitrij kan ook de verstevegingsbalk achter de bumper verkopen. Elke model S met 3e zitrij heeft ook deze verstevegingsbalk. Er staat een filmpje op YouTube van Rich Rebuilds hoe je deze kunt uitbouwen / inbouwen.
 
Goedenavond. Al sinds de zomer van 2019 hier op het forum aan het meelezen. In december registreerde ik mezelf hier en mocht ik mijn Tesla ophalen. Sinds toen een trotse eigenaar van een zwarte dechromed model S. Wat een top auto, ik zou nooit meer iets anders willen.

Daarbij lees ik met heel veel plezier elke dag dit forum en wordt het nu tijd actiever een bijdrage te leveren. Door eerst maar eens mezelf voor te stellen.
 
Even voorstellen... Ik hoop in november een Tesla Model 3 te bemachtigen. Momenteel rijd ik al 10 jaar Hyundai (begonnen met i10 en tegenwoordig een hybride Ioniq), dus het zal best even wennen zijn om een ander merk te rijden.

Van volledig elektrisch rijden droom ik al sinds 2010 (toen de eerste Leaf werd geintroduceerd). De Model 3 vond ik altijd al een prachtige auto en ik kijk er ook erg naar uit. Het superchargernetwerk is daarnaast een grote plus voor mij (anders zou ik ook nog kijken naar de Polestar 2 of E-Niro). Enige nadeel vind ik dat je de Model 3’s overal ziet. Vandaar dat ik mijn witte SR+ na aankoop direct laat wrappen in Pine Wood Green (met zwarte chrome delete) om deze toch een uniek jasje te geven.

Uiteraard lees ik graag mee op dit forum en zal geregeld wat vragen stellen ;-)
 
Sind vandaag ben ik ook overgestapt naar elektrisch rijden en wel met een mooie nieuwe Model S long range in Midnight Silver Metallic. Na uitgebreid proefrijden met zowel een E-tron als de Model S was het mij snel duidelijk dat het de Tesla moest worden. Netjes afgeleverd in Eindhoven waar ze alle tijd hebben genomen. Nu snel mijn eerste km’s gaan maken.
Veel plezier. Goede keuze maar waarom jouw keuze voor de Tesla?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Sinds enkele weken in bezit van een Model X, performance, Pearl White Multi-Coat, Black Turbine velgen, 6-zits versie. Ik maak voor mij werk veel kilometers en ben vaak bij een Supercharger te vinden. Een van jullie mede-forumgenoten wees me daar tijdens een leuk gesprek op dit forum! Erg leuk ik ga eens lekker rondlezen en als ik wat kan bijdragen zal ik dat hier vermelden.

Ik ben vooral benieuwd was jullie zoals doen tijdens het Superchargen want werken lukt me nog niet echt goed in de auto. Ik ga steeds ergens naar binnen maar dat is overal ook niet even handig nu. Tips altijd welkom!
 
Hallo allemaal,

Sinds 1 maand een blije bezitter van een Model 3 SR+, Solid Black, 19'', Z/W interieur, trekhaak, gewoon AP. Na een pre-order geplaatst te hebben op 31 maart 2016 :rolleyes:, ben ik er eindelijk in geslaagd om er eentje binnen te halen. Zelfs het reservatienummer werd behouden!

'Tesla is the future' wordt er gezegd, ze wisten zelfs al wat ik ging bestellen precies :) : besteld op 7 juli en hij werd gemaakt op 1 juli en 21 juli de boot op naar België.

Ik zal nog eens snel wat andere zaken moeten posten want zo'n leeg profielfotootje is ook maar niks ;-)
 
Hoi allen, heb sinds 2 weken een MX, Midnight Silver Metallic, 20" wielen, zwart/eiken interieur. Hou van klassiek zeg maar. M'n bmw 525i was vrijwel hetzelfde. Zelf laadpaal thuis geplaatst, Wallbox Pulsar Plus, 3 fase. Heb ongeveer 10 weken moeten wachten na bestelling, wat geloof ik best lang is. Ben van plan om voor korte afstanden trailer met paarden er mee te gaan trekken, kijken hoe dat gaat.

Proef gereden in M3, Kia en Audi, en de tesla's waren echt veruit favoriet.
 
Sinds een tijdje geen Tesla meer want de MS is verkocht en rijd volgens de app al een tijdje in Frankrijk rond. Het lijkt me heel sterk dat ik nog een keer een Tesla koop dus bij deze tot ziens en veel rijplezier allemaal.

Ik blijf wel wat onderwerpen volgen maar zal niet zo vaak meer op het forum komen.
 
Sinds een tijdje geen Tesla meer want de MS is verkocht en rijd volgens de app al een tijdje in Frankrijk rond. Het lijkt me heel sterk dat ik nog een keer een Tesla koop dus bij deze tot ziens en veel rijplezier allemaal.

Ik blijf wel wat onderwerpen volgen maar zal niet zo vaak meer op het forum komen.
Welke cabrio is het geworden?
 
  • Like
Reactions: JeroenM3LR2022