Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Welkom vanhoucke!
Leuk dat je een Model Y gaat bestellen. Een accesoire die je overweegt is misschien een zonnescherm voor het panoramadak?
Ik zou eerst eens kijken wat de ervaring is met het al behoorlijk getinte glas. In mijn model 3 geen moment het gevoel gehad dat het te warm werd of ik teveel in de zon zat. Ook niet in het zuiden van Europa met soms bijna tropische buitentemperaturen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Welkom vanhoucke!
Leuk dat je een Model Y gaat bestellen. Een accesoire die je overweegt is misschien een zonnescherm voor het panoramadak?
Ja, dat is ééntje waar ik aan denk om de kindjes goed te laten slapen.
Al moet ik zeggen dat het panodak van de M3 al behoorlijk donker leek (weekendje demowagen gereden).

Andere zaken waar ik aan denk:
- kofferrolluik (alhoewel dat dit in mijn huidige Passat meer open staat dan dicht)
- screenprotector
- kitje om het scherm te draaien (noodzaak hiervan zal wel na een weekje of twee duidelijk zijn)
- rode remklauwen (maar zie op tegen demontage + lak + ...) (of zo'n plaatje ervoor bij een bandenwissel)
- elektrische frunk zou mooi zijn, maar denk dat ik die amper ga gebruiken
- beetje PPF op de plaatsen waar de huidige auto last heeft instaplijsten enzo
- vloermatten in rubber
- indien nodig: straffere interieur led en zo'n welkomstlampjes met Y projectie :)
 
  • Like
Reactions: Fransosowitz
Ik zie geen must-have accessoires. Ruiten zijn donker genoeg, screen protector lijkt me nutteloos (heb er 159000km op zitten), scherm draaien is ook duur speelgoed. Rode remklauwen zie je toch niet als je rijdt.

Jawel, die rubber matten zijn goud waard! Maar das dan ook mijn enige upgrade ;)

Had ze in m’n vorige Tesla en nu weer. Zou gaan voor de originele van Tesla. Blijven (naar mijn mening) veel beter zitten als de goedkopere imitatie varianten.
 
Ik ben Juriaan en lees al een tijdje mee op dit forum, sinds eind juni eigenaar van een (nieuwe) zwarte Model 3 Long Range met FSD en acceleration boost.
Voordat ik deze bestelde regelmatig contact gehad met Tesla Rotterdam over de Model Y (waar ik de voorkeur voor had), en deze zou volgens hen pas Q1/Q2 2022 komen. Dit was voor mij te laat en dus in overleg met hen de Model 3 besteld die enkele weken later geleverd werd.

2 weken na het ophalen van mijn Model 3 werd bekend dat de Model Y in augustus naar Nederland zou komen, ik was hier niet heel blij mee.
Nog contact gehad met Tesla Rotterdam maar deze zeiden niets voor mij te kunnen betekenen en dat de Model 3 inruilen de enige optie was.

Uiteindelijk 2 weken geleden de knoop doorgehakt om de Model 3 weg te doen en een Model Y te bestellen en deze wordt aanstaande maandag geleverd.
 
Ja, dat is ééntje waar ik aan denk om de kindjes goed te laten slapen.
Al moet ik zeggen dat het panodak van de M3 al behoorlijk donker leek (weekendje demowagen gereden).

Andere zaken waar ik aan denk:
- kofferrolluik (alhoewel dat dit in mijn huidige Passat meer open staat dan dicht)
- screenprotector
- kitje om het scherm te draaien (noodzaak hiervan zal wel na een weekje of twee duidelijk zijn)
- rode remklauwen (maar zie op tegen demontage + lak + ...) (of zo'n plaatje ervoor bij een bandenwissel)
- elektrische frunk zou mooi zijn, maar denk dat ik die amper ga gebruiken
- beetje PPF op de plaatsen waar de huidige auto last heeft instaplijsten enzo
- vloermatten in rubber
- indien nodig: straffere interieur led en zo'n welkomstlampjes met Y projectie :)

Het panoramadak dimt de zon inderdaad goed (in mijn Model 3 althans), maar een zonnescherm zal zeker schelen om de auto wat koeler te houden. Ik heb daar op internet diverse goede dingen over gelezen.
Mocht ik voor een Model Y gaan, dan denk ik ook zo'n scherm aan te schaffen.
 
Ik ben Juriaan en lees al een tijdje mee op dit forum, sinds eind juni eigenaar van een (nieuwe) zwarte Model 3 Long Range met FSD en acceleration boost.
Voordat ik deze bestelde regelmatig contact gehad met Tesla Rotterdam over de Model Y (waar ik de voorkeur voor had), en deze zou volgens hen pas Q1/Q2 2022 komen. Dit was voor mij te laat en dus in overleg met hen de Model 3 besteld die enkele weken later geleverd werd.

2 weken na het ophalen van mijn Model 3 werd bekend dat de Model Y in augustus naar Nederland zou komen, ik was hier niet heel blij mee.
Nog contact gehad met Tesla Rotterdam maar deze zeiden niets voor mij te kunnen betekenen en dat de Model 3 inruilen de enige optie was.

Uiteindelijk 2 weken geleden de knoop doorgehakt om de Model 3 weg te doen en een Model Y te bestellen en deze wordt aanstaande maandag geleverd.
Welkom!
Jeetje, dat is wel pech met de timing! Ik kan me voorstellen dat je baalde.
Waarschijnlijk zul je niet veel afgeschreven hebben op de Model 3, maar extra geld zal het sowieso gekost hebben lijkt me.
 
Hallo!

Graag wil ik me op dit forum even voorstellen. Ik lees al een maandje of 2 mee en vond het nu tijd om me te registreren.

Ik ben een echte autoliefhebber. Begonnen met een Lancia Thema V6, daarna Ibiza Cupra, Ibiza TDI 130pk (gechiptuned naar 173pk) en nu een Audi A4 V6.

Tot voor kort was ik behoorlijk sceptisch over Tesla. Ik dacht, als de grote Duitsers gas gaan geven dan is Tesla zo van de kaart geveegd. Toen ik me er echter meer in verdiepte en her en der flink wat info had verzameld begon ik toch te twijfelen. Heb heel veel gelezen over Tesla (o.a. op dit forum) en veel filmpjes op Youtube gekeken. Ben toch wel onder de indruk geraakt van de techniek en prestaties van Tesla.

Omdat ik op zoek ben naar een andere auto toch ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken om een proefrit te maken in een Tesla. Sindsdien ben ik om.

Complimenten voor jullie uitgebreide forum en vele reageerders die zeer nuttige info geven!
 
Hey, ik ben Peter. Altijd diesel / benzine gereden, nu mijn eerste EV besteld: een Model Y. Levering staat gepland voor woensdag 15 september, ik heb hem 10 augustus besteld. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, ik rij zo'n 35-40.000 km per jaar. Althans, voor we de Corona periode in gingen. Nu is het wat minder, zo'n 20.000.

Ik kan niet wachten tot de 15e....
 
Hey, Ik ben Tom
Ik dacht me ook even voor te stellen gezien ik nu al paar maand het forum volg en een paar posts gedaan heb.
Eerst begin van het jaar een Model X besteld maar uiteindelijk nu met Model Y (zwarte LR met 20" induction velgen en zwart interieur) aan het rijden sinds augustus.. Zeer tevreden van de wagen in de paar weken dat ik hem nu heb en ik kijk uit naar het verdere avontuur met EV rijden :)
 
Hi allemaal!

Nu officieel 1 maand eigenaar van een Model 3 SR+ (MiC). Al jaren Tesla fan en nu eindelijk ook kunnen ervaren waar ik al zoveel over gezien/gelezen heb. Ik kijk ernaar uit om hier nieuwe dingen te leren en af en toe een leuke route/rit bij te wonen. Tot nu toe al veel dingen geleerd van het meelezen en de eerste supercharge sessie zit er al op (profielfoto).

Tot bij de laadpaal allemaal! ;)
 
Hey, ik ben Peter. Altijd diesel / benzine gereden, nu mijn eerste EV besteld: een Model Y. Levering staat gepland voor woensdag 15 september, ik heb hem 10 augustus besteld. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, ik rij zo'n 35-40.000 km per jaar. Althans, voor we de Corona periode in gingen. Nu is het wat minder, zo'n 20.000.

Ik kan niet wachten tot de 15e....

Veel plezier vandaag Peter!
 
Ligt het aan mij of is het niet mogelijk een eerdere post te editen op dit forum?
Anyway, hier heb ik kort mijn eerste ervaring beschreven: Model Y levering
Dat kan enkel korte tijd na het posten (ik dacht 20 minuten). En voor een aantal zaken (zoals ook een profielfoto toevoegen), moet je eerst een aantal posts gedaan hebben. Misschien is dit voor het mogen wijzigen ook zo.