You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben vooral benieuwd of een Model S op Autopilot door andere bestuurders niet zal worden gezien als "irritant" of "langzaam".
Die ervaring heb ik nu al. Als ik in redelijk druk verkeer op de TACC rij, is de afstand tussen mij en de voorganger voor velen veel te groot (ook op stand 1...). En dus schieten ze ineens naar rechts, halen me rechts in en zetten hun auto tussen mijn voorganger en mij in, druk gebarend naar me. Uiteraard zakt de auto nu weer meer naar achteren zodat de volgende hetzelfde kan doen.
Dat merkte ik al met de TACC van een E-klasse waar ik ongeveer 3 jaar geleden in reed. Ik vond dat hij ook te langzaam weer begon met versnellen zodra er ruimte ontstond.Die ervaring heb ik nu al. Als ik in redelijk druk verkeer op de TACC rij, is de afstand tussen mij en de voorganger voor velen veel te groot (ook op stand 1...). En dus schieten ze ineens naar rechts, halen me rechts in en zetten hun auto tussen mijn voorganger en mij in, druk gebarend naar me. Uiteraard zakt de auto nu weer meer naar achteren zodat de volgende hetzelfde kan doen.
Nu kan ik dus twee dingen doen: of ik sluit het gat zelf zodat dit niet gebeurt, of (en dat doe ik nu eigenlijk steeds in de spits) ik ga lekker relaxed op de TACC op de meest rechterbaan rijden, alleen af en toe een vrachtwagen in halen en voor de rest genietend van een relaxte rit naar huis of naar het werk..
Links blijven rijden, rechts ingehaald worden. Super!
Maar wat ik graag aangepast zou willen zien is de afstand bij stilstand. Die hoeft niet zo ver te zijn. De achterliggende wagen denkt nu soms dat je nog een stukje verder gaat aanschuiven en indien dat niet zo is, levert dat soms gevaarlijke situaties op.
dus afstand houden afhankelijk van snelheid.
Dat doet hij nu juist wel. In de file zet ik hem, als ik rechts rij, op stand 7. De afstand is dan meer dan ruim genoeg voor invoegend verkeer om er tussen te komen, maar hij kruipt wel netjes naar de voorganger toe als die stilstaat. Uiteindelijk sta ik er dan ook stil achter, met een meter tussen de auto's in. Net zoals ik het zelf zou doen...
Ik dacht bij Jan te lezen dat hij dat nu juist niet doet bij stand 7.
Ik kan me vergissen. Ik ga het zo nog wel een keer proberen. Een file vinden is vanmiddag niet moeilijk
Maar ergens is het toch raar dat wij dan maar dicht op onze voorliggers moeten gaan rijden, omdat anderen gevaarlijk gedrag gaan vertonen terwijl wij ons juist aan de regels houden (voldoende afstand houden)? Het is vrij gevaarlijk om weinig afstand te houden, zeker in rare situaties (zoals remmend verkeer op de snelweg). Ik probeer eigenlijk wel zoveel mogelijk 2 seconden afstand te houden en ben op dat punt ook wel tevreden met de TACC, want anders heb ik de neiging om, net als veel anderen, te dicht op mijn voorligger te gaan rijden bij drukte.
Maar irritant is het wel dat andere mensen er soms geen begrip voor hebben.
Volledig met je eens, mensen rijden ook té kort op anderen, echter, als jij als TACC-rijder (nieuw woord?) ALTIJD maar dat grote gat houdt, dan wordt jij als langzaam en vervelend ervaren wat uiteindelijk tot gevaarlijk rijgedrag kan zorgen.