TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Sep 18, 2015.

1. Zee

Zee Member

Donderdag is D-day.....
    image.png

2. Glitch

Glitch Member

Hoop ook dat de navigatie een flinke update krijg gisteren weer een mooie route gezien op mijn scherm die 3x zo lang was.

3. Leon W

Leon W Member

ImageUploadedByTapatalk1444547370.087531.jpg
    Kennelijk komt er 7.1 met grotere update voor de non-autopilot auto's....

4. dicktump

dicktump Member

Binnenkort op de snelweg: 10 Tesla's die braafjes achter elkaar aan rijden, terwijl de bestuurders de krant lezen :D

5. tonvanboven

tonvanboven Member

Toch wordt hier (weer) een verkeerd beeld neer gezet over het rijden met autopilot. Je blijft als bestuurder verantwoordelijk voor het rijden, voor het lezen van de krant zul je iets anders moeten verzinnen.

6. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Dat klopt. Wil het "aanvaard" worden door het publiek moeten we niet meer doen dan benadrukken dat de auto weer iets veiliger is geworden omdat hij oplet op momenten dat wij dat eventjes niet doen (radio bedienen, nav. instellen, slok koffie nemen, passagier of kinderen achterin aankijken en toespreken etc.)
    Zeker niet gaan roepen dat we nu krant kunnen lezen, met de telefoon spelen etc.
    Dat is met autopilot ook niet de bedoeling. Dat komt straks wel met autonomous driving maar het is niet de kern van auto-pilot.

Maar, het blijft schitterend en terwijl anderen er over praten komt het gewoon maar wel jammer dat ik het niet heb :wink:

7. dicktump

dicktump Member

Was ook niet serieus natuurlijk :) Zie mijn eerdere berichten, ik ben aardig duidelijk in dit topic over dat je als bestuurder verantwoordelijk blijft.

8. gelden

gelden Well-Known Member

En toch denk ik dat het wel gaat gebeuren met v7 hoor. Krant of op telefoon lezen. De auto geeft het duidelijk aan als hij twijfelt, in andere gevallen kun je er op de snelweg prima op vertrouwen volgens mij.

9. Jamas

Jamas Member

Inderdaad, nu al met TACC aan hoef je niet 100% alert te zijn.
    Het is zo relaxed autorijden, file rijden en onnodige remmen tot stilstand acties in de ochtend worden zonder probleem door de auto afgehandeld. Laat maar komen die versie 7 :)

10. Andre68

Andre68 Driving BlueBolt

Precies, mag ook woensdag hoor Elon [emoji106]

11. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Zal waarschijnlijk vrijdag worden.

12. ebullio

ebullio Well-Known Member

Kan ook zijn dat de eerste hem donderdag krijgt en de laatste eind december

13. Namervio

Namervio Member

Ik zag ergens staan dat de (volgens mij in de US) de roll-out 5 dagen zou gaan duren. Het lijkt me vrij snel eerlijk gezegd - zal in de praktijk ongetwijfeld langer duren..

14. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ik had het meer op het tijdsverschil tussen West-US en West-EU. :smile:

15. jpet

jpet Jan P.

Ben benieuwd of ze in alle landen ook zomaar alle functionaliteiten kunnen uitrollen. V7 (de nieuwe UI) OK, maar de auto-pilot features is mogelijk toch niet zo vanzelfsprekend.

16. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

Hij heeft het alleen over donderdag overigens....zie nergens datum staan. Kan me nog iets herinneren op 30-jan-2014 in Amsterdam waarbij "soon" vaak werd gebruikt......

Ik zie de update wel verschijnen, 7.1 zal dan wellicht leuker zijn voor de classics. Enige leuke wat ik me kan voorstellen is betere sprintjes, hogere top??

17. redevries

redevries René de Vries

De security update (net voor het hackerscongres), is er ook in een paar dagen uitgegaan en als ik me goed herinner is de luchtvering update indertijd ook zeer snel gegaan. Maar 100% uitrol zal zeker even duren. Er zijn in het US forums (zoals gewoonlijk) wat koppige mensen die het een of het ander niet mooi vinden en niet van plan zijn het te installeren. Verder heb je, zeker in de US, auto's die te weinig online zijn. Maar, ik denk dat de meerderheid snel kan worden uitgerold.

18. Namervio

Namervio Member

Ja, hebt gelijk dat het update proces recent een aantal keren snel is gegaan. Ik hoop natuurlijk ook dat het deze keer zo zal zijn; een week voordat ik een paar dagen op vakantie kan het prima timing zijn.

Ik zat echter naar de update naar 6.0 (vroeger...) erg achteraan in de rij. Ik heb verdrongen hoe vaak ik in de auto gekeken had (de notificatie voor een software update was er volgens mij ook nog niet) of de update beschikbaar was; maar dat heeft toen erg lang geduurd. Anyway, wachten nog maar even!

19. redevries

redevries René de Vries

Inderdaad, overpromise en underdeliver zijn al lang een bekend motto. Wat eigenlijk jammer is, want wat er WEL wordt geleverd is ook al heel erg geweldig.

20. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Ik heb mezelf voorgenomen om er niet zo hard naar uit te kijken als vorige keer. Er zitten voor niet autopilot drivers ook niet zoveel goodies op. Nieuwe kaarten zou mij al veel vooruit helpen.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC