Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar leven we onder de aanname dat de software zich als 'gereed voor installatie' meldt, zodra deze compleet is gedownload.

Waarom zou V7 niet al eerder gedownload kunnen worden en op zich op een specifiek moment (zeg even 15-10-2015 21:00) als installeerbaar melden?
 
Blijkbaar leven we onder de aanname dat de software zich als 'gereed voor installatie' meldt, zodra deze compleet is gedownload.

Waarom zou V7 niet al eerder gedownload kunnen worden en op zich op een specifiek moment (zeg even 15-10-2015 21:00) als installeerbaar melden?
Volgens mij hebben we dat nog niet eerder meegemaakt.
In een tweet meldt Elon dat hij verwacht dat v7 (in de US althans) binnen 5 dagen zal zijn uitgerold.
 
Afgezien van het feit dat het zelf parkeren en roepen van de auto niet in versie 7 zit, is het op de snelweg grotendeels zonder directe tussen komst van de bestuurder wel gerealiseerd. Ik vermoed dat het auto-pilot ook in versie 7 nog beta zal zijn, er zal nog veel data verzameld moeten worden kijk bijvoorbeeld naar hoe snelwegen zijn ingericht, globaal verschilt nogal zeker als je dit US vs Europa bekijkt. Autopilot gaat er zeker voor zorgen dat het rijden op de snelweg ontspannen wordt en de beleving zal alleen maar beter worden.
 
Firmware 7.0

En omdat Elon getweet heeft dat het in 7.1 komt.


Vreemd stukje journalistiek: "With Autopilot, though, Elon Musk is behind the likes of the Infiniti Q50, which sells for a base price of under $40,000, and cars from Volvo.". Volvo heeft enkel nog een concept laten zien en het systeem van Infinity is niks meer dan een lane assist die niet alleen op rechte stukken werkt...?

In een Opel Corsa van net boven de 20 mille zit het tegenwoordig ook al veel basistechniek. Opel Corsa | Compacte 3-deurs stadsauto - Opel Nederland

Ik heb er zo een rijden voor een van de medewerkers, is simpel en werkt prima. In de allernieuwste versies is er ook een WiFi hotspot.
 
Wellicht dat het uit veiligheidsoverwegingen niet werkt omdat de gaten in de weg nog niet gedetecteerd kunnen worden? :biggrin:
3d (2).jpg


Overigens hoop ik dat de parkeermodus wel beter werkt dan bij Peugeot :wink:

tussenpassen.jpg
 
Ik zie de update wel verschijnen, 7.1 zal dan wellicht leuker zijn voor de classics. Enige leuke wat ik me kan voorstellen is betere sprintjes, hogere top??

Ik heb altijd begrepen dat de motoren van de classic S85 en P85 gelijk zijn, de inverters daarentegen zouden verschillend qua vermogen zijn.
Er is dan slechts een software update nodig om een S85 motor hetzelfde koppel als een P85 te laten leveren tot het moment dat bij een bepaalde snelheid het maximale vermogen van de S85 inverter wordt bereikt.
Nu zal Tesla dat niet gaan doen, want dan zouden een hoop P85 bezitters onaangenaam verrast worden.
Maar een beetje extra pit vanaf 0 km/uur bij de S85 lijkt mij wel aannemelijk.
 
Inderdaad, nu al met TACC aan hoef je niet 100% alert te zijn.
Het is zo relaxed autorijden, file rijden en onnodige remmen tot stilstand acties in de ochtend worden zonder probleem door de auto afgehandeld. Laat maar komen die versie 7 :)

Is heerlijk rijden met TACC aan idd, ben er in korte tijd grote fan van geworden.

Tegelijkertijd in bepaalde situaties (aanrijden naar een (bijna) stilstaande auto of afrit die naar beneden afloopt) heeft die van mij t nog moeilijk. Veel te laat en abrupt remmen. Heeft nog geen mogelijkheid om snelheidsverschil tussen zichzelf en voorganger te meten denk ik. En door die aflopende afrit lijkt ie over de voorganger heen te kijken en ziet ie m daardoor vrij laat.