Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Flitsmeister two

This site may earn commission on affiliate links.

bartdv

Raven MSLRP-FSD & Classic S60
Iemand ervaring met de Flitsmeister two in een tesla.


Lees bijzonder veel slecht behalve op de tesla360.nl site. Daar is het een must have.

Zoek oplossing voor de vele trajectcontroles in mijn buurt. Zijn allemaal
Naar 30km/u zero tolerantie bijgesteld. Ben rapper met de fiets.
 
Zoek oplossing voor de vele trajectcontroles in mijn buurt. Zijn allemaal
Naar 30km/u zero tolerantie bijgesteld. Ben rapper met de fiets.
Adaptieve cruise control.

Zit standaard op je Tesla.

En op die trajectcontrole staat de gewone tolerantie hoor.


1685907293016.png
 
Zoals hierboven door @wooter gemeld:
Correctie van 3km/u, daarboven nog een correctie van 3% op de gemeten snelheid. En als toetje, afgerond volgens de geldende afrondingsregels.

Dat ziet er dan uiteindelijk zo uit 😡

Schermafbeelding 2023-06-04 om 21.54.56.png

En wat is er precies gebeurd?
Een voorligger in (meer dan) schijnbaar dronken toestand had moeite met zijn snelheid en vak te houden. Toen ik de kans zag heb ik mijn paardjes een zweepslag gegeven en ja... voor je het weet zit je ver over de 100km/u. Op een trajectcontrole van 1km wegen die paar 100 meter natuurlijk behoorlijk door.
Die zatlap is waarschijnlijk veilig thuis geraakt zonder boete (en dat deed me meer pijn dan die boete)

Ah ja, dat was de tweede boete in dezelfde week. Op de andere dacht AP dat ik 70km/u mocht, terwijl er leuk aan 50km/u geflitst werd. Vertrouwen in AP is goed, controle is beter (en goedkoper).

Dat ziet er dan zo uit:

TU94L64050202023.jpg

Je ziet op de foto hoe druk het hier is en hoe onverantwoord het is om hier 63km/u te rijden
 
Last edited:
  • Love
Reactions: Nick-m
Die van mij heb ik destijds geretourneerd. Wou niet opstarten wanneer het koud was. Of het scherm bleef zwart.
Volgens mij is het meeste inmiddels wel opgelost. Alhoewel ik laatst las dat het ongeveer 90% van de tijd goed werkt. En 10% van de tijd moet je het ding herstarten. Volgens mij gaat dat juist het hele idee van dat ding voorbij.
 
  • Like
Reactions: bartdv
Adaptieve cruise control.

Zit standaard op je Tesla.

En op die trajectcontrole staat de gewone tolerantie hoor.


View attachment 943932
Daarmee weet in nog niet of ik in een traject controle zit. De meeste weet ik maar heb spijtig ondervonden dat ik erook veel niet zie of weet.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik heb een Flitsmeister One. Deze heeft een tijd veel moeite gehad met opstarten en was daardoor niet betrouwbaar. Dit is met een update van de Flitsmeister app volledig verholpen. Dat zorgde destijds voor veel negatieve reacties uiteraard. Misschien bij de Two hetzelfde?
 
  • Like
Reactions: bartdv
Ik heb de Flitsmeister app gewoon zo ingesteld dat hij automatisch start. Onder geluidsopties zet je vervolgens het Bluetooth-profiel op HFP en dan hoor je de meldingen op dezelfde wijze als een inkomend telefoon gesprek. Heb je helemaal geen FM two voor nodig.
 
  • Like
Reactions: Ordep
Ik heb de Flitsmeister app gewoon zo ingesteld dat hij automatisch start. Onder geluidsopties zet je vervolgens het Bluetooth-profiel op HFP en dan hoor je de meldingen op dezelfde wijze als een inkomend telefoon gesprek. Heb je helemaal geen FM two voor nodig.
Nodig is een groot woord, maar met zo'n inkomend telefoongesprek wordt wel je muziek onderbroken op een manier die ik persoonlijk vrij storend vind. Je kunt flitsmeister wel instellen dat hij geforceerd de telefoonspeaker gebruikt wat ik dan een betere optie vind, maar daarmee had ik vaak problemen met de volume instellingen van de app dus dat werkte ook niet echt lekker. De FM One (en Two ook) geeft gewoon altijd een beschaafd signaal en werkt voor mij vlekkeloos. Het automatisch starten van de app werkt in mijn ervaring ook beter met de FM One dan puur op bluetooth.

Opmerkingen dat je je maar aan de snelheid moet houden voegen m.i. niet echt iets toe aan deze thread. Beetje hoog moraalridder gehalte als je het mij vraagt. Met een paar km te hard (na correctie...) langs een flitspaal op een doorgaande weg in een stad rijden overkomt iedereen wel eens en dan is FM toch echt een uitkomst.
 
  • Helpful
Reactions: peter85
Opmerkingen dat je je maar aan de snelheid moet houden voegen m.i. niet echt iets toe aan deze thread. Beetje hoog moraalridder gehalte als je het mij vraagt. Met een paar km te hard (na correctie...) langs een flitspaal op een doorgaande weg in een stad rijden overkomt iedereen wel eens en dan is FM toch echt een uitkomst.
Ik heb vroeger ook zo een dingetje gehad, een Mini Coyote.

Ja, dat was 100% om hard te rijden. En dan had die nog niet alle flitsers gezien.

En ik stop erover, van zodra ik geen bumperklevers meer zie als ik overdag over de A2 rij.

Nederland is daar wel een beetje frustrerend rijden, want eens 19u rijden die bumperklevers helemaal geen 130, en rij je ze weer allemaal voorbij. Sla mij dood wat er aan scheelt.

Overigens laat je Tesla normaal gezien perfect zien wat de snelheidslimiet is, dus als je op TACC rijdt kan het gewoon niet dat een vaste flitspaal je nog pakt. Ik rij al 6 jaar boetevrij op TACC/AP, en de enige boetes die ik nog heb zijn van keren dat ik lekker zelf het rechter pedaal zat in te duwen op een lokale weg.

Je kan zelfs in je auto instellen dat ie bij overschrijding van de maximumsnelheid + optionele marge een visueel en/of audio signaal geeft. Wat je Flitsmeister dus ook doet.
 
Zoals hierboven door @wooter gemeld:
Correctie van 3km/u, daarboven nog een correctie van 3% op de gemeten snelheid. En als toetje, afgerond volgens de geldende afrondingsregels.

Dat ziet er dan uiteindelijk zo uit 😡

View attachment 943936

En wat is er precies gebeurd?
Een voorligger in (meer dan) schijnbaar dronken toestand had moeite met zijn snelheid en vak te houden. Toen ik de kans zag heb ik mijn paardjes een zweepslag gegeven en ja... voor je het weet zit je ver over de 100km/u. Op een trajectcontrole van 1km wegen die paar 100 meter natuurlijk behoorlijk door.
Die zatlap is waarschijnlijk veilig thuis geraakt zonder boete (en dat deed me meer pijn dan die boete)
Om dat gemiddelde aan te tikken moet je toch wel moeite gedaan hebben.

Sowieso heb ik een zatlap liever voor me, dan achter me. Voor me kan ik nog stoppen, achter me moet ik hopen dat hij nuchter genoeg is om te stoppen.

Had je overigens 112 gebeld om de zatlap te melden? 😅

Ah ja, dat was de tweede boete in dezelfde week. Op de andere dacht AP dat ik 70km/u mocht, terwijl er leuk aan 50km/u geflitst werd. Vertrouwen in AP is goed, controle is beter (en goedkoper).

Dat ziet er dan zo uit:

View attachment 943937

Je ziet op de foto hoe druk het hier is en hoe onverantwoord het is om hier 63km/u te rijden
Meeste wegen met bebouwing aan beide kanten en geen apart afgelegen fietspad worden 50. Net omdat hier vaak verkeer invoegt of wil afslaan. Op een zondagochtend zonder verkeer is 63 misschien veilig, maar op zo een trajecten staan geen variabele snelheidslimieten. De betreffende staat is overigens een lokale verbindingsweg doorheen een woonwijk. In NL is dit ook gewoon 50 hoor.
 
Nederland is daar wel een beetje frustrerend rijden, want eens 19u rijden die bumperklevers helemaal geen 130, en rij je ze weer allemaal voorbij. Sla mij dood wat er aan scheelt.
Het zijn dan overigens wel de Belgische kentekens die zich geen weet kennen van verkeersregels,...en dat heeft niks met voor of na 19:00 te maken :)
 
Overigens laat je Tesla normaal gezien perfect zien wat de snelheidslimiet is, dus als je op TACC rijdt kan het gewoon niet dat een vaste flitspaal je nog pakt.
Jouwe misschien, maar mijne met AP1 zit er toch nog regelmatig naast. Toevallig gisteren overdag uit Alkmaar naar Haarlem nog dat ie dacht dat ik 120 mocht (wat daar de limiet na 19:00 uur is).

Ik ben geen enorme hardrijder en al helemaal geen bumperklever maar ik vind Flitsmeister nog steeds erg prettig. Soms trek je eens een keer stevig op en ga je eventjes boven de limiet, of je haalt even iemand in. Of je rijdt nét iets te hard op die doorgaande 50/70km weg. Dankzij Flitsmeister heb ik al jaren geen snelheidsboete meer gehad. In de 26 jaar dat ik mijn rijbewijs heb sowieso letterlijk op 1 hand te tellen. Ik denk dat je er goed aan zou doen geen aannames over iemands rijgedrag te doen puur omdat Flitsmeister gebruikt wordt.
 
Ook hier de Two recent besteld (maandje geleden).
Flitsmeister opstarten vanuit de app vraagt dat je telefoon (IOS) unlocked is, en dat is ie bij mij niet standaard als ik instap, ik was daardoor regelmatig op stap zonder dat Flitsmeister aanstond. Ben ook geen echte hardrijder maar opletten of ik 100 of 110 rij doe ik zelden.

De eerste TWO liep vast tijdens eerste installatie/updaten van de firmware.
Klantenservice heeft vervolgens rap 'n 2e toegestuurd. Werkt goed en bevalt goed tot nu toe.

Voordeel van Flitsmeister behalve de meldingen is dat de aangegeven toegestane snelheid vaker klopt dan de data in de Tesla navigatie. Je ziet die max snelheid (of andere melding) in het display van je TWO. En tot slot: de TWO maakt een bescheiden piepje zonder onderbreking van je radio, favoriete playlist of podcast. Voor mij voldoende om even op te letten of ik goed zit met m'n snelheid.
 
Ik heb vroeger ook zo een dingetje gehad, een Mini Coyote.

Ja, dat was 100% om hard te rijden. En dan had die nog niet alle flitsers gezien.

En ik stop erover, van zodra ik geen bumperklevers meer zie als ik overdag over de A2 rij.

Nederland is daar wel een beetje frustrerend rijden, want eens 19u rijden die bumperklevers helemaal geen 130, en rij je ze weer allemaal voorbij. Sla mij dood wat er aan scheelt.

Overigens laat je Tesla normaal gezien perfect zien wat de snelheidslimiet is, dus als je op TACC rijdt kan het gewoon niet dat een vaste flitspaal je nog pakt. Ik rij al 6 jaar boetevrij op TACC/AP, en de enige boetes die ik nog heb zijn van keren dat ik lekker zelf het rechter pedaal zat in te duwen op een lokale weg.

Je kan zelfs in je auto instellen dat ie bij overschrijding van de maximumsnelheid + optionele marge een visueel en/of audio signaal geeft. Wat je Flitsmeister dus ook doet.
Bedankt zo rij ik. Maar heb het probleem dat de gemeente waar ik woon met een privé bedrijf in zee is gegaan. Met als gevolg dat bijna alle straten nu sinds 1 week Max 30 km/u zijn. Bij gemiddelde van 31 km/u heb je een gas boete van 53€. Het zijn er nu 2 in 1 week. 1ste met gemiddelde van 32 en een ander 33. Mijn coyote app verwittigd als je in een traject controle te snel gaat en geeft ook de gemiddelde snelheid. Handig Ik hoopte dat de Flitsmeister zoiets was.
 
Bij gemiddelde van 31 km/u heb je een gas boete

Dat is dan wel na de wettelijke correctie van 6km. U reed dus in werkelijkheid al minstens 37km/u

 
  • Like
Reactions: Mars2020