Inderdaad.
Daar gaat men wel de tenen nog wat langer in het water dippen alvorens te springen (met gevolgen voor duurtijd en kost), maar toch gebeurt het nog dat er fouten in blijven.
Denk aan Boeing 737 max.
It’s been widely reported that Boeing’s decision to use a flight control software fix known as MCAS in its 737 MAX planes was one of the key factors that led to two crashes that killed 346 people.< | A veteran software engineer and pilot is on a mission to ensure that what went wrong at Boeing...
www.fierceelectronics.com
Mijn grote schrik is dat er ooit eens een AP ongeval gebeurt, waar niet de Tesla rijder, maar bv een moeder met kind het slachtoffer is. De gevolgen voor Tesla, de koers en de AP vergunning zouden dramatisch zijn.
Of hier nog wat voorbeelden.
One little line of code can cost hundreds of millions of dollars.
medium.com
Ik deed ooit een SAP project in pharma. Het duurde dubbel zo lang als andere projecten, wegens de strenge validatieprocedures. In de go-live nacht vonden wij nog een bug in de standaard SAP code (bestond al 20 jaar), waardoor iemand een recept van een medicijn kon wijzigen zonder goedkeuring van de kwaliteitsdienst. Men kon een BOM niet wijzigen, men kon een recept niet wijzigen, maar als men beide wijzigde volstond een goedkeuring voor 1 van de twee om beide naar productie te sturen. Dit was een showstopper. Dit is, hoewel het zondagnacht was tot bij SAP zelf gegaan om opgelost te krijgen.
Ik kan er nog 1 aan toevoegen: in de USA had men een bloedtest-robot gemaakt die testte op hepatitis en AIDS. Stalen met AIDS
OF hepatitis werdeN er uit gepikt. Stalen met AIDS
EN hepatitis bleven er in. Heeft verschillende doden tot gevolg gehad.
We zullen de discussie stoppen. Ik denk dat dit niet meer over andere automerken gaat en de softwareontwikkelingen best over laten aan de specialisten in Fremont. Als je toch denkt het beter te kunnen, stel ik voor dat je solliciteert bij Elon. Hij zal iemand die met oplossingen komt met plezier aanwerven.