Je kan
- ofwel nog 10 jaar wachten tot men er in slaagt om ze 99% van de tijd correct (100% wordt in onze generatie niet gehaald) ondertussen heb je niets.
- Ofwel nu al genieten van de 90% dat het wel correct werkt, met een kleine oplettendheid bij snelheidswissel om te zien of het knopt. Een er aren chauffeur hoeft zelfs niet te kijken. Die ‘voelt’ het.
Herinner je je nog de eerste navigatietoestellen? Door de onvolmaaktheid toonden ze eerst de volledige route en de navigatie startte maar als je die expliciet bevestigde.
Hadden ze de toestellen van die kwaliteit toen niet op de markt gebracht, dan hadden ze de leerschool niet kunnen doorlopen om tot de kwaliteit van de huidige systemen te komen.
Ik weet niet hoe het bij een M3 is, maar bij de S kan je de AP (en ook TACC) op 2 manieren instellen
- Hendel kort naar je toe trekken is TACC aanzetten aan de huidige snelheid (2 keer trekken is AP aan zetten)
- Hendel lang naar je toe trekken is snelheid automatisch laten aanpassen naar de max toegelaten snelheid (+je ingestelde marge). Hij versnelt dan als de toegelaten snelheid van 90 naar 120 gaat, wat volgens de database (verkeerlijk) het geval is in Vilvoorde (in werkelijkheid van 90 naar 70)
Wellicht gebruik je (onbewust) de tweede methode.
Of is er een fout in jouw hendel? Misschien blijft hij hangen zodat elk aantrekken als ‘lang’ gedetecteerd wordt.