Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo jammer dat Tesla de volledige FSD visualisatie voor ons in Europa niet beschikbaar maakt. Zou al heel gaaf zijn als wij iig de mogelijkheden zelf kunnen zien op het scherm.

Velen van ons hebben meer dan 6000 euro betaald en ik heb het gevoel dat we niet echt serieus genomen worden….
Je kunt je aanmelden.

 
Zucht... Ik heb weinig hoop voor FSD in Europa. Auto Lane change wordt nu weer ter discussie gesteld. In plaats van dat de autoriteiten onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om FSD in de toekomst te faciliteren, wordt er alleen maar krampachtig gekeken naar wat volgens de huidige regels niet mag. En zeker zolang de Duitse auto industrie nog geen tegenhanger heeft voor FSD en een dikke vinger in de pap heeft..

Tesla is facing scrutiny over Autopilot's auto lane change feature, may be considered illegal in Europe
 
Zucht... Ik heb weinig hoop voor FSD in Europa. Auto Lane change wordt nu weer ter discussie gesteld. In plaats van dat de autoriteiten onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om FSD in de toekomst te faciliteren, wordt er alleen maar krampachtig gekeken naar wat volgens de huidige regels niet mag. En zeker zolang de Duitse auto industrie nog geen tegenhanger heeft voor FSD en een dikke vinger in de pap heeft..

Tesla is facing scrutiny over Autopilot's auto lane change feature, may be considered illegal in Europe
Hoe kan Tesla z'n lane change assist niet mogelijk zijn?

1. Je moet torsie krachten op het stuur uitoefenen.
2. Je moet het knipperlichtpookje gebruiken.
3. Er moet ruimte zijn op de andere baan.
4. Volgens UNECE moet de hele verplaatsing binnen ik dacht 5 seconden gebeuren.


Het enige wat wellicht niet mag is het automatisch nemen van een afrit. Wat trouwens een zo ontiegelijk niet comfortabele feature is dat ik vaak AP net voor de afslag uit zet want de beweging is niet natuurlijk.
 
Het enige wat wellicht niet mag is het automatisch nemen van een afrit. Wat trouwens een zo ontiegelijk niet comfortabele feature is dat ik vaak AP net voor de afslag uit zet want de beweging is niet natuurlijk.
Helemaal eens. Ik heb het ooit eens een paar keer gedaan, maar daarna nooit meer. Meeste afritten (in de Randstad) zijn gecombineerde op en afritten en die neemt hij zowiezo niet en na een gewone afrit houdt FSD er toch mee op 200 mtr na de afrit. Voegt niet veel toe en als dat gaat sneuvelen overleef ik het wel.
 
Helemaal eens. Ik heb het ooit eens een paar keer gedaan, maar daarna nooit meer. Meeste afritten (in de Randstad) zijn gecombineerde op en afritten en die neemt hij zowiezo niet en na een gewone afrit houdt FSD er toch mee op 200 mtr na de afrit. Voegt niet veel toe en als dat gaat sneuvelen overleef ik het wel.

Gek bij mij gaat het bij 9 van de 10 goed en neemt hij ook nog de juiste baan na de afslag.
Wellicht iets minder vloeibaar idd, echter niet extreem. Lijkt mij ook een stukje beleven omdat je het niet zelf doet.
Als een ander rijdt heb ik ook altijd het gevoel dat het minder vloeiend gaat dan wanneer ik het zelf doe.

Het zou wel lekker zijn als hij normale afslagen eens goed ging nemen op NoA.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Lijkt mij ook een stukje beleven omdat je het niet zelf doet.
Als een ander rijdt heb ik ook altijd het gevoel dat het minder vloeiend gaat dan wanneer ik het zelf doe.

Het voelt alsof er iemand rijdt met z'n eerst rijles op de snelweg :cool: niet als of er iemand anders met rijervaring achter het stuur zit. Het is niet de taxi/chauffeur beleving in ieder geval.

Het zou wel lekker zijn als hij normale afslagen eens goed ging nemen op NoA.

Normale afslagen?
 
Het voelt alsof er iemand rijdt met z'n eerst rijles op de snelweg :cool: niet als of er iemand anders met rijervaring achter het stuur zit. Het is niet de taxi/chauffeur beleving in ieder geval.
Bij een taxichauffeur sta ik meestal doodsangsten uit.
Normale afslagen?
Ik bedoel de afslagen van bijv. A20 naar A12 etc. Jij weet wat er dan mis gaat. ;)
 
Het probleem is dat NoA de rechter rand van de rijbaan volgt. Als dat een vloeiende beweging is, vind je dat NoA dat perfect doet. Als dat een bruuske lijn is die plots een extra rijstrook creëert, dan slingert NoA.

Afslagen gingen een lange periode erg vloeiend qua sturen op Noa. (alleen versnellen net na nemen afslag was niet optimaal zonder voorligger)
Ergens rond Q3 - 2021 was het helaas opeens over na een software update.
Voorheen dagelijks gebruik van gemaakt, laatste periode neem ik zelf maar de afrit door Noa uit te schakelen vlak voor de afrit.

Ik spreek namens een M3 / HW3 / FSD ;) (kan bij andere modellen anders zijn uiteraard)