Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
@Phil V

Veel ja eens, maar reken je niet te rijk. De ellende is dat veel mensen op hetzelfde moment vervoer willen. Als we de spits met een uur zouden uitbreiden (half uur eerder, half uur later), zouden er geen files meer zijn. Tot op heden, zelfs met financiële incentives, is dat nog niet gelukt.
 
@Phil V

Veel ja eens, maar reken je niet te rijk. De ellende is dat veel mensen op hetzelfde moment vervoer willen. Als we de spits met een uur zouden uitbreiden (half uur eerder, half uur later), zouden er geen files meer zijn. Tot op heden, zelfs met financiële incentives, is dat nog niet gelukt.
FSD zal zelfs helpen om de spits uit te breiden. Hoeveel mensen willen er niet vroeger of later vertrekken, maar kunnen niet omdat de kinderen en passant naar school moeten gevoerd worden. Je zou dan een robotaxi kunnen vragen voor de kinderen.
Met FSD ontbijt je in de wagen en kan je nog een kwartier vroeger weg.
Boodschappen worden buiten de spits opgehaald. Vrachtwagens rijden ‘s nachts.
 
Niet zo goed nieuws, ben ik bang:
De belangrijkste man achter de aanpak van FSD (Andrej Karpathy) is 4 maanden op verlof gegaan. Heeft hij misschien een bijna "burn out"?

1648741559756.png

(Toronto streetcar = tram)

1648741706152.png


Misschien is hij nu (of binnenkort) wel in NL of BE.
Fotootje:
1648741955740.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
View attachment 797213


waar zit Tesla gewoon FSD en waar zit de beta?



Met de laatste reactie in dit draadje zitten FSD en FSD beta nog steeds onder in de onderste laag van deze piramide: Basic Driving Functionality (3 months maybe, 6 months definitely)
 
Met de laatste reactie in dit draadje zitten FSD en FSD beta nog steeds onder in de onderste laag van deze piramide: Basic Driving Functionality (3 months maybe, 6 months definitely)
linkje vergeten:

 
Ik vind dit driehoekje trouwens een stuk duidelijker dan die levels van self-driving. Ik heb het idee dat Tesla focust op die SOTIF-laag en dus ook veel basisregels als uitzonderingen wil benaderen.
De moeilijkheid is... Ik weet dat mijn Tesla de onderste 3 laagjes al eens gedaan heeft (defensief rijden, remmen om mogelijke conflicten te mijden) maar net zoals echte mensen is dat ding nog niet feilloos... En toch mogen wij mensen rijden zonder dat we hebben kunnen aantonen dat we die SOTIF-laag benaderen.
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Hbrink
De moeilijkheid is... Ik weet dat mijn Tesla de onderste 3 laagjes al eens gedaan heeft (defensief rijden, remmen om mogelijke conflicten te mijden) maar net zoals echte mensen is dat ding nog niet feilloos... En toch mogen wij mensen rijden zonder dat we hebben kunnen aantonen dat we die SOTIF-laag benaderen.

Ware het niet dat die bij de mens meestal enkel uitvalt bij een "interne" crash. Zoals hersenbloeding of hartaanval en niet door de verkeerssituatie.

Dat is bij FSD wel anders waarbij op de hele fleet praktisch dezelfde software draait en allen beïnvloed kunnen worden door een bug.
 
Ware het niet dat die bij de mens meestal enkel uitvalt bij een "interne" crash. Zoals hersenbloeding of hartaanval en niet door de verkeerssituatie.

Dat is bij FSD wel anders waarbij op de hele fleet praktisch dezelfde software draait en allen beïnvloed kunnen worden door een bug.
Zover ik kan zien lijden alle mensen aan dezelfde bugs... Smartphones, drank, drugs, overschatting, niet gebonden aan regels, ...

Zag er daarstraks nog eentje spontaan een fietspad meepakken. Niet alleen heb ik mijn Tesla nog niet betrapt op het meepakken van een fietspad, maar remt ie ook automatisch als ie een fietser ziet.
 
@Phil V

Veel ja eens, maar reken je niet te rijk. De ellende is dat veel mensen op hetzelfde moment vervoer willen. Als we de spits met een uur zouden uitbreiden (half uur eerder, half uur later), zouden er geen files meer zijn. Tot op heden, zelfs met financiële incentives, is dat nog niet gelukt.
Flexibele tijden op werk. Zeer strikte tijden op de basisschool. Dus tja, ik heb geen keuze