Ik heb nog steeds goede hoop dat Tesla een aantal upgrades mogelijk gaat maken.... Ik ben bereid daar, in redelijkheid, voor te betalen. Denk aan MCU2 verhaal.
MCU2 upgrade kon omdat de S/X bekabeling nog enigszins compatible is. MCU3 is dat niet omdat de auto echt totaal anders is ontworpen. Een MCU3 upgrade zou dus een echt apart product moeten zijn. Een Legacy MCU3 zeg maar en die ontwikkelinvestering gaat Tesla niet maken. Zelfs als dat in de S/X niet met weinig moeite een driver monitoring system toegevoegd kan worden. Althans, niet bij de spiegel... een retrofit in de console gaat ook niet i.v.m. lichtinval tenzij ze puur een infraroodcamera gebruiken.
Er komt geen Legacy MCU3, er komt geen Legacy HW4. Elon had zich al gebrand aan de HW3 upgrade belofte en juist *DE* uitkomst voor Tesla is dat advanced driver monitoring een verplichting gaat worden want dat valt onder "regulatory approval" waardoor legacy S/X (pre-2022 models) die hierdoor nooit goedgekeurd kunnen worden en daardoor afgeschreven kan worden voor de UN/ECE landen.
Enige waar je wellicht op mag hopen als echt early FSD koper om een tegemoetkoming bij een toekomstige aanschaf van een nieuwe Tesla met FSD zodra FSD Level 4 ECHT over een flink aantal jaar toegelaten gaat worden in UN/ECE landen.
My 2 cents....