Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hij vergelijkt een vogel met een helicopter, als ondersteuning dat je de natuur niet precies hoeft na te doen. En claimt tussen de regels door dat Tesla meer focus heeft op mensen simuleren. Als je dit kijkt, zie het niet als voor of anti-Tesla, maar bedenk of deze problemen oplosbaar zijn.

Tesla probeert niet een mens na te maken. Tesla heeft een 360 view, een mens heeft geen ogen in z'n oren en achterhoofd :)

Als TEsla dat zou proberen zou een camera op een robot arm zitten.

Tesla minimaliseert het aantal sensoren omdat sensor fusion vreselijk moeilijk is. De reden waarom radar niet meer gebruikt wordt.
 
Ruwweg zijn er deze fases:
  • Positie van stoplichten en andere grote verschillen met VS/CA voor bestaande software.
  • Lokale regels en rare uitzonderingen. Schrijf er gelijk een boek over.
  • Onderbordjes vertalen. We hebben Cyrillisch, Latijns en Grieks.
  • FSD beta als driver-assist ("plong" enzo).
  • FSD beta.
Waarom allemaal tegelijkertijd en door elkaar?
 
Wordt vast FSDA, Full Self Driving Assist.
FSD Beta zoals het nu is, is nog altijd een ondersteunende level 2 functie.

Ik vind ook 'komende zomer' vast erg ambitieus, maar anderzijds moet Tesla enkel claimen dat FSD Beta hetzelfde is als de huidige stack, want nog altijd handje aan het stuur en vermoedelijk ook met de camera geactiveerd. Dus ja, kan je binnenkort janken dat de auto abnormaal traag door een bocht gaat om maar niet boven de Europees toegelaten zijdelingse G-krachten te gaan, maar het zou dus wel eens kunnen dat dat dus met de nieuwe FSD stack zou gebeuren.

Tussen de lijnen kon je al lezen dat men in Europa al FSD Beta testers in loondienst heeft (vorig jaar zocht Tesla software testers op talloze vacaturesites) dus de volgende stappen worden inderdaad een safety score en limited beta.
 
Zelf heb ik twee jaar geleden 6400 euro betaald voor FSD. Ik vind wel dat Tesla ons als kopers hiervan iets meer mag bieden of in Europa uitzondering maken om bijvoorbeeld deze aankoop mee te nemen naar een volgende tesla. Iets tegemoet komen zou wel klantvriendelijk zijn. Dan heeft Europa ook nog een voordeel tov USA.

Want wat hebben wij als FSD klanten meer gekregen het afgelopen jaar door onze aankoop?
 
Zelf heb ik twee jaar geleden 6400 euro betaald voor FSD. Ik vind wel dat Tesla ons als kopers hiervan iets meer mag bieden of in Europa uitzondering maken om bijvoorbeeld deze aankoop mee te nemen naar een volgende tesla. Iets tegemoet komen zou wel klantvriendelijk zijn. Dan heeft Europa ook nog een voordeel tov USA.

Want wat hebben wij als FSD klanten meer gekregen het afgelopen jaar door onze aankoop?

Ik zou dat wel fijn vinden, maar eerlijk is eerlijk: ik wist waar ik aan begon en zag het als een investering in autonoom rijden en tesla.
 
  • Like
Reactions: Woek and job-lek
FSD Beta zoals het nu is, is nog altijd een ondersteunende level 2 functie.

Ik vind ook 'komende zomer' vast erg ambitieus, maar anderzijds moet Tesla enkel claimen dat FSD Beta hetzelfde is als de huidige stack, want nog altijd handje aan het stuur en vermoedelijk ook met de camera geactiveerd. Dus ja, kan je binnenkort janken dat de auto abnormaal traag door een bocht gaat om maar niet boven de Europees toegelaten zijdelingse G-krachten te gaan, maar het zou dus wel eens kunnen dat dat dus met de nieuwe FSD stack zou gebeuren.

Tussen de lijnen kon je al lezen dat men in Europa al FSD Beta testers in loondienst heeft (vorig jaar zocht Tesla software testers op talloze vacaturesites) dus de volgende stappen worden inderdaad een safety score en limited beta.
Wat zijn dan nog andere wetten & regelgeving in Nederland die in de weg staan van het aanzetten van FSD beta in Nederland?
 
Grootste minpunt vind ik dat je het niet kan meenemen naar je volgende auto.
Anderzijds zou je inruilwaarde hoger (kunnen) zijn omdat je auto al FSD heeft.

In software-context heb je gelijk: het zou prettig zijn om een aangekocht softwarepakket mee te nemen naar je volgende computer.

In auto-context heb je ongelijk: je kan niet de iDrive van je vorige BMW uitbreken om in je huidige Tesla te steken. En dat zou ook de restwaarde van je BMW verminderen.

Ja, als je het handig deed, had je die 3,5K of 7,5K (huidige prijs, in het verleden minder!) in je lease gestopt en had je er na einde lease niet volledig voor betaald.

Enkel als je je auto op rijdt en €0 inruilwaarde krijgt, kan je opperen dat FSD in Europa weggegooid geld is geweest.

Het alternatief is een software-abonnement, maar daar zie je ook dat lifetime FSD abonnement duurder is dan het in 1 keer aftikken. Een beetje zoals hoe Adobe nu ook super rijk is door hun Photoshop en andere producten enkel via maandelijkse abonnementen af te rekenen.

Maar in weze is een financiering, leasing of renting ook een vorm van abonnement.
 
Anderzijds zou je inruilwaarde hoger (kunnen) zijn omdat je auto al FSD heeft.

In software-context heb je gelijk: het zou prettig zijn om een aangekocht softwarepakket mee te nemen naar je volgende computer.

In auto-context heb je ongelijk: je kan niet de iDrive van je vorige BMW uitbreken om in je huidige Tesla te steken. En dat zou ook de restwaarde van je BMW verminderen.

Ik zie het in de auto-context toch wel wat analogie met een computer. Ik kan mijn OS (windows) meenemen naar een volgende computer, tenzij ik naar een ander ecosysteem (Mac) overga. Dus meenemen als ik een nieuwe Tesla koop (goede incentive!) vind ik niet onlogisch.

Speelt tevens mee dat veel (weet eerlijk gezegd geen exacte cijfers) mensen FSD hebben aangeschaft en betaald en het zou dus zeker voor mensen buiten de VS die FSD voor 1 januari 2022 hebben aangeschaft een mooi gebaar zijn. Nogmaals, niet verplicht, maar blijk van waardering voor de steun en vertrouwen in Tesla.
 
  • Like
Reactions: Emphyrio