You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oef, dat is geen fijn nieuws. Dit is wel heel erg "1-0 voor de lobby"
Inderdaad. De pareto van 80-20 geldt niet voor IT. Daar is het 95-5 geworden en zelfs dat is nog dlink onderschat.In de IT zijn er veel grappen over die laatste 10%...
En mijn opmerking gaat over die 10% die dan nog moet gerealiseerd worden en dat dat wel eens langer zou kunnen duren dan het lijkt.De 90% opmerking van Elon gaat over in hoeverre FSD beta Noord-Amerika gekopieerd kan worden naar World-Wide.
Als bij elk ICT traject de laatste 10% a 20% van de functionaliteit kost 80% van de effort.En mijn opmerking gaat over die 10% die dan nog moet gerealiseerd worden en dat dat wel eens langer zou kunnen duren dan het lijkt.
Pareto (20-80) is voor fysische projecten ( een huis bouwen, een weg aanleggen.Als bij elk ICT traject de laatste 10% a 20% van de functionaliteit kost 80% van de effort.
De meeste (jonge) softwareontwikkelaars snappen niet dat een project pas gereed is als het bruikbaar is door de gebruiker. Het is een beetje alsof je een Ferrari krijgt opgeleverd, dikke 12 cilinder onder de motorkap, prachtige bekleding, maar als je instapt blijkt het dat het contactslot ontbreekt.Pareto (20-80) is voor fysische projecten ( een huis bouwen, een weg aanleggen.
Voor IT oplossingen zal het eerder 10-90 of zelfs 5-95 zijn.
Bij de meeste projecten wordt de laatste 5-10% uit scope gehaald of gewoon stilzwijgend niet opgeleverd (elk project moet immers een successtory worden). Vandaar dat het niet zo gepercipieerd wordt in de rapportering. Alleen zitten de gebruikers er mee, maar die leren wel leven met niet-kritische tekortkomingen.
Bij FSD is zo goed als alles kritisch en moet je heel dicht bij 100% opleveren.
En dan ook nog op SIL 4Pareto (20-80) is voor fysische projecten ( een huis bouwen, een weg aanleggen.
Voor IT oplossingen zal het eerder 10-90 of zelfs 5-95 zijn.
Bij de meeste projecten wordt de laatste 5-10% uit scope gehaald of gewoon stilzwijgend niet opgeleverd (elk project moet immers een successtory worden). Vandaar dat het niet zo gepercipieerd wordt in de rapportering. Alleen zitten de gebruikers er mee, maar die leren wel leven met niet-kritische tekortkomingen.
Bij FSD is zo goed als alles kritisch en moet je heel dicht bij 100% opleveren.
Ik zou zo ver niet durven gaan. Het is vast met goeie intenties verkocht. Als je in 2016 zag wat AP1 al deed met 1 camera en een radar, dan leek FSD inderdaad niet ver af.Dat wisten we toch al lang. Dat hele FSD is een grote schijnvertoning voor Europa. Geldklopperij.
Nu we achteraf weten dat alle demo filmpjes nep waren, heb ik daar zo mijn bedenkingen over.Ik zou zo ver niet durven gaan. Het is vast met goeie intenties verkocht. Als je in 2016 zag wat AP1 al deed met 1 camera en een radar, dan leek FSD inderdaad niet ver af.
Ik zou al blij zijn als ze als geste gewoon de.premium connectiviteit zouden activeren voor EU FSD buyers.Dat wisten we toch al lang. Dat hele FSD is een grote schijnvertoning voor Europa. Geldklopperij.
Het zou Tesla sieren als ze als een volwassen bedrijf klanten informeren dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt te verwachten dat we in Europa in elk land dezelfde verkeersregels en borden gaan invoeren om FSD mogelijk te maken. En ze zouden helemaal professioneel overkomen als ze FSD en EAP gaan terugbetalen omdat het nog steeds onwerkbare implementaties zijn die kennelijk nooit meer zullen verbeteren door de complexe regelgeving per land. En helemaal geweldig zou het overkomen dat ze per direct stoppen met deze producten te verkopen.
Vandaag:
View attachment 907139
Nou, leuk, dan heb je hw4 en dan heb je nog niks aan de hardware. Al is de kans groot dat hw4 owners weer de fijne oude niet haperige volgafstand krijgen wat owners met radar inmiddels alweer een hele tijd missen. Althans, ik mis het.... Net als nu met een beetje mist de auto opeens snelheid gaat minderen terwijl er nog zat zicht is....![]()
Tesla is preparing to launch its new Autopilot hardware 4.0 upgrade
Tesla is preparing to launch its new Autopilot hardware 4.0 upgrade, according to a filing with European regulators. The automaker...electrek.co
Trouwens is het onlogisch te denken dat er per land een stack komt. Natuurlijk zijn er lichte verschillen qua rijgedrag in de EU maar het gaat niet zo zijn dat zodra je de grens met België passeert even de AP computer een reload moet doen om de BE stack te laden. Niet handig als je met AP de grens over knalt![]()