Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat bedoel ik nou. Lekker relaxt achter elkaar aan hobbelen. ;) Maar zelfs in de files vind ik de gemiddelde Amerikaan vaak beleefder in het verkeer. Iets als een 4-way stop zou bij ons denk ik niet werken. Altijd ruzie wie er het eerste stil stond.


Ik denk dat zelfs het verkeer in Delhi nog beleefder en relaxter is dan zeg ring A10
 
Dat bedoel ik nou. Lekker relaxt achter elkaar aan hobbelen. ;) Maar zelfs in de files vind ik de gemiddelde Amerikaan vaak beleefder in het verkeer. Iets als een 4-way stop zou bij ons denk ik niet werken. Altijd ruzie wie er het eerste stil stond.
Lekker achter mekaar aan hobbelen, en dan een pickup of een Honda civic die door het verkeer slalomt.
 
Wat zijn de mogelijkheden om EAP of FSD te kopen qua overschrijving? Via de auto lukt het niet. Via de app kan ik enkel een creditcard gebruiken. Ik wil het afschrijven van mijn zakelijke rekening, de CC is gekoppeld aan mijn privé rekening. Hoe aan te pakken? Via mijn account via de website kan ik het ook niet vinden.
 
Wat zijn de mogelijkheden om EAP of FSD te kopen qua overschrijving? Via de auto lukt het niet. Via de app kan ik enkel een creditcard gebruiken. Ik wil het afschrijven van mijn zakelijke rekening, de CC is gekoppeld aan mijn privé rekening. Hoe aan te pakken? Via mijn account via de website kan ik het ook niet vinden.

Zo lang de factuur op de zaak komt te staan maakt het toch niet uit? Jij betaalt, de zaak vergoedt het aan jou, klaar. Ik betaal zoveel dingen met de creditcard die op mijn naam staat voor de zaak. Geen enkel probleem.
 
Net even wat oude facturen opgezocht. Destijds EAP 5.300 euro, Paar weken later upgrade naar FSD voor 4.200. Dus in totaal 9500 euro.

Ik heb dus zeker bijgedragen aan Tesla en de FSD ontwikkelingen, maar het zou toch wel leuk zijn om er nog iets van terug te zien in functionaliteiten ...
Je verwacht toch niet dat als je het uiteindelijk zal krijgen, dat het vlekkeloos zal werken?
Zie hoe het in het verleden ging met:
  • Auto high beam
  • Snelheidsborden herkenning
  • Autowipers
  • Autopark
Allemaal zaken die met AP1 wel al goed werkten. Mijn grote frustratie toen ik van AP1 naar AP2 overschakelde. Een achteruitgang na 6 (zes!) jaar doorontwikkelen.
En verder nog
  • NoA
  • Parkeersensoren vervangen door camera’s
  • Herkennen van groen licht
Ik heb al popcorn gehamsterd om de frustraties hier te lezen.
 
  • Funny
Reactions: Krisja
Net even wat oude facturen opgezocht. Destijds EAP 5.300 euro, Paar weken later upgrade naar FSD voor 4.200. Dus in totaal 9500 euro.

Ik heb dus zeker bijgedragen aan Tesla en de FSD ontwikkelingen, maar het zou toch wel leuk zijn om er nog iets van terug te zien in functionaliteiten ...
Destijds EAP 5.300. Wegens prijsdaling tijdens wachten gratis geüpgraded naar FSD (op de model3). Dit jaar FSD gratis overgezet naar Model Y, Dus ik geniet al twee auto's van EAP (waarvoor ik betaald heb) en maak daarnaast nog een jaar of 15* kans op FSD. Samen 20 jaar, dus tzt 265 euro per jaar afgeschreven op EAP en mogelijk zelfs deels FSD. Prima deal!
*niet van plan deze ooit in te ruilen
 
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Destijds EAP 5.300. Wegens prijsdaling tijdens wachten gratis geüpgraded naar FSD (op de model3). Dit jaar FSD gratis overgezet naar Model Y, Dus ik geniet al twee auto's van EAP (waarvoor ik betaald heb) en maak daarnaast nog een jaar of 15* kans op FSD. Samen 20 jaar, dus tzt 265 euro per jaar afgeschreven op EAP en mogelijk zelfs deels FSD. Prima deal!
*niet van plan deze ooit in te ruilen
“Dit jaar FSD gratis overgezet naar Model Y”. Is dat altijd mogelijk, of heb je daar iets bijzonders voor moeten doen? Zit ook te denken over inruilen model 3 voor een Y namelijk.
 
Je verwacht toch niet dat als je het uiteindelijk zal krijgen, dat het vlekkeloos zal werken?
Zie hoe het in het verleden ging met:
  • Auto high beam
  • Snelheidsborden herkenning
  • Autowipers
  • Autopark
Allemaal zaken die met AP1 wel al goed werkten. Mijn grote frustratie toen ik van AP1 naar AP2 overschakelde. Een achteruitgang na 6 (zes!) jaar doorontwikkelen.
En verder nog
  • NoA
  • Parkeersensoren vervangen door camera’s
  • Herkennen van groen licht
Ik heb al popcorn gehamsterd om de frustraties hier te lezen.
Nee hoor, dat verwacht ik zeker niet. Ik ga ervanuit dat we eerst een stap(je) achteruit doen en dan snel voorwaarts. NN zou veel sneller moeten kunnen verbeteren dan de huidige software. Ik zeg: kom maar op!
 
Kans is groot dat we door wat er al met FSD Beta in de VS is gebeurd we hier al een hele grote stap voorwaarts zouden maken tov wat we nu hebben.

En dan vallen we terug op het 'normale' tempo van FSD Beta, dat goed is maar nog niet feilloos.

En dat we gaan klagen dat FSD Beta nogal traag en voorzichtig rijdt. Ja, omdat wij mensen slecht zijn in het afmeten van risico's, tegenover een auto die als belangrijkste directive heeft om geen ongevallen te veroorzaken, en als 2e belangrijkste directive heeft om geen ongevallen te veroorzaken zodat de merknaam slecht in het nieuws komt.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
En dat we gaan klagen dat FSD Beta nogal traag en voorzichtig rijdt. Ja, omdat wij mensen slecht zijn in het afmeten van risico's, tegenover een auto die als belangrijkste directive heeft om geen ongevallen te veroorzaken, en als 2e belangrijkste directive heeft om geen ongevallen te veroorzaken zodat de merknaam slecht in het nieuws komt.
Mensen zijn zo "slecht" in het afmeten van risico's dat ze heel goed weten wanneer ze EAP moeten uitschakelen en al de voet boven het gaspedaal houden als er iemand achter ze rijdt en ze duiken een tunnel in of rijden onder een viaduct door... FSD is een mooie belofte, maar dat is het nog voorlopig nog. Het is knap dat Tesla er mensen geld voor uit de zak kan kloppen en iedereen is vrij om zijn zuurverdiende centen eraan uit te geven. Ik zou het waarderen als Tesla eerst de basics op orde krijgt, zoals ruitenwissers, parkeersensoren, ... Het zijn fantastische auto's, maar ik kan me helaas niet vinden in de prioriteiten die ze vaak hebben. Dat -in combinatie met het afschuiven van problemen op de consument en dramatische restwaarde- is voor mij dan ook de belangrijkste reden dat ik nog niet weer een nieuwe Tesla heb gekocht.